نوشته شده توسط : فریبا آردم

اطلاعات مفید سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی شامل بهترین زمان سفر، آب و هوا و سایر مواردی است که ممکن است برای بازدید از این شهر لازم باشد بدانید. ارز، نوع پریزهای برق و دوشاخه های مورد نیاز، حتی کد شماره گیری بین المللی و نحوه برقراری تماس تلفنی اضطراری را در این مقاله گردآوری کردیم. در راهنمای سفر به دبی می آموزید که چگونه به سفرهای درون شهری بروید، چگونه از فرودگاه به هتل و از هتل به جاذبه های دیدنی دبی بروید و ... با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید. دبی شهری پویا و پر گردشگر است و بسیاری از فعالیت های جذاب در آن قرار دارد. در این مقاله با چند از جشنواره های دبی آشنا خواهید شد.

لوگو.عکس

بهترین زمان برای سفر به دبی

آب و هوای دبی در رده آب و هوای گرم بیابانی طبقه بندی می شود که دارای دو فصل تابستان و زمستان است. تابستان از آوریل تا سپتامبر ادامه دارد و زمستان از اکتبر آغاز می شود. بیشترین میزان بارندگی در ماه فوریه با میانگین حدود 3.58 سانتی متر و پس از آن در ماه مارس به طور میانگین 2.24 سانتی متر مشاهده می شود. گرم ‌ترین ماه‌های سال از می تا سپتامبر است که میانگین دمای آن از 35 درجه سانتی‌گراد تا 40.6 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بهترین زمان برای بازدید از نظر آب و هوا، از نوامبر تا مارس است، زمانی که دما در سردترین حالت خود است. فصل گردشگری در دبی زمستان است و اگر از شلوغی فراری هستید می توانید در تابستان به دبی سفر کنید اما باید خود را برای گرمای هوا آماده کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-دبی

اطلاعات مهم دبی

نوع دوشاخه: G
برق: 220-240 ولت
واحد پول: درهم امارات متحده عربی (AED)
کد شماره گیری بین المللی: 971+
شماره تلفن اورژانس: 999

اصول-دبی

چگونه به هتل خود در دبی برسیم؟

دبی مقصدی جهانی با جمعیت زیادی از دارندگان ویزا و مهاجران از کشورهای دیگر است. این به این معنی است که رفت و آمد در آن بسیار آسان است و برای مسافران، دوستانه و پذیرا است. امارات متحده عربی، به طور کلی، زیرساخت فوق العاده ای برای رفت و آمد از فرودگاه ها به خدمات اتوبوس عمومی، تراموا، مونوریل و مترو دارد.

فرودگاه 
فرودگاه اصلی دبی فرودگاه بین المللی DXB دبی است. این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است که در خود فرودگاه بسیار دیدنی و جذاب است. بسیاری از هتل ها دارای سرویس رفت و برگشت به فرودگاه هستند، اما ممکن است لازم باشد این سرویس را از قبل رزرو کنید. برای اطلاعات با هتل خود تماس بگیرید. در غیر این صورت، می توانید سوار تاکسی شوید یا ماشین کرایه کنید. مرکز شهر تنها حدود 20 دقیقه رانندگی در جنوب غربی فرودگاه فاصله دارد.

ایستگاه های اصلی قطار
دبی در حال حاضر با حمل و نقل ریلی قابل توجهی در امارات خدمات رسانی نمی کند. امارات قصد دارد این مشکل را با اولین شبکه ملی مسافری و باری که در حال حاضر در دست ساخت است و انتظار می‌رود تا سال 2024 تکمیل شود، برطرف کند.

پورت ها
دبی در خلیج فارس قرار دارد، بنابراین چندین بندر بزرگ به آن خدمات رسانی می کنند. این بنادر عبارتند از بندر جبل علی، مینا رشید و منا الحمریه. در این میان، دو مورد اخیر برای حمل و نقل تجاری و مسافری طراحی شده اند، در حالی که جبل علی یکی از شلوغ ترین بنادر باری در سطح جهان است.

چگونه-به-هتل-خود-در-دبی-برسیم
رفت و آمد در دبی

سفر به اطراف دبی مانند یک رویا است، با طیف گسترده ای از گزینه های موجود و همه به راحتی قابل دسترسی است. روش‌ های اصلی حمل‌ و نقل عمومی (تاکسی، مترو، اتوبوس و ...)، حمل و نقل آبی (تاکسی‌های آبی، قایق ها و کشتی‌ های دریایی) و خصوصی (وسایل نقلیه، تورها و کرایه اتومبیل) است. به مسافران تور دبی توصیه می شود که از گزینه های حمل و نقل مناسب برای بازدید از هر نقطه دلخواه استفاده کنید.

سیستم مترو
متروی دبی یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای رفتن به هر نقطه از شهر است. این قطارها بدون راننده هستند و هر چند دقیقه به صورت خودکار در 7 منطقه حرکت می کنند. همه افراد بالای 4 سال (سن 5 سال به بالا) باید یک کارت Nol بخرند، که اگر می‌خواهید در صف‌های طولانی قرار نگیرید، میتوانید کارت های مترو را از قبل شارژ کنید، یا می‌توانید بلیط را برای هر بار سوار شدن تهیه کنید. بلیط‌های Nol Red برای مسافران است، در حالی که بلیط‌های NOL Silver برای بازدیدکنندگان و ساکنان دبی هستند. گزینه Nol Gold First Class بهترین گزینه برای جلوگیری از شلوغی است، اما هزینه اضافی دارد.

تاکسی و برنامه های اینترنتی تاکسی
خدمات تاکسی احتمالاً ساده ترین راه برای رفت و آمد در دبی است. آنها گاهی اوقات ممکن است بیشتر از سایر اشکال حمل و نقل طول بکشند زیرا دبی دارای ترافیک زیادی است. قیمت‌ها عموماً معقول هستند و می‌توان به سرعت از اکثر هتل‌ها، جاذبه‌ها و مراکز خرید رزرو کرد. برنامه های Rideshare مانند Careem و Uber نیز در دسترس هستند. آنها کمی بیشتر از تاکسی هزینه دارند، اما راحت تر هستند، به خصوص برای گروه ها.

شبکه اتوبوس
دبی یک شبکه اتوبوس گسترده را ارائه می دهد که بر روی کارت Nol نیز کار می کند. بیشتر توسط مردم محلی استفاده می شود تا بازدیدکنندگان، اما به محله های دورافتاده شهر می رسد که مترو به آنها خدمات نمی دهد.

اجاره خودرو
اجاره خودرو در دبی از بسیاری از شرکت های محلی مانند دبی مارینا، Enterprise Rent-a-Car، Hertz و غیره در دسترس است. فرودگاه دبی یا هتل شما اغلب می تواند به شما کمک کند تا یک ماشین اجاره ای مناسب برای نیازهای شما پیدا کنید. حتی ممکن است بتوانید هنگام رزرو پرواز و اقامتگاه خود، از طریق سایت مسافرتی خود یکی را از قبل رزرو کنید. رانندگی می تواند تنها راه برای رسیدن به برخی از مناطق باشد، اما به طور کلی، توجه داشته باشید که دبی به خاطر ترافیکش بدنام است و باید مواردی مانند پیدا کردن و پرداخت هزینه پارکینگ را در نظر بگیرید. برای اکثر مردم، حمل و نقل عمومی کافی است.

اجاره دوچرخه
دبی چندین شرکت کرایه دوچرخه دارد اگر به کاوش با دوچرخه سواری در اطراف علاقه دارید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دوچرخه در جاده هایی که سرعت آنها بیش از 60 کیلومتر در ساعت است، در خطوط تعیین شده عابر پیاده یا مسیرهای دویدن مجاز نیست. مسیرهای دوچرخه سواری تعیین شده در بسیاری از مکان ها موجود است. اما برای دوچرخه سواری در دبی نیازی به گواهینامه خاصی ندارید. برای بسیاری، گرمای شدید به تنهایی باعث جذابیت سفر با دوچرخه نسبت به کرایه اتومبیل، استفاده از وسایل نقلیه، تاکسی یا حمل و نقل عمومی نمی شود. 

چگونه-در-دبی-بگردیم

رویدادهای اصلی سالانه در دبی

جشنواره سالانه ادبیات امارات
زمان برگزاری: بهمن ماه هر سال
این جشنواره ادبیات و کتابخوانی را از سراسر جهان با تمرکز بر امارات جشن می گیرد. این جشنواره شامل مطالعه، کارگاه، نویسندگان بازدیدکننده، سخنرانان، سمینارها و سمپوزیوم ها می شود.
آدرس: شهر الحبتور، 8 دقیقه جنوب مرکز شهر

جشنواره کمدی دبی
زمان برگزاری: اردیبهشت ماه هر سال 
این جشنواره کمدین های داخلی و بین المللی را از سراسر جهان دعوت میکند. استندآپ، اسکیت، موزیکال و بسیاری دیگر از سرگرمی های زنده کمدی در چندین مکان در سراسر دبی برگزار می شود.
آدرس: در سراسر شهر

جشنواره بین المللی موسیقی InClassica
زمان برگزاری: از اواخر مرداد تا شهریور برگزار می شود
این جشنواره موسیقی را در تمام اشکال آن جشن می گیرد و خود را به عنوان 'بزرگترین رصدخانه موسیقی جهان' معرفی می کند. می‌توانید شاهد اجرای برخی از مشهورترین نوازندگان جهان در کنار برخی از برترین استعدادهای محلی نوظهور باشید که همه ژانرها را با روحیه دوستی و همکاری بین‌المللی نشان می‌دهند.
آدرس: رویدادها در اپرای دبی و کوکا کولا آرنا در قلب مرکز شهر برگزار می شود.

رویدادهای-اصلی-سالانه-در-دبی

جاذبه های اصلی دبی

دبی مال
مرکز خرید دبی در مرکز شهر دبی با بیش از 1000 فروشگاه، غذاخوری، خدمات و فرصت های سرگرمی، یکی از بزرگترین مراکز خرید در سراسر جهان است. نه تنها می‌توانید تقریباً هر برندی را که می‌خواهید در اینجا پیدا کنید، بلکه می‌توانید از یک آکواریوم کامل سرپوشیده نیز بازدید کنید، سواری کنید و نمایش‌های زنده را تماشا کنید.

اسکی دبی
اسکی دبی یک پارک برفی سرپوشیده است که در آن شما و خانواده‌تان می‌توانید اسنوبورد، اسکی را انجام دهید یا از تفریحات زمستانی دیگر در وسط بیابان لذت ببرید. فعالیت‌های دیگر شامل خودروهای برف‌گیر، رستوران ها، فروشگاه ‌ها، زمین بازی و غار یخی است.

ساحل بادبادک
ساحل کایت در میان خانواده ها و زوج ها محبوب است. این نام به این دلیل است که ساحلی محبوب در میان بادبادک بازان و تماشاگران این ورزش هیجان انگیز است. ساحل بادبادک یک ساحل بادخیز است و در حالی که جریان آب برای شنا ایده‌آل نیست، شن‌های نرم و مناظر فوق‌العاده یک توقف رمانتیک عالی را ایجاد می‌کنند.

برج خلیفه
برج خلیفه یکی از بلندترین آسمان‌ خراش‌ های جهان است که یکی از مرتفع‌ترین سکوهای دید با مناظر خیره‌کننده در ارتفاع 830 متری از سطح زمین است. در پایه، فواره دبی یک نمایش رقص آب، نور و صدا را به نمایش می گذارد که 22000 گالن آب در حال رقصیدن تا ارتفاع 150 متری در آسمان است.

دیدنی-های-اصلی-دبی

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: راهنمای سفر به دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

تاریخ هر کشور مهمترین قسمت آن کشور است و بیشتر این تاریخ در موزه های آن کشور قابل مشاهده است. دبی کشوری مدرن است. برج خلیفه، دبی مال و ... از جدیدترین زیرساخت ها و فناوری های مدرن و تنها چند مورد از مواردی هستند که دبی به آن ها شهرت دارد. اما در مورد تاریخ آن باید به موزه های دبی سر بزنید تا با تاریخ و پیشینه آن آشنا شوید. در این مقاله به عنوان مثال، یک موزه به تاریخ زندگی زنان اختصاص دارد، در حالی که موزه دیگر نحوه تهیه قهوه از سراسر منطقه را توضیح می دهد. این لیست طیف وسیعی از بهترین موزه های دبی را به نمایش می گذارد. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

تصویر-اول

موزه اتحاد دبی

این موزه به درستی در محلی قرار دارد که امارات متحده عربی در سال 1971 تأسیس شد. موزه اتحاد به بازدیدکنندگان تاریخ امارات متحده عربی را آموزش می دهد. موزه اتحاد بهترین مکان برای کسب اطلاعات در باره تاریخ دبی است. در این موزه غرفه های قرار دارد و هر غرفه نمایشگاه های مجزایی دارد. از غرفه بازدیدکننده تا باغ درخت اتحادیه، محله ها بینشی در مورد تاریخ و زندگی فعلی امارات ارائه می دهند. بازدیدکنندگان می توانند از طریق آثار هنری، نقشه های تعاملی و نقل قول هایی از بنیانگذاران، تاریخ امارات را گام به گام دنبال کنند.

آدرس: 1 Jumeirah St-Al Mina, Dubai, United Arab Emirates

موزه-اتحاد

دهکده میراث دبی

دهکده میراث دبی جایی است که آداب و رسوم و فرهنگ امارات می درخشد. دهکده میراث دبی که به نام دهکده میراث هاتا نیز شناخته می شود، در سال 1997 تاسیس شد و همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دبی است. این روستا به عنوان یک مکان تاریخی حفظ شده و فرهنگ و تاریخ امارات متحده عربی را به نمایش می گذارد. روستای هاتا شامل یک مسجد، یک بازار قدیمی و یک کمپ از امارات متحده عربی است. همچنین در داخل این روستا صنعتگران سفال‌سازی، شیشه‌های حباب‌ زا و پارچه‌های لباس هستند. شما می توانید اقلام سنتی را به عنوان سوغاتی بخرید، در این روستا، رستوران های زیادی برای لذت برن از غذاهای عربی وجود دارند. 

آدرس: 3110233-Al Khaleej St., Dubai, United Arab Emirates

دهکده-میراث

3.موزه بی نهایت دبی

موزه بی نهایت دبی کاملاً متمایز از بسیاری از موزه های هنری دیگر است زیرا فناوری را در نمایشگاه های خود از جمله موسیقی، هوش مصنوعی و نمایش های بصری مختلف به ارمغان می آورد. هدف Infinity Des Lumières این است که با ایجاد انقلابی در نحوه نگرش به هنر، هر نمایشگاه را به یک تجربه همه جانبه برای بازدیدکنندگان تبدیل کند. این موزه آثار هنرمندانی از جمله ونسان ون گوگ، پل کلی و آنتونی گائودی را به نمایش گذاشته است. 

آدرس: Financial Center Road, Downtown Dubai, Dubai Mall, Dubai, United Arab Emirates

موزه-بی-نهایت-دبی

موزه توهمات دبی

موزه توهمات دبی موزه ای جذاب که با تصاویر و اشکالی از نور و با کمک از یک سری ترفندها، ذهن بازدیدکنندگان تور دبی را به چالش می کشد. بسیاری از موزه ‌ها برای توصیف، توضیح و گاهی نشان دادن آنچه وجود دارند، تلاش زیادی می‌کنند. موزه توهمات دبی، با این حال، سعی می کند تعادل شما را حفظ کند و آنچه را که می بینید و احساس می کنید زیر سوال می برد. این موزه دارای بیش از 60 نمایشگاه است که در آن تعادل شما ره برهم می زند و مغز شما را به چالش می کشد.

دایره های متحدالمرکز راه راه سیاه و سفید در نمایشگاه Turntables ممکن است شما را به این باور برساند که وارد «منطقه گرگ و میش» راد سرلینگ شده اید. اگر با یک همراه به این نمایشگاه می روید دقت کنید که همراهتان در اتاق ایمز به طور چشمگیری بلندتر یا کوتاهتر می شود. همچنین شما می توانید با 6 نسخه از خودتان در میز کلون، یک بازی با ورق را بازی کنید.

آدرس: Bid. 17, Heritage Neighborhood, Al Seef, Dubai, United Arab Emirates

موزه-توهمات دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

این خانه بخشی از تاریخ سلطنتی در دبی است. این خانه تاریخی که در سال 1896 ساخته شده است به عنوان خانه شیخ سعید، پدربزرگ حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بوده است. این بنا در طول سال ها چندین بار بازسازی شده و اکنون شامل 30 اتاق، چهار بادگیر و سه حیاط است.

برای دیدن عکس ‌های عتیقه شهر و عکس‌های خصوصی خانواده سلطنتی، در این مکان تاریخی به تور پیاده‌روی بروید. درهای چوب ساج تزئین شده با سکه ها و تمبرها را مشاهده خواهید کرد. برای تماشای منظره هوایی از نهر دبی به طبقه بالا بروید. برای آشنایی با تاریخچه عطرهای اماراتی به خانه عطر بروید.

آدرس: Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

خانه-شیخ-سعید

موزه سکه دبی

سکه های عتیقه مورد استفاده در دبی را می توانید در موزه سکه دبی مشاهده کنید. موزه سکه در محله تاریخی الفهیدی واقع شده است، منطقه ای بازسازی شده که دوران قبلی شهر را به تصویر می کشد. این موزه شامل حدود 470 سکه کمیاب است که در دوره های مختلف تاریخی خاورمیانه استفاده شده است. این ارتباط بین سیستم های پولی امپراتوری بریتانیای سابق، هند و همچنین سایر کشورها را توضیح می دهد. سکه‌ها در محفظه هایی قرار می‌گیرند که مجهز به صفحه‌های بزرگ‌نمایی هستند، و همچنین صفحه‌های لمسی که داده‌های مربوط به سکه‌های فردی مانند فلز، تصاویر و تاریخ ضرب را نشان می‌دهند. هر یک از هشت اتاق نمایش موضوع متفاوتی را پوشش می دهد.

آدرس:  Al Fahidi Historical Neighbourhood, Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

موزه-سکه-دبی


موزه چهارراه تمدن ها دبی

در موزه چهارراه تمدن ها در دبی می توانید با تاریخچه تجارت از طریق دبی آشنا شوید. موزه چهارراه تمدن ها که در منطقه تاریخی شینداغا دبی واقع شده است، به بازدیدکنندگان درباره نقش دبی در تجارت جهانی بین کشورهای شرق و غرب آموزش می دهد. صدها اثر تاریخی از سراسر جهان بین دبی و کشورهای اروپایی، آفریقا و آسیا مبادله می شود. یکی از محبوب ترین قطعات، گلدان گاو نر است که قدمتی 7500 ساله دارد. موضوعات شش گالری شامل آثار مذهبی، هنر اسلامی، سلطنتی خاورمیانه و تاریخ محلی است. مورد دوم شامل نمونه هایی از جواهرات، سلاح ها، سکه ها و نسخه های خطی است.

آدرس: 8 27a St-Deira, Al Ras, Dubai, United Aran Emirates

موزه-چهارراه-تمدن-ها
موزه زنان بیت البنات دبی

موزه زنان بیت البنات دبی موزه ای است که به تاریخ، زندگی و دستاوردهای زنان اختصاص دارد. موزه زنان در بیت البنات، به زنانی که از بزرگترین تأثیرگذاران منطقه بودند، کمک می‌کند و مشارکت آنها در جامعه، دستاوردهای دانشگاهی و تجاری و هنر و ادبیات آنها را نشان می‌دهد. یکی از گالری ‌ها نمایشگاه‌ های چرخشی از آثار هنرمندان زن از سراسر امارات متحده عربی را در خود جای داده است، در حالی که فضایی دیگر داستان شاعر مشهور اوشا بنت خلیفه را از طریق نوشتار، صدا و تصویر روایت می‌کند. این موزه شامل یک مرکز مطالعات زنان و یک فروشگاه عطر و هدیه با عطرهای عربی است که با استفاده از ادویه‌ها و رزین‌های سنتی ترکیب شده است.

آدرس: Al Sabkha, Gold Souq, Al Khor St, Deira, Dubai, United Arab Emirates

موزه-زنان

موزه قهوه دبی

جستجو در سبک های قهوه از مناطق مختلف به بازدیدکنندگان اهمیت تاریخی نوشیدنی دم شده در فرهنگ عربی را آموزش می دهد. این موزه که در محله تاریخی الفهیدی واقع شده است، ساخته هایی از جمله آسیاب قهوه که در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شد در طول تاریخ را به نمایش می‌گذارد. درباره منشا قهوه و افسانه کالدی، گله‌ دار بز که گفته می‌شود برای اولین بار دانه‌های قهوه را کشف کرده و از اتیوپی آورده است، مطالبی می آموزید. فروشگاه موزه قهوه، قهوه ساز، آسیاب، دستمال، ظروف شیر، و کتاب هایی در مورد برشته کردن خانگی ارائه می دهد. یک کافه، همانطور که انتظار دارید، قهوه تازه ارائه می دهد.

آدرس:  Villa 44, Al Hisn St, Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

موزه-قهوه

 

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: بهترین موزه های دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

اگر قصد سفر به دبی با عشق زندگیتان را دارید بهتر است با انتخاب های خاص این سفر را رقم بزنید. می توانید سفری رمانتیک داشته باشید اما برای این سفر باید چه اقداماتی انجام داد یا از چه جاذبه هایی در دبی دیدن نمود. در این مقاله کارهایی که زوج ها در دبی باید انجام دهند تا تعطیلات خاص خود را به یاد ماندنی کنند را گردآوری کرده ایم. از غذاخوری لوکس گرفته تا هلیکوپتری سواری را می توانید تجربه کنید. می توانید از آبگرم های سنتی یا یک دریاچه مصنوعی به شکل قلب دیدن کنید. می‌توانید به سمت مکان‌های دیدنی محلی که به خاطر حس عاشقانه‌شان شهرت دارند، بروید یا برای دیدن مناظر باشکوه از کوهی بالا بروید که مطمئناً خون شما را به جریان می‌اندازد. از سافاری در صحرا گرفته تا سفرهای دریایی ویژه شام ​​در آب‌ها، طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در اینجا خواهید یافت تا خاطراتی برای یک عمر بسازید. اینجا لیست بهترین فعالیت های زوجین در دبی برای یک سفر عاشقانه خواهید خواند. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

تصویر-اولی

 

برج خلیفه دبی

قرارگرفتن در ارتفاع 830 متری از زمین تجربه ای جذاب است. در بالای برج خلیفه (به صورت مجازی و تحت اللفظی) صعود به رصدخانه SKY وجود دارد. قرارگرفتن در این ارتفاع به شما اجازه می دهد تا  منظره ای خیره کننده از شهر را داشته باشید. سطح 148 یکی از مرتفع ترین رصدخانه ها در کل جهان است. برخی از زوجین پیشنهاد می کنند اگر می خواهید سفر عاشقانه تان به دبی کامل شود بهتر است بازدید از برج خلیفه را در برنامه های خود بگنجانید. برج خلیفه دقیقاً در قلب مرکز شهر قرار دارد.

آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

برج-خلیفه-دبی

بازدید از صحرای دبی

جمله ی زیبایی وجود دارد که فرهنگ عرب را در قلب کویر بیابید. می توانید وارد طبیعت‌ های رام‌ نشده صحرا شوید تا طیف متنوع و خیره‌کننده و غیرمنتظره‌ای از حیات‌ وحشی را که در آنجا زندگی می‌کند، ببینید. بر پشت شترها سوار می‌شوید و به یک اقامتگاه سلطنتی بیابانی در میان دریاهای بی‌پایان تپه‌های شنی میرسید. از یک شام اماراتی جذاب در اردوگاه بادیه‌ نشینان لذت ببرید، سپس از نمایش شاهین ‌بازی، نمایش نان عربی و حتی نقش حنا بر بدن لذت خواهید برد. می توانید در پایان شب پس از صرف شام، زیر ستاره ها همراه با موسیقی و رقص عربی لذت ببرید. این نمایش فرهنگ سنتی عربی را با حس عاشقانه واقعی ترکیب می کند. برای بازدید از صحراهای دبی با ون تهویه مطبوع از مرکز شهر حرکت خواهید کرد.

آدرس: Sharjah - United Arab Emirates

صحرای-دبی

فواره دبی

فواره دبی مجموعه ای زیبا از یک نمایش رقص بزرگ آب، صدا و نور است. فواره دبی در پای برج خلیفه یکی از بزرگترین نمایش‌ های آب شهری جهان را با جت ‌های آبی، نور و رنگ به نمایش می‌گذارد. فواره ها پرش آب را تا ارتفاع 150 متری دارند، همه کاملاً با ضرب آهنگ های موسیقی و نورهای رقص درونی هماهنگ شده اند. در این فواره از 22000 گالن آب استفاده می‌کند و مجدد از طریق فواره به گالن های آب برمیگردند تا منظره‌ای شگفت‌انگیز و خیره‌کننده داشته باشد. فواره دبی درست در مرکز شهر دبی در مرکز خرید دبی واقع شده است و هر بعدازظهر دو بار و عصرها هر نیم ساعت یکبار ادامه دارد.

آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

فواره-دبی

بالون سواری دبی

از بالای بالون می توانید شهر، صحرا و خلیج را ببینید. بالن سواری در دبی ممکن است یکی از کلاسیک ترین تجربه هایی باشد که یک مسافر تور دبی می تواند تجربه کنید، زیرا در بالای شهر با قدیمی ترین شکل کشتی پرنده شناور هستید. این سفرهای شگفت انگیز به شما امکان می دهد شاهد صحراها و آسمان خراش های وسیعی باشید که از روی زمین بسیار عظیم به نظر می رسند، اما از بالا بسیار کوچک به نظر می رسند. می توانید آب های آبی درخشان خلیج فارس را ببینید. در برخی از این نمایش ‌ها، راهنماها نه تنها داستان‌هایی را که می‌بینید به شما می‌گویند، بلکه ویژگی‌ های دیگری مانند نمایش‌ های شاهین در بلندای آسمان را تماشا خواهید کرد. برای رزرو بالون در دبی می توانید در هر قسمتی از دبی این کار را انجام دهید. 

بالون-سواری-در-دبی
باغ معجزه دبی

در باغ معجزه دبی حتما زیر طاق گلی که شبیه قلب است راه بروید. باغ معجزه دبی فاصله چندانی با شهر ندارد و فرصتی را برای ثبت غروب های دیدنی خورشید در میان 45 میلیون گل ارائه می دهد. این باغ یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل‌های طبیعی در جهان است و هر کجا که می‌روید عاشقانه است. حتی ممکن است نمایش‌هایی از گل‌ها به شکل قلب‌های رنگارنگ پیدا کنید که به صورت طاق‌هایی در زیر آن‌ها می‌توانید دست در دست هم قدم بزنید. فراموش نکنید در این طاق های مزین به گل های زیبا عکس های زیبای دونفره بگیرید. اگر نوعی گل در دنیا وجود داشته باشد، احتمالاً در اینجا نیز یافت می شود، در شکل ها و پیکربندی های جالب و منحصر به فرد. برای رسیدن به باغ معجزه دبی تنها کافیست 20 دقیقه رانندگی کوتاه از مرکز شهر داشته باشید.

آدرس: Al Barsha South 3 - Dubai - United Arab Emirat

باغ-معجزه-دبی

کروز شام دبی کریک دوو

با صرف شام و تماشای سرگرمی های جذاب روی آب در قایق های کروز لذت ببرید. سفر کروز شام دبی کریک یک راه عاشقانه شگفت‌انگیز برای تجربه فرهنگ عربی است در حالی که در خور دبی با یک قایق سنتی همراه با غذا و سرگرمی‌های زنده حرکت می‌کنید. قایق ها تهویه مطبوع و راحت را ارائه می دهند. می توانید از یک نمایش زنده جذاب با موسیقی و رقص سنتی لذت ببرید. در کنار شما یک خدمتکار شخصی وجود دارد که خدمات شخصی ارائه می دهد، پس با خیال راحت لذت از سفر عاشقانه خود لذت ببرید. غذاهای ارائه شده در این قایق عالی و متفاوت از هر آنچه که تاکنون میل فرمودید. این سفرهای دریایی راهی فوق‌العاده برای فرار از شلوغی شهر، نگاه متفاوت به دبی و لذت بردن از فرهنگ محلی است. 

کروز دبی

 

هلیکوپتر سواری دبی

با تجربه هلیکوپتر سواری در دبی حتما از آن بالا عکس های جذاب بگیرید. هلیکوپتر سواری در دبی راهی مهیج و تپنده است و تجربه خوبی برای دیدن شهر از بالا در حالی که با یک هلیکوپتر با یک راهنمای آگاه در حال گشت و گذار هستید، ارائه می دهد. شما می توانید مکان های نمادینی مانند مرکز شهر، برج خلیفه، نهر تاریخی دبی و نخل جمیرا را از بالا مشاهده کنید زیرا راهنمای شما درباره تاریخچه و اهمیت مکان هایی که کاوش خواهید کرد به شما اطلاعات لازم را ارائه می دهد. تور هلیکوپتر سواری مطمئناً خاطراتی را ایجاد می کند که مادام العمر باقی می مانند و فرصتی برای گرفتن انواع عکس هایی برای رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. تورهای هلیکوپتری دبی را می‌توانید در مکان‌های مختلفی در سراسر دبی پیدا کنید، که بسیاری از آنها در فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر هستند.

هلیکوپترسواری-در-دبی

کوه هاتا دبی

با کوه هاتا دبی می توانید یک سافاری کوهستانی در کویر را امتحان کنید. کوه هاتا این فرصت ایده آل را برای دور شدن از شلوغی و بازگشت به طبیعت برای زوجی که عاشق ماجراجویی در فضای باز با مناظر خیره کننده و جذاب هستند، فراهم می کند. در اینجا می‌توانید یک ناهار پیک‌ نیک بچینید و در کوه‌ها پیاده‌روی کنید، جایی که در کنار سد هاتا آرامشی در کنار آب پیدا خواهید کرد، یک دهکده میراث محلی تاریخی را می توانید آنجا ببینید و از غذاهای محلی اصیل لذت ببرید، در استخرهای طبیعی آرامش بگیرید و حتی از تور سافاری در منطقه لذت ببرید. جایی که شما همه چیز را در مورد تاریخ و میراث فرهنگی مهم کوه یاد خواهید گرفت. کوه هاتا فقط 15 دقیقه از شمال شهر فاصله دارد.

آدرس: Unnamed Road - Dubai - United Arab Emirates

کوه-هاتا دبی

دریاچه های عشق القدری دبی 

در سفر به دبی در سفر رمانتیک خود کنار یک دریاچه مصنوعی به شکل 2 قلب بنشینید. دریاچه‌های عشق القدر دریاچه‌هایی مصنوعی هستند که به شکل قلب‌هایی روی هم قرار گرفته‌اند و تماشای پرندگان، منظره‌های دیدنی طلوع و غروب خورشید را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از بسیاری از مکان های سایه دار با نیمکت‌هایی برای نشستن، مجسمه‌ها و درختان کنار دریاچه لذت ببرید که وقتی از آسمان به آن‌ها نگاه می‌کنید کلمه «عشق» را تلفظ می‌کنند. بازدید از دریاچه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. از تجربه دوچرخه سواری در اینجا غافل نشوید. دریاچه های عشق کمی با ماشین، حدود یک ساعت در جنوب مرکز شهر قرار دارند.

دریاچه-قلبی


جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 

 


:: برچسب‌ها: رمانتیک ترین کارها در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

اگر با خانواده به دبی سفر کردید و با خود یک کودک به همراه دارید حتما از این فعالیت ها در دبی بهره بگیرید. فعالیت هایی که خانواده ها در دبی می توانند انجام دهند بسیار است. مراکز خرید، پارک های موضوعی، موزه های عجیب و غریب، اسکی سرپوشیده در وسط بیابان همگی از فعالیت های محبوب خانواده ها در سفر به دبی است. می توانید به یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا بروید و از یک آکواریوم بزرگ که در آن قرار دارد بازدید نمایید. به یک ساحل محلی معروف به خاطر جذابیت هایی که دارد بروید و از کایت سواری لذت ببرید و یا از یک پارک موضوعی اختصاص داده شده به پدیده بالیوود دیدن کنید. برخی اوقات دبی را به عنوان شهر بازی محبوب در جهان در نظر می گیرند. در این مقاله به معرفی بهترین فعالیت های خانوادگی در دبی می پردازیم. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

تصویر-اول-مقاله

1.پارک آبی وایلد وادی دبی

در این پارک از سرسره های طولانی و زیبایی که دارد استفاده کنید. این پارک طیف وسیعی از فعالیت ‌هایی که برای کودکان و حتی بزرگسالان وجود دارد را ارائه می‌دهد. از سرسره‌ های آبی و پاشیدن آب با تفنگ آبی گرفته تا رودخانه‌هایی با تجربه موج‌ سواری. این پارک آبی نمادین دسترسی رایگان به برخی از مهمانان محلی هتل، فروشگاه‌ های فروش سوغاتی و هدایا و حتی رستوران های زیادی را ارائه می‌دهد تا یک غذای محلی خانوادگی را صرف کنید. این پارک برای افراد دارای معلولیت نیز کاملاً قابل دسترسی است و کسانی که کارت معلولیت دارند 50 درصد تخفیف بلیط دریافت می کنند. این پارک آبی در 15 دقیقه جنوب مرکز شهر قرار دارد.

آدرس: Opp. Burj Al Arab - Jumeirah St - Umm Suqeim - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates

شماره-1-پارک-آبی

2.لگولند دبی

لگولند دبی یک پارک نمادین است که به سازندگان لگو اختصاص داده شده است. این پارک یک پارک موضوعی بزرگ است که سواری، بازی، غذا، خرید و سرگرمی را ارائه می دهد و تمام این فعالیت هایی که در اینجا قرار گرفته به سازندگان لگو در سراسر جهان اختصاص دارد. این شهربازی همه چیز را از سواری های هیجان انگیز گرفته تا سرسره های آبی در میان 6 سرزمین موضوعی ارائه می دهد. این سرزمین ها شامل محله های Factory، Imagination، Kingdoms، Adventure، Miniland و Lego City هستند. هر کدام جاذبه‌ های موضوعی و زمین‌ های بازی، از جمله جاذبه‌هایی مانند کارت‌ بازی، ترن هوایی و حتی یک آکادمی ساختمان لگو را ارائه می‌دهند. چیزی که این پارک را از دیگر پارک‌های موضوعی محلی متمایز می‌کند این است که دارای یک پارک آبی با امکانات کامل است که در آن می‌توانند یک قایق برای رودخانه بسازند. همچنین فروشگاه‌ها و رستوران هایی را برای یک تفریح ​​کامل ارائه می‌دهد. این لگولند تنها 30 دقیقه از مرکز شهر در جنوب فاصله دارد.

آدرس: Parks & Resorts - Sheikh Zayed Rd Dubai - Abu Dhabi - United Arab Emirates

شماره-2-لگولند

3.اسکی دبی

اسکی در وسط بیابان یک تجربه فوق العاده است. اسکی دبی امکانات کاملی دارد و در هر زمانی از سال در وسط بیابان می توانید اسکی کنید، البته در داخل یک مجموعه سربسته. در این پارک موضوعی سرپوشیده، می‌توانید از یک کوه ۸۵ متری با ۵ شیب با ۴۰۰ متر اسنوبورد و اسکی بالا بروید. حتی اگر خانواده‌ تان هرگز یکی از این ورزش ‌ها را امتحان نکرده باشند،قبل از استفاده از وسایل ها آموزش داده می شود. فعالیت های دیگر در این مجموعه عبارتند از غار یخی، زمین بازی برفی، اتومبیل های برفی سپر، فروشگاه ها و رستوران های داخل محل. حتی می‌توانید لباس‌ ها و تجهیزات مناسب اسکی را تا زمانی که اینجا هستید اجاره کنید، بنابراین نیازی به آوردن وسایلتان نیست. این اسکی در فاصله 12 دقیقه جنوب مرکز شهر است.

آدرس:Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates

اسکی-دبی

4.موشن گیت دبی

موشن گیت یک شهر بازی جذاب با مضمون هالیوود است که در دبی قرار دارد. این پارک یک پارک موضوعی است و سرگرمی و هیجان را برای کودکان در هر سنی، حتی کودکان نوپا، با سواری بر اساس برخی از محبوب ترین فیلم های کودکانه ارائه می دهد. در اینجا سواری‌های مضمونی بر اساس ویژگی‌هایی مانند اسمورف‌ها، شرک، ماداگاسکار و غیره خواهید یافت. حتی می‌توانید اجراهای زنده را ببینید و مطمئناً بچه‌ها را در حالی که می‌خندند، می‌رقصند و آواز می‌خوانند و با لذت جیغ می‌کشند ببینید. در حالی که پارک محدودیت سنی ندارد، بیشتر جاذبه‌ها 100 سانتی‌متر ارتفاع دارند. در این پارک برای تمام سنین فعالیت های محبوبی وجود دارد و همه چیز برای کوچولوها نیست. سواری‌ های بزرگسالان را می‌توانید در اینجا پیدا کنید، با مضمون‌هایی مانند The Hunger Games، John Wick، Now You See Me و دیگران. این پارک در فاصله 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس: Park and Resorts - Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

شماره-4-موشن-گیت

5.ساحل بادبادک دبی

در ساحل بادبادک دبی می توانید پرواز بادبادک بازان را بر فراز آب ها تماشا کنید. ساحل بادبادک به شما امکان می‌دهد از شن ‌های سفید و آب ‌های فیروزه‌ای شفاف، در حالی که بچه‌ها آب بازی می کنند، قلعه‌های شنی می‌سازند و ورزش‌ های آبی محلی را تماشا می‌کنند، بازدید نمایید. این ساحل یکی از معروف ترین سواحل منطقه برای کایت سواری است و البته نام خود را از آن گرفته است. برج العرب در پس زمینه این ساحل تصویری دیدنی را به این ساحل داده است. توجه داشته باشید که بسیاری از سواحل دبی، از جمله این ساحل، موج های قوی دارد، بنابراین هنگام آب تنی کردن مراقب باشید. این ساحل 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس: Kite Beach - Umm Suqeim - Jumeirah 3 - Dubai - United Arab Emirates

ساحل-بادبادک-دبی

6.دبی مال

دبی مال مرکز خرید بسیار بزرگی است که به نوبه ی خود یک تجربه ی خوب است. مرکز خرید دبی یکی از بزرگترین مراکز خرید در سراسر جهان است و هزاران گزینه برای خرید، رستوران و خدمات، از جمله بسیاری از رویدادهای سرگرمی زنده را ارائه می دهد. می‌توانید مجسمه‌های زیبا از جمله آبشار معروف انسان را ببینید. برای دیدن زندگی دریایی بومی و عجیب و غریب از سراسر جهان به آکواریوم موجود در این مرکز خرید بروید. به طور طبیعی، می‌توانید در هر یک از غذاخوری ‌های متعدد غذا بخورید. یک اسکلت کامل دایناسور را می توانید در DubaiDino ببینید یا برای تجربه واقعیت مجازی به پارک VR بروید. در اینجا حتی می توانید به یک پیست اسکیت روی یخ سرپوشیده بروید. این مرکز خرید فروشگاه ‌های زیادی دارد، اما فقط فروشگاه ها نیست که در این مرکز خرید محبوب است. دبی مال درست در مرکز شهر قرار دارد.

آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa - Dubai - United Arab Emirates

دبی-مال

7.پارک بالیوود دبی

بالیوود پارک یک تجربه خانوادگی محبوب در یک پارک موضوعی با صنعت فیلم بالیوود با نمایش های زنده، سواری هیجان انگیز، غذا و سرگرمی ارائه می دهد. شما مسافر تور دبی می‌توانید از طریق یک فیلم بالیوودی یک تئاتر چهاربعدی را تماشا کنید، ترن هوایی و سواری ‌های محبوب برای کودکان و حتی اجرای زنده بالیوود را ببینید. این پارک به احترام به تأثیر گسترده فرهنگ هند بر شهر دبی اختصاص یافته است و شما را در معرض فرهنگ عمیق هند قرار می دهد و در عین حال اوقات خوبی را با هم می گذرانید. پارک بالیوود تنها 30 دقیقه رانندگی از جنوب مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس:  Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

پارک-بالیوود-دبی

8.پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر یک پارک آبی سرپوشیده بزرگ است که در داخل یک هتل و استراحتگاه واقع شده است که سرسره‌ های آبی، جاذبه‌ها، غرفه‌ های غذا و پیاده‌روی در ساحل و سایر ماجراجویی ‌ها را ارائه می‌دهد. مهم نیست که خواهان چه سطحی از بازی های هیجان انگیز از یک سرسره آبی باشید، شما می توانید آن را در اینجا با بیش از 30 سرسره آبی در دسترس پیدا کنید، در این پارک آبی، انواع مختلف بازی از یک مسابقه هیجان انگیز تا گشتن در اطراف سرسره ها، از سرسره های با شیب کم تا سرسره های با شیب زیاد و سرعت موشک را می توانید در این پارک ببینید. می‌توانید در امتداد ساحل مصنوعی زیبا قدم بزنید و یا از یکی از غرفه‌های فروشندگان زیاد غذای بیرون‌ بر بگیرید. این پارک آبی تنها 20 دقیقه با مرکز شهر دبی فاصله دارد.

آدرس: Atlantis The Palm - Crescent Rd - Dubai - United Arab Emirates

آتلانتیس

9.موزه توهمات دبی

در موزه توهمات دبی میتوانید حواس و درک خود را به چالش بکشید. موزه توهمات به شما امکان می‌دهد از سواری‌ های هیجان‌انگیز و بازی‌ های شهربازی دور شوید تا تجربیات توهم ‌آور را بررسی کنید. این موزه به شما امکان می دهد اتاق هایی مانند منطقه ضد جاذبه، تونل گرداب و میز شبیه سازی شده را تجربه کنید. بچه‌ها از تأثیرات اینجا شگفت‌زده می‌شوند و بزرگسالان دوباره به حس شگفتی دوران کودکی باز می گردند. در این موزه صندلی هایی قرار دارد که با نشستن بر روی آنها با عث می شود از دیگر افراد خانواده قد کوتاه تر دیدن شوید. روی سقف یک اتاق چرخان راه بروید. در این موزه یک تونل وجود دارد که هرگز به پایان نمی رسد. این ترفندهای بینایی، صدا و حس، شما را برای سالها متعجب خواهد کرد. موزه توهمات دبی در فاصله 15 دقیقه شمال مرکز شهر است.

آدرس: Al Seef - Dubai Creek - Dubai - Dubai - United Arab Emirates

موزه-توهمات-دبی

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: تفریحات خانوادگی در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

برخی افراد خیلی تمایل دارند که به دبی سفر کنند اما به دلیل گران بودن مقصد دبی از این کار امتناع می کنند. در این مقاله به معرفی برخی از مکان های دیدنی دبی می پردازیم که بدون هزینه یا با حداقل هزینه می توانید از آنها دیدن نمایید. در مقاله سفر ارزان به دبی به ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید. در دبی پارک‌ها و مکان‌های عمومی بسیاری وجود دارند که دسترسی به آن‌ ها کاملاً رایگان است و در عین حال تجربه‌های منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی را خواهید داشت. شاید دوست داشته باشید از برخی از تجربه های گرانقیمت دبی لذت ببرید اما توصیه ما به شما ای است که سعی کنید بودجه خود را هنگام سفر تحت کنترل داشته باشید، بنابراین لذت بردن از مکان‌هایی مانند این جدا از جذابیت ذاتی که دارد، همیشه فایده‌ای دارد. 

چطور-سفر-ارزان-به-دبی-داشته-باشیم

فواره دبی

فواره دبی، آبنمایی خیره کننده با سیستمی از فواره ها و چراغ هایی است که برای ایجاد نمایشی دیدنی همراه با موسیقی طراحی شده اند. این فواره در داخل دریاچه برج خلیفه قرار دارد که 12 هکتار وسعت دارد. سیستم نورپردازی که در زمان ساخت این فواره به کار رفته کاملا پیشرفته است و 50 پروژکتور رنگی و 6600 چراغ دارد. آب فواره تا ارتفاع 500 فوتی در هوا پرتاب می شود. با طیف وسیعی از موسیقی از کلاسیک تا عربی معاصر همراه است. آن را در مرکز شهر در پای برج برج خلیفه خواهید یافت.

آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

فواره-دبی

پارک Zabeel دبی

پارک زبیل یک پارک شهری محبوب است که بسیار بزرگ است و در یک فضای وسیع ساخته شده است و مسیرهای پیاده روی و درب های ورودی متعددی را برای راحتی شما ارائه می دهد. علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی منظم، پل‌ های عابر پیاده و بخش ‌های مختلف را نیز برای کاوش خواهید یافت. برای بازدید از این پارک باید بدانید که دسترسی به آن نسبتاً مقرون به صرفه است، می توانید علاوه بر پیاده روی ساده از فعالیت های متنوعی نیز لذت ببرید. همچنین در اینجا اجرای موسیقی زنده و همچنین پارک اسکیت و زمین کریکت مینیاتوری خواهید دید. 

آدرس: Zabeel Neighborhood, Near Al Jafiliya Metro Station - Dubai - United Arab Emirates

پارک-زابیل-دبی

ساحل عمومی جمیرا دبی

ساحل عمومی جمیرا دبی یک ساحل شنی محبوب است که به شما امکان می دهد از تفریح ​​در شن های طلایی و همچنین در آب های فیروزه ای دلپذیر خلیج لذت ببرید. به لطف محوطه زمین بازی کودکان، کل خانواده می توانند در اینجا سرگرمی پیدا کنند. در این ساحل که از صبح زود تا بعد از غروب آفتاب باز است، کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، بازدید از این ساحل را به زمان دیگری موکول کنید. این ساحل در شمال Umm Suqeim 3 وجود دارد که در جنوب غربی مرکز شهر قرار دارد. 

آدرس: Jumeirah - Jumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates

ساحل-عمومی-جمیرا-دبی

موزه دبی

موزه دبی برای افرادی محبوب است که به تاریخ علاقه مند هستند. می توانید با بازدید از این موزه به تاریخ محلی دبی پی ببرید. موزه دبی یک موزه محبوب است و در یک ساختمان قدیمی قرار دارد. این موزه شامل آثار باستانی متعددی است که از تاریخ محلی که از مدت‌ ها قبل از کشف نفت در دبی است. این موزه در قلعه الفهیدی واقع شده است و قدیمی ترین ساختمان شهر است که قدمت آن به سال 1787 باز می گردد. خود موزه در سال 1971 افتتاح شد. درون این موزه اجناس قدیمی و اطلاعات تاریخی بسیاری را خواهید یافت که قدمت برخی از آنها به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد. آلات موسیقی قدیمی و نمایش مانکن‌ ها را خواهید دید که غرفه‌های غذایی تاریخی و تاجران مروارید را به نمایش می‌گذارند. این موزه در منطقه الفهیدی در شمال مرکز شهر خواهید یافت.

آدرس: Al Fahidi Fort - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates

موزه-دبی
دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی، مرکز تجاری بین المللی است. این دهکده یک مقصد خرید و سرگرمی عظیم با فرهنگ های 90 کشور جهان است که می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. حتی اگر قصد ندارید از مغازه‌های اینجا چیزی بخرید، فقط دیدن تنوع گسترده فرهنگ‌ها می تواند به تنهایی برای مسافرین تور دبی ارزان قیمت بسیار محبوب باشد. این دهکده به 4 بخش اصلی شامل رویدادها، کارناوال ها، غذا و خرید سازماندهی شده است. در حالی که برخی از مغازه‌های اینجا می‌توانند بسیار اجناس گران قیمتی را ارائه دهند، اما تمام فروشگاه ها به این شکل نیستند، بنابراین همچنان می‌توانید با بودجه کم در دبی به خرید هم بپردازید. دهکده جهانی در چند مایلی جنوب مرکز شهر در نزدیکی ماجان قرار دارد.

آدرس: Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road - Exit 37 - E311 - Dubai - United Arab Emirates

دهکده-جهانی-دبی

مارینا دبی

دبی مارینا یک شهر با کانال مصنوعی، ساخته دست بشر است که در سال 2003 ایجاد شد و مناظر خیره کننده و چشمگیر همراه با پیاده روی و سواحل فراوان را ارائه می دهد. مغازه‌ها و رستوران های زیادی در امتداد اسکله در دسترس هستند، که برخی از آن‌ ها برای مسافرانی که از بودجه‌ شان آگاه هستند، مناسب هستند. بازدید از مارینا به شما امکان می دهد شگفتی های مهندسی در سطح جهانی را ببینید. با وجود مصنوعی بودن این کانال، نهنگ ها اغلب پس از ورود از دریای آزاد در نزدیکی آب دیده می شوند. مارینا دبی در جنوب مرکز شهر در امتداد ساحل واقع شده است.

آدرس: Dubai - United Arab Emirates

مارینا--دبی

ساحل مارینا دبی

ساحل مارینا ساحلی با دسترسی آزاد است که در آن ماسه‌های طلایی و فضایی آرامش‌بخش در میان آنچه که معمولاً برای زندگی در طبقه بالا قرار دارد، خواهید یافت. این ساحل بخشی از دبی مارینا است، بنابراین با استراحتگاه ها و فروشگاه های سطح بالا احاطه شده است. دسترسی به این ساحل رایگان است و برای عموم باز است، بنابراین می‌توانید به صورت رایگان و بدون مشکل از آن بازدید کنید. بعلاوه، برخی از غرفه‌های غذا در اطراف ساحل به شما امکان می‌دهند از یک غذای محلی محبوب لذت ببرید، بدون اینکه هزینه ‌زیادی کنید. ساحل مارینا در انتهای غربی مارینا در جنوب غربی مرکز شهر وجود دارد.

آدرس: Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

ساحل-مارینا-دبی

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: سفر ارزان به دبی را تجربه کنید ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم ‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که می‌توانید از غذاهای گیاهی و گوشتی فراوان لذت ببرید. غذاهای دبی که پر از ادویه هستند، هم سالم و هم خوش طعم هستند. غذاهای معروفی مانند هوموس و فلافل در دبی شهرت جهانی دارند، در این مقاله به معرفی برخی از غذاهای اصیل دبی می پردازیم. غذاهایی که شاید برای بیشتر مسافران کمتر شناخته شده باشند. در این مقاله با آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

 

بهترین-غذاهای-محل-در-دبی

1.Harees

خرگوش ها یکی از معروف ترین غذاهای دبی است. اغلب می توان آن را در بسیاری از میزهای شام اماراتی و همچنین در منوهای برخی از بهترین رستوران های دبی یافت. تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین معمولاً در مناسبت های خاص، عروسی ها و ضیافت ها از این غذا استفاده می شود. غذای خرگوش اماراتی یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی این کشور محسوب می شود. این بخش مهمی از میراث آشپزی محلی است و دستور العمل ها همچنان از طریق نسل ها منتقل می شوند.

Harees


2.Majboos

بسیاری از مسافرین تور دبی با قیمت مناسب از مجبوس لذت می برند، زیرا در میان اماراتی ها بسیار محبوب است. دستور العمل های این غذا از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
این غذا شامل برنج باسماتی است که با انواع گوشت سرو می شود. مجبوس اماراتی اغلب با مرغ سرو می شود، با طعم های متمایز ادویه های قدرتمند عربی و سبزیجات مختلف. مجبوسی مرغ یا گوشت در انواع مهمانی های خانوادگی سرو می شود و همچنین در وعده های افطار در ماه رمضان به طور برجسته ای به چشم می خورد.

majboos

3.Luqaymat

لقیمات یک جنبه شناخته شده از غذاهای سنتی دبی است و از آن در تمام رویدادهای فرهنگی مختلفی که در سرتاسر امارات برگزار می شوند استفاده می کنند. آنها به عنوان یک شیرینی "باید" در خانه یا رستوران در نظر گرفته می شوند، به خصوص در مناسبت های خاص. این شیرینی‌ های شیرین خانگی به شکل توپ‌های طلایی ظریفی هستند که در دهان آب می‌شوند. آنها از آرد، دانه های کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر تهیه می شوند. خمیر را ورز می دهیم و کمی استراحت می دهیم و در روغن سرخ می کنیم و با شربت می ریزیم. برخی معتقدند که لقیمات از جهان عرب سرچشمه گرفته است، جایی که به عنوان حلوا لقیمات شناخته می شود، اگرچه یونانی ها نیز نسخه ای دارند که به آن لوکومادس می گویند. شربت عسل مانند (شربت) که برای تکمیل لقیمات استفاده می شود در اصل از ترکیه می آید.

Luqaymat
4.Chicken saloona

با وجود هجوم غذاهای غربی در رستوران ‌های امارات، سالونا جایگاه خود را در قلب مردم امارات متحده عربی حفظ کرده است و با افتخار در بسیاری از میزهای شام دیده می‌شود. بنابراین، هنگامی که در دبی هستید، مطمئن شوید که این خورش اماراتی را که به دلیل تهیه ساده، طعم فوق العاده لذیذ و طعم شگفت انگیزش معروف است، تست کرده اید. با تکه های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه جات ترشی جات و برنج سفید تهیه می شود. این غذای غنی از ویتامین و پروتئین است و تقریبا در هر مناسبت یا جشن خاصی در امارات وجود دارد و جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم محلی و بازدیدکنندگان دارد.

Chicken-saloona

5.Oozie

اوزی یکی از شناخته شده ترین غذاهای منطقه خلیج فارس است. در مناسبت ‌های خاص مانند مهمانی‌ های عروسی و جشن‌ های جشن به ‌ویژه به چشم می‌خورد. اوزی با گوشت نیز در ماه رمضان که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند تا روزه خود را افطار کنند، حضور ویژه ای بر سر سفره غذای اماراتی دارد. این غذا با برنج درست می‌شود و می‌توان آن را در ظرف ‌های ظریف شیرینی ریخت و یا با مرغ هم سرو کرد. گاهی اوقات، آن را با سالاد و ماست نیز سرو می کنند، یا با مخلوطی از آجیل سرخ شده یا بو داده تزیین می شود. 

Oozie


جهت دریافت جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: معروفترین غذاهای محلی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

قهوه عربی نماد سخاوت

قهوه عربی («گاهوا» در گویش عربی اماراتی) برای قرن ها بخش مرکزی فرهنگ عرب بوده است و تهیه و سرو آن با سنت های کهن مشخص شده است. با انعکاس اهمیت فرهنگی قهوه عربی، امارات متحده عربی با عربستان سعودی، عمان و قطر درخواست کرد تا آن را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در یونسکو ثبت کنند و در سال 2015 این اتفاق افتاد. در این مقاله به آداب سرو قهوه ی عربی می پردازیم. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

قهوه-عربیک

قهوه عربی در امارات متحده عربی نمادی از سخاوت نسبت به شهروندان این کشور محسوب می شود. این سنت جنبه جدایی ناپذیر از مهمان نوازی صمیمانه است، تا جایی که به یک سنت ملی تبدیل شده است. قهوه عربی نمادی از وحدت است که انجمن های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را حفظ می کند که به شکل گیری جامعه اماراتی به شکل امروزی کمک کرده است. اهمیت زیاد قهوه عربی به عنوان یک نماد در میراث اماراتی به این دلیل ثابت شده است که یک عنصر ثابت و منحصر به فرد بر روی میزهای سراسر کشور در همه موارد است. عطر آن می تواند لذت را به ارمغان بیاورد و همه اقشار جامعه را به خود جذب کند. در سفر به دبی با تور دبی حتما از نوشیدن قهوه عربی غافل نشوید.

سرو قهوه عربی جنبه مهمی از مهمان نوازی در جوامع عربی است و یک حرکت تشریفاتی محسوب می شود. به طور سنتی، قهوه در مقابل مهمانان آماده می شود. قهوه‌سازی با انتخاب دانه‌ها شروع می‌شود که در تابه‌ای کم‌عمق روی آتش تفت داده می‌شوند، سپس در هاون مسی ریخته می‌شوند و با یک دسته مسی می‌کوبند. تفاله های قهوه در یک قهوه جوش مسی بزرگ قرار می گیرند. آب اضافه کرده و قابلمه را روی آتش قرار می دهیم. پس از دم کشیدن، آن را در یک قهوه جوش کوچکتر می ریزند و از آن در فنجان های کوچک می ریزند. مهم ترین یا مسن ترین مهمان ابتدا سرو می شود و یک چهارم فنجان را پر می کند و سپس می توان آن را دوباره پر کرد. نوشیدن قهوه عربی حداقل یک فنجان و حداکثر سه فنجان بیشتر نیست. قهوه عربی توسط مردان و زنان از تمام اقشار جامعه، به ویژه در خانه تهیه و از آن لذت می‌برند. شیخ ها و رئیسان قبایل که قهوه عربی را در محل ملاقات خود سرو می کنند، مردان و زنان سالخورده بادیه نشین و صاحبان قهوه خانه ها را حاملان اصلی می دانند. دانش و سنت با مشاهده و تمرین در خانواده منتقل می شود. اعضای جوان خانواده نیز بزرگان خود را در بازار همراهی می کنند تا نحوه انتخاب بهترین دانه های قهوه را بیاموزند.

عکس-اول-قهوه-عربی

آماده سازی قهوه عربی

دلیل اینکه طعم قهوه عربی بسیار خوب است، همگی به آماده سازی آن باز می گردد. در گذشته بادیه نشین ها قهوه خود را روی یک شومینه ابتدایی که در زمین حفر شده بود دم می کردند. با گذشت زمان، کووار، یک گودال سفالی با اجاقی که از سنگریزه و صفحات سنگی ساخته شده بود، جایگزین شد. کوار در خانه ها یا چادرها در گوشه ای از مجلس می نشیند و در کنار آن ظرف هیزم و محلی برای قهوه ساز قرار دارد. فرآیند تبدیل دانه ها به قهوه شامل چندین مرحله است، از جمله مرتب سازی، شستن، خشک کردن و برشته کردن دانه ها تا زمانی که قرمز یا قهوه ای شوند. دانه های برشته شده آسیاب و دم می شوند تا قهوه ای با طعم شدید تولید شود.

جهت دریافت جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 



:: برچسب‌ها: آداب سرو قهوه عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

راهنمای کامل مترو دبی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

متروی دبی طولانی ترین سیستم حمل و نقل بدون راننده در جهان است. مترو دبی یکی از سیستم های حمل و نقل ارزان و با کیفیت است که اکثر گردشگران برای بازدید از مقاصد مختلف این شهر انتخاب می کنند. اگر قصد سفر به دبی و استفاده از مترو دبی برای حمل و نقل و گشت و گذار در این شهر را دارید، مقاله راهنمای کامل از مترو دبی برای شما گردآوری کرده است. در این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای استفاده از این حمل و نقل عمومی در دبی نیاز دارید، از جمله خطوط، ایستگاه ها، کرایه ها، قوانین و اطلاعات بیشتر پیدا خواهید کرد. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

مطالب مرتبط

چگونه سفر ارزان تری به دبی داشته باشیم

راهنمای سفر به دبی

تفریحات خانوادگی در دبی

 

مترو-دبی-عکس

سیستم حمل و نقل دبی

دبی یکی از مدرن ترین و زیباترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه یا حتی جهان است. برنامه ریزی برای سفر به دبی مانند هر سفر دیگری نیازمند جمع آوری اطلاعات است. یافتن هتل مناسب، مراکز خرید، فهرست جاذبه ها از یک سو و مسیریابی دقیق و راحت برای رسیدن به آنها از سوی دیگر در فرآیند برنامه ریزی سفر بسیار مهم است.

بنابراین، شما باید از وضعیت حمل و نقل مختلف مانند مترو، تاکسی، کرایه ماشین در دبی و غیره در هر مقصد مطلع شوید. این به شما کمک می کند تا زمان و هزینه سفر خود را بهتر مدیریت کنید.

متروی دبی یکی از روش های حمل و نقل در دبی است که بیشتر نقاط شهر را به هم متصل می کند. اگر قصد دارید از این راه برای بازدید از دبی استفاده کنید، این مقاله را بخوانید.

اطلاعات کلی مترو دبی

*متروی دبی شامل 47 ایستگاه زمینی و 9 ایستگاه زیرزمینی است.
*کل مسیر شامل 2 ایستگاه ترانسفر (میدان اتحاد و خالد بن ولد) است.
*در کل 87 قطار در سیستم متروی دبی وجود دارد
*طول خطوط 75 کیلومتر است
*سیستم حرکت قطار کاملا اتوماتیک است
*هر قطار می تواند 643 مسافر نشسته و ایستاده را در خود جای دهد
*کلاس طلایی مترو دبی 18 صندلی دارد و طراحی داخلی مجلل دارد.
*در تمام واگن های قطار برای افراد با نیازهای خاص فضای ویلچر را در نظر گرفته اند.
*تمام ایستگاه های مترو دبی دارای خطوط اتوبوس هستند.

خطوط مترو دبی

به طور متوسط ​​در هر 1.5 کیلومتر خط مترو دبی یک ایستگاه وجود دارد. متروی دبی دارای دو خط است:

*خط قرمز
*خط سبز

– خط قرمز: این خط اصلی بین Centrepoint و Expo 2020 است. اگر بخواهید از مکان‌های دیدنی مانند برج خلیفه، دبی مال و مارینا دبی بازدید کنید، از این خط استفاده خواهید کرد. 

– خط شعبه: خط شعبه مسافت کوتاه تری را بین ایستگاه های مبادلات جبل علی و امارات پوشش می دهد. می توانید این خط را با خط قرمز در ایستگاه مترو جبل علی تعویض کنید.

– خط سبز: این خط که به قلب تاریخی دبی خدمت می کند، بین کریک و اتصالات کار می کند. این دروازه شما به سمت بازارهای قدیمی، نهر دبی، و قایق های سنتی ابرا است که در مناطقی مانند دیره و بر دبی خدمات رسانی می کنند. ایستگاه های مشترک برای تبادل بین خطوط قرمز و سبز برجمان و اتحادیه هستند.

نقشه-دبی

نکات مهم مترو دبی

*خوردن و آشامیدن در متروی دبی ممنوع است
*خوابیدن در محوطه انتظار متروی دبی ممنوع است و 200 درهم جریمه دارد.
*متروی دبی دارای اینترنت WIFI رایگان است که برای اتصال به آن نیاز به شماره موبایل اماراتی است.
*متروی دبی واگن مخصوص بانوان دارد و ورود آقایان به آن یکی از دو کار ممنوعه اکیدا متروی دبی است.

ساعات کاری مترو دبی

یکشنبه - چهارشنبه 5:50 صبح تا 12:00 بعد از ظهر
پنجشنبه 5:50 صبح تا 1:00 بامداد
جمعه از ساعت 13:00 تا 1:00 بامداد
شنبه 5:50 صبح تا 00:00 بعد از ظهر

ساعات-کاری-مترو-دبی

بلیط مترو دبی

قبل از اینکه حتی به سوار شدن به قطار فکر کنید، یک کارت Nol برای خود بگیرید. این سیستم کارت هوشمند دبی است که برای اشکال مختلف حمل و نقل عمومی استفاده می شود. این کارت ها در انواع مختلف موجود هستند.

– بلیط قرمز: بلیط کاغذی برای یک سفر.

- کارت نقره ای: این کارت مناسب افرادی است که شهروند دبی هستند و به طور مستمر از مترو دبی استفاده می کنند. این یک کارت را می توانید شارژ کنید و حتی در مقایسه با بلیط قرمز تخفیف جزئی در کرایه ها ارائه می دهد.

– کارت طلایی: برای کسانی که کمی تجمل را دوست دارند! این کارت به شما امکان دسترسی به کابین های کلاس طلایی را می دهد که جادارتر و شیک تر هستند.

- کارت شخصی: کارت شخصی Nol مانند کلید ویژه شما در دنیای حمل و نقل دبی است که فقط برای شما با عکس شما بر روی آن سفارشی شده است. 

بلیط-مترو دبی

جهت دریافت جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: مترو دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

در آنتالیا انبوهی از مراکز خرید و بازارهای عجیب و غریب وجود دارد که برای هر نوع خریدی می توانید از بین آنها انتخاب کنید. با وجود اینکه خیلی از گردشگران صرفا برای تفریح در تعطیلات تابستانی به آنتالیا سفر می کنند اما در آنتالیا فرصت برای عاشقان خرید به وفور یافت می شود که در این مقاله به معرفی 10 مورد از بهترین مراکز خرید در آنتالیا می پردازیم . با ما در اژانس سارنگ پرواز همراه باشید.البته در آنتالیا تعداد مراکز خرید بزرگ که به سبک غربی طراحی شده باشید کم و انگشت شمار است که در اطراف آنتالیا قرار دارند. اما بازارهای رنگارنگ آنتالیا و لذت خرید در آن ها را دست کم نگیرید. در این بازارهای زیبا به دنبال هر چیزی باشید می توانید پیدا کنید اگر به دنبال خرید لوازم ضروری باشید یا به دنبال خرید سوغاتی معتبر در ترکیه باشید می توانید از این بازارهای رنگارنگ و جذاب بهره ببرید.

1.کالیچی آنتالیا Kaleiçi

(شهر قدیمی آنتالیا و منطقه تجاری شلوغ)
کالیچی، قلب شهر قدیمی و تاریخی آنتالیا است و تعدد گردشگران به آنتالیا باعث شده است که تعداد زیادی غرفه برای فروش اجناس ضروری و سوغاتی در سراسر منطقه کالیچی قرار داده شود. در این غرفه ها اجناس صنایع دستی زیادی وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. بهترین غرفه ها در 3 مرکز خرید اصلی وجود دارد: Cumhuriyet، Güllük، و Atatürk.

پیشنهاد میکنیم در این خیابان ‌های سنگ ‌فرش شده جذاب پرسه بزنید و تجمع فروشندگان محلی را پیدا کنید که از غرفه های زیبای به سبک عثمانی کسب روزی می کنند. در این غرفه های همه مدل سوغاتی و عتیقه های جذاب و فرش های درخشان ترکی را می توانید بیابید. اگر قصد خرید تجهیزات غواصی یا ورزش‌ های آبی را دارید، به جای کالیچی، به مارینا کالیچی بروید. گاهی اوقات (مخصوصاً در فصل اوج تابستان)، اجناس صنایع دستی زیادی وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. 

آدرس مرکز خرید کالیچی: Selçuk Mh., Varyant Sk., 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

مرکز خرید کالیچی

2.بازار ماناوگات آنتالیا

(بازار محلی بزرگ در ماناوگات)
بازار ماناوگات بزرگترین بازار در استان آنتالیا است. فضای داخلی بزرگ مجموعه‌ای از مغازه‌ ها و غرفه‌ های جذاب را در خود جای داده است که بیشتر آنها برای مردمان محلی آماده هستند. از لباس و ادویه تا محصولات تازه و ملزومات روزمره، این بازار بزرگ همه چیز را دارد. چانه زدن را در این بازار فراموش نکنید. برای رفتن به بازار محلی ماناوگات می تواند از دولموش که نوعی اتوبوس محلی است استفاده کنید. 

آدرس بازار محلی ماناوگات: A. Pazarcı, No:, 1004. Sk. No:7, 07600 Manavgat/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر، سه شنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

ماناوگات

3.بازار خیابانی لارا آنتالیا

(شنبه بازار اجناس و پوشاک در لارا)
بازار خیابان لارا یک فروش پر جنب و جوش در روز شنبه در منطقه لارا است. این بازار خیابانی در فاصله 15 دقیقه ای با ماشین از شرق کالیچی آنتالیا فاصله دارد. در این بازار اجناس تقلبی و با کیفیت مناسب و قیمت پایین به فروش می رسد. در بازار خیابانی لارا حتما سری به قسمت ادویه های معطر و فروش میوه و سبزیجات تازه بزنید

آدرس بازار خیابانی لارا: Şirinyalı, 1500. Sk. 10 A, 07160 Muratpaşa/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: شنبه ها از ساعت 9.30 صبح تا 6.30 بعد از ظهر (یکشنبه تا جمعه تعطیل است)

بازار خیابانی-لارا

4.مرکز خرید د لند آف لجندز آنتالیا

مجموعه د لند آف لجندز، یک پارک موضوعی مناسب برای کودکان و منطقه خرید لوکس در فاصله 30 دقیقه ای رانندگی از شرق شهر آنتالیا است. در خیابان های این مرکز خرید می توانید بهترین فروشگاه ‌های سطح بالا را در استان خواهید یافت. در این مرکز خرید از جواهرات براق گرفته تا کفش های طراحی شده و اکسسوری های شیک، یافت می شود و مقصدی عالی است. برندهای معروف بین المللی – آدیداس، سامسونگ و برندهای معروف ترک وجود دارند. همانطور که انتظار دارید، مجموعه ای زیبا از فروشگاه های اسباب بازی را پیدا خواهید کرد که در اطراف این مرکز خرید قرار دارند. اگر گرسنه شدید می توانید از فودکورت، که غذاهای دلچسب بین المللی را سرو می کند، استفاده کنید.

آدرس مرکز خرید د لند آف لجندز آنتالیا: Merkez, Atatürk Cd. No:104, 07500, 07500 Serik/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

لند-آف-لجندز-آنتالیا


5.بازار محلی Güzeloba آنتالیا

(بازار سرپوشیده بزرگی که محصولات تازه و غذاهای محلی می فروشد)
این بازار محلی، یک بازار بزرگ با محصولات در گوزلوبا است که حدود 15 دقیقه با شهر آنتالیا فاصله دارد. بازار محلی پرجنب‌ و جوش مواد غذایی تازه، مردم محلی را هر هفته برای خرید به اینجا جذب می‌کند. در این بازار تعداد گردشگران بسیار کمتر از مردم محلی است و با خیال راحت می توانید با آنها و فرهنگشان آشنا شوید. این بازار میوه و تره بار که فقط جمعه برگزار می شود نیز بسیار ارزان است. در این بازار معمولا غذا را مستقیما از یک کشاورز محلی خریداری می کنید که هزینه ها را پایین نگه می دارد و کیفیت عالی را تضمین می کند. به اینجا بیایید تا اجناسی مانند آجیل، روغن، پنیر، ادویه، گوشت، چای، و غذاهای دریایی خریداری کنید.

آدرس بازار محلی: Güzeloba, 2239. Sk. No. 5, 07230 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

Güzeloba

6.چهارشنبه بازار آنتالیا

(بازار محصولات اصیل ترکیه)
چهارشنبه بازار آنتالیا، یک بازار با محصولات معتبر است که چهارشنبه ها برگزار می شود. اگر می‌خواهید با مردم محلی آشنا شوید و خیلی از شهر آنتالیا دور نشوید می توانید به این بازار پر جنب و جوش 2 طبقه سر بزنید، زیرا تنها 10 دقیقه با ماشین از کالیچی فاصله دارد. یکی از مرغوب ترین محصولات این بازار میوه های تازه است. در این چهارشنبه بازار می توانید به خرید هندوانه، نارنگی و دراگون پشن بپردازید. 

آدرس چهارشنبه بازار: Yeşilbahçe, 1445. Sk. No:8, 07160 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

چهارشنبه-بازار

7.مرکز خرید AVM آنتالیا

(مرکز خرید مدرن در مرکز شهر آنتالیا)
مرکز خرید ای وی ام، بهترین انتخاب برای طرفداران مد در آنتالیا است. پیشنهاد ما به مسافران تور آنتالیا این است که حتما در سفر خود به آنتالیا به این مرکز خرید زیبا سر بزنید. این مرکز خرید مجلل عظیم میزبان بسیاری از فروشگاه های معروف بین‌المللی، از جمله Levis، DeFacto، H&M، و Waikiki است. حدود 155 برند، چه ترک و چه خارجی، در این مرکز خرید به فعالیت می پردازند- تنوع در اینجا یک نقطه قوت است. به عنوان تنها مرکز خرید مدرن در مرکز آنتالیا، مکان مناسبی برای خرید در شهر است. در این مرکز خرید به جز فروشگاه ها، یک سینمای پیشرفته، یک پاسیو سرسبز در طبقه بالا، یک اتاق بازی مجهز برای کودکان، و یک فودکورت وجود دارد.

آدرس مرکز خرید ای وی ام:Tahılpazarı, Kazım Özalp Cd. No. 84, 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

مرکز-خرید-AVM

8.مرکز خرید Terra city آنتالیا

(مرکز خرید ۲ طبقه وسیع با فودکورت فوق‌العاده)
مرکز خرید TerraCity یک مجتمع تجاری چند طبقه در نزدیکی شهر آنتالیا و ساحل لارا است. این مرکز خرید محبوب بیش از 180 فروشگاه دارد که اکثر آنها در پوشاک و کفش غربی تخصص دارند. در این مرکز خرید بسیاری از طراحان ترک و اروپایی در اینجا به تجارت می پردازند. رفودکورت جذاب و با ظرفیت 1000 نفر که به سرو انواع غذاهای بین‌المللی می پردازد، البته تعداد انگشت شماری پیتزای ترکی را در خود جای داده است. 

آدرس مرکز خرید تراسیتی: Fener, Tekelioğlu Cd. No:55, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkiye

مرکز-خرید-ترا-سیتی


9.مرکز خرید آنتالیا

(یکی از بزرگترین مراکز خرید در منطقه مدیترانه)
مرکز خرید آنتالیا یکی از بزرگترین مراکز خرید در دریای مدیترانه است. این بنای تاریخی دارای یک زمین بازی کودکانه به مساحت 1600 متر مربع و یک مجتمع با چند سینمای 11 صفحه‌ای است که می‌تواند تا 2200 علاقه‌مند به فیلم، را در خود جای دهد. در این مرکز خرید چیزی حدود 144 فروشگاه وجود دارد، در سقف این مرکز خرید، یک دهلیز سقف شیشه‌ای قوسی، نور خورشید را به اندازه کافی وارد می‌کند. طیف قابل توجهی از برندهای محلی و جهانی، از جمله بزرگترین فروشگاه های DeFacto و H&M در منطقه را خواهید دید. مرکز خرید آنتالیا در حدود 4 کیلومتری غرب فرودگاه آنتالیا و 9 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.

آدرس مرکز خرید آنتالیا: Altınova Sinan, Mahallesi, Serik Cd. No:309 D:91, 07170 Kepez/Antalya, Türkiye

مرکز-خرید-آنتالیا

10.بازار قدیم آنتالیا

(بازار شلوغ توریستی در شهر قدیمی آنتالیا)
بازار قدیمی یک مکان عالی برای خرید پوشاک، صنایع دستی و غذاهای معطر ترکی در آنتالیا است.این بازار هر روز گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در این بازار، اجناس دست ساز جذاب، به فروش می رسد که می توان به عنوان سوغاتی آنها را خریداری کرد. در این بازار هر نوع هدیه ای که بخواهید وجود دارد. از لوله‌های حباب‌دار و نزار بونچوگو (طلسم‌های چشم ترکی) با لعاب آبی گرفته تا عمامه‌های عثمانی و جوراب‌های پشمی. در سفر خود به آنتالیا حتما از این بازار دیدن کنید.

آدرس بازار قدیمی آنتالیا: Balbey, 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

بازار-قدیمی-آنتالیا

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: بهترین مراکز خرید آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

بایدهای سفر به آنتالیا

ملزومات سفر به آنتالیا، به شما این امکان را می دهد که با دانسته های خود یک سفر بینظیر را به این مقصد جذاب ترکیه ای برای خود رقم بزنید. در این مقاله هر آنچه که در سفر به آنتالیا نیاز دارید را خواهید آموخت و در نهایت می توانید به سفر خود به آنتالیا تسلط داشته باشید و برنامه نهایی سفر را بچینید. با راهنمای سفر به آنتالیا همراه باشید.

آنتالیا مقصدی زیبا و منحصر به فرد است که با چند کار کوچک می توانید یک سفر خاطره انگیز داشته باشید. در سفر خود به آنتالیا حتما توجه فرمایید که به رزرو یک هتل خوب و مناسب بپردازید و تمام آنچه که در این مقاله فرا می گیرید را به خاطر بسپارید و انجام دهید. 

 

مطالب مرتبط

بهترین مراکز خرید آنتالیا

معروف ترین رستوران های آنتالیا

هتل یو آل آنتالیا

best-image-for-one


بهترین زمان سفر به آنتالیا 

به طور معمول، بهترین زمان برای سفر به آنتالیا در ماه های بهار و پاییز است، البته در تابستان هوا بسیار گرم است و امکان ورزش های آبی را فراهم می کند و اگر علاقه مند به انجام ورزش های آبی هستید می توانید سفر به آنتالیا را در نوروز انجام دهید، اما زمستان های آنتالیا سرد و بارانی است و از آن خودداری کنید.
ماه های فوریه و دسامبر با میانگین 14 و 13 روز، بارانی ترین ماه ها هستند. از سوی دیگر، جولای و آگوست به سختی باران می بارد. اواخر بهار و اوایل پاییز معمولاً مقدار ناچیزی باران وجود دارد - معمولاً بیش از 4 روز در ماه نمی‌بارد.
گرم ترین ماه های آنتالیا، جولای و آگوست است که به ترتیب به 31 و 34 درجه می رسد.
به دلیل گرمای شدید تابستان و طبیعت بارانی زمستان، پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر است. دمای هوا قابل تحمل است و باران زیاد معمول نیست، اگرچه ممکن است زمان بهتری برای اجتناب از باران در پاییز داشته باشید.

بهترین-زمان-سفر-به-آنتالیا

 

اصول اولیه آنتالیا

نوع دوشاخه: آنتالیا در ترکیه است، بنابراین از دوشاخه های نوع C و F استفاده می کند که هر دو دارای 2 پین گرد هستند. نوع F همچنین دارای 2 گیره زمین در کناره است.
برق: کل کشور بر اساس استاندارد برق 230 ولت و 50 هرتز کار می کند.
واحد پول: آنتالیا مانند سایر نقاط ترکیه از لیر ترکیه استفاده می کند.
کد شماره گیری بین المللی: کد شماره گیری بین المللی 90+ است.
شماره تلفن اضطراری: اگر به خدمات اضطراری نیاز دارید، 112 می تواند شما را به همه آنها برساند، اما میانبرهایی برای خدمات خاص وجود دارد. آتش نشانی 110 پلیس 155 پزشکی 112 است.


اصول-اولیه-آنتالیا

چگونه به هتل خود در آنتالیا برسیم؟

آنتالیا یک مقصد تفریحی بین المللی نسبتاً جوان است، اما شبکه های مسافرتی خود را به طور قابل توجهی سریع راه اندازی می کند و گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از طریق هواپیما، قطار و قایق وارد شوید، اگرچه برای استفاده از قطار و قایق نیاز به مسافرت با اتوبوس دارید.

*فرودگاه
فرودگاه اصلی فرودگاه بین‌المللی آنتالیا است و پروازهای مستقیم به این فرودگاه برای مسافرین تور آنتالیا انجام می‌شود، خود فرودگاه حدود 19.2 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.


*ایستگاه های اصلی قطار
سوار شدن به قطار می تواند شما را به آنتالیا بسیار نزدیک کند، اما نه در تمام مسیر. تقریباً از هر نقطه اروپا و ایران به راحتی می توانید قطار به استانبول بگیرید و خود را به استانبول برسانید، اما باید از آنجا یک بلیط جدید به بوردور تهیه کنید. پس از آن می توانید با اتوبوس به آنتالیا بروید.

چگونه-به-هتل-خود-رسیدیدم


با چه وسیله ای در آنتالیا بگردیم؟

توصیه های مسافرتی
حمل و نقل عمومی در آنتالیا نسبتاً ساده است. گزینه‌های زیادی در دسترس خواهید داشت، و همه آن‌ ها از قیمت مناسب برخوردار هستند و نسبتاً مقرون به صرفه هستند. حتی پیاده روی در اینجا نسبتا آسان است.

سیستم حمل و نقل زیرزمینی
در حالی که هیچ سیستم زیرزمینی حمل و نقل در آنتالیا وجود ندارد، می توانید از خط تراموا که از شهر عبور می کند استفاده کنید. خط تراموا از ساحل کنیالتی غربی شروع می شود و از شهر تا مرکز شهر تاریخی ادامه می یابد. معمولا هر نیم ساعت تا یک ساعت در طول روز در دسترس است.

تاکسی و برنامه های سواری
اگر به دنبال راحتی هستید، تاکسی ها راهی عالی برای سفرهای درون شهری هستند. فقط به خاطر داشته باشید که آنها نسبت به سایر گزینه ها گران تر هستند و هزینه ها در شب حتی بیشتر است. علاوه بر این، برخی از مقاصد محبوب‌تر را در فهرستی از پیش تعیین‌شده در تاکسی‌ها پیدا خواهید کرد که می‌توانند به جای لیر، به یورو پرداخت شوند. برنامه های Rideshare مانند Uber و Lyft نیز در دسترس هستند.

اتوبوس
سیستم اتوبوس در آنتالیا یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در شهر است. مقرون به صرفه و راحت است و مسیرها تقریبا از تمام جاذبه های شهر عبور می کنند. آنتالیا همچنین یک دولموش Dolmus یا یک مینی بوس دارد که از یک برنامه از پیش تعیین شده مسیر پیروی می کند.

اجاره اتومبیل
کرایه اتومبیل در دسترس است، اما نسبت به بسیاری از روش های دیگر حمل و نقل کمی گران تر خواهد بود. با این حال، این روش ایده آل برای بازدید در محله های خارج از آنتالیا در طول تعطیلات شما است.

کرایه دوچرخه
به غیر از مسیرهای دوچرخه سواری در کنار ساحل، این شهر چندان برای دوچرخه سواران مناسب نیست. رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ و شیب‌ های تند می‌تواند برای همه دوچرخه‌ سواران به جز ماهرترین دوچرخه‌ سواران کاملاً خسته‌ کننده باشد.

با-چه-وسیله-ای-در-آنتالیا-بگردیم

 

جشنواره های اصلی سالانه آنتالیا 

*جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا
زمان: اکتبر
در جشنواره فیلم که طیف گسترده ای از فیلم ها را به نمایش می گذارد و سپس در یک مراسم رسمی جوایزی را ارائه می دهد.
مکان جشنواره فیلم: مرکز فرهنگی آنتالیا


*زمین شنی

زمان برگزاری جشنواره زمین شنی: می تا نوامبر
در این جشنواره، هنر شنی که در آن شرکت کنندگان از سراسر جهان، مجسمه های بزرگ ساخته شده به طور کامل از شن را خلق می کنند.
محل برگزاری جشنواره زمین شن: ساحل لارا


*جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس

زمان برگزاری جشنواره بین المللی اپرا و باله: ژوئن تا جولای
در جشنوراه بین لمللی اپرا و باله آسپندوس، شرکت های اپرا و باله از چندین کشور اجراهایی را در یک تئاتر تاریخی اجرا می کنند.
محل برگزاری جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس: تئاتر آسپندوس

جشنواره-های-آنتالیا

جاذبه های اصلی آنتالیا

1.شهر قدیمی کالیچی
شهر قدیمی Kaleici یک منطقه تاریخی جذاب است که دیدار اروپا و آسیا را به نمایش می گذارد و به شما امکان می دهد دنیای باستان را ببینید. تاریخ غنی و کهن، در بناهایی مانند مسجد عثمانی قرن هجدهم و دروازه‌ای که قدمت آن به قرن دوم بازمی‌گردد مشهود است.

موزه آنتالیا
موزه آنتالیا یک موزه باستان شناسی و یکی از بزرگترین ها در نوع خود در تمام ترکیه است. در داخل موزه آنتالیا، مجموعه عظیمی از هنرهای تاریخی و انبوهی از مصنوعات تاریخی را خواهید دید. همه چیز به نمایش گذاشته شده برای برجسته کردن تاریخ شگفت انگیز مناطق مدیترانه و پامفیلیا طراحی شده است.

دروازه هادریان
دروازه هادریان یک طاق پیروزی است که قدمت آن به سال 130 در زمان امپراتور روم به همین نام باز می گردد. این یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های هنوز پابرجا در این منطقه است و تا زمان کشف مجدد آن در سال 1817 برای مدت کوتاهی از بین رفت. در زمان بازدید از دروازه هادریان، می‌توانید به نماهای چشمگیر که شیوه ‌های معماری بادوام را که نزدیک به 2000 سال قدمت دارند، نگاه کنید.

آسپندوس
آسپندوس شهری باستانی است که امروزه بیشتر به خاطر تئاترش شهرت دارد. تئاتر رومی در آسپندوس به طور قابل توجهی حفظ شده است تا جایی که جشنواره ها هنوز در آنجا برگزار می شود. البته هنوز هم می‌توانید سازه‌های دیگری مانند پل Eurymedon و خرابه‌های یک قنات را در محدوده شهر باستانی ببینید.

جاذبه-های-اصلی-آنتالیا

 

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 

 


:: برچسب‌ها: بایدهای سفر به آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()