نوشته شده توسط : فریبا آردم

بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا به شما امکان می‌دهند غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را با قیمت‌های مناسب میل کنید. غذاهای دریایی لذیذ و گوشت های کبابی در اکثر منوهای آنتالیا وجود دارد، اما رستوران های گیاهی برای علاقه مندان بسیار است، از سالادهای تند گرفته تا سوپ های خانگی. رستورانهای محلی آنتالیا برای هر نوع سلیقه ای، گزینه ای دارد. اگر بخواهید در کنار مردم محلی در یک رستوران سنتی روی تراس لبه استخر غذا بخورید یا در محیطی رمانتیک در حیاط، بهترین رستوران ‌های محلی شهر، برای شما آماده به خدمت هستند. برای یافتن بهترین رستوران های محلی آنتالیا با ما همراه باشید. 

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به آنتالیا

بهترین سواحل آنتالیا

دلایل بازدید از آنتالیا

 

عکس-اول-صفحه

1.رستوران محلی Paçacı Şemsi

(سوپ ترکی به صورت شبانه روزی در این رستوران سرو می شود)
رستوران Paçacı Şemsi به صورت 24 ساعته سوپ های داغ خوشمزه را برای مردم محلی آنتالیا سرو می کند. در منوی این رستوران، سوپ هایی از انواع سبزیجات گرفته تا غذاهای ویژه شیر بز را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید یکی از آبگوشت های مغز استخوان رستوران را امتحان کنید که قبل از ارائه به مهمانان، حدود 8 ساعت می جوشند. 

رستوران Paçacı Şemsi مکانی عالی برای خوردن غذاهای محلی در کنار خیابان است. اگر دوست دارید قبل از شام به خرید بروید، می توانید کالاهای محلی را در بازارهای نزدیک مانند مرکز خرید Doğu Garajı یا بازار قدیمی پیدا کنید.

آدرس:Tahılpazarı, Şht. Binbaşı Cengiz Toytunç Cd., 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

ساعت کاری : 24/7

Paçacı-Şemsi

2.رستوران محلی Food in Box

(رستوران کنیالتی برای غذاهای ترکی و بین المللی)
رستوران Food in Box یک مکان محبوب محلی در منطقه ساحلی کنیالتی در آنتالیا است. همچنین جایی است که می‌توانید از غذاهای ترکی و بین‌المللی که تا ساعت 1 بامداد سرو می‌شود، لذت ببرید. غذاهای محبوب این رستوران محلی شامل غذاهای دریایی، استیک، برگر و دسرهایی مانند پروفیترول و تیرامیسو است.

رستوران Food in Box یک منوی صبحانه را از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر ارائه می دهد که آن را به مکانی ایده آل برای خوردن غذا قبل از رفتن به بزرگترین و محبوب ترین ساحل آنتالیا تبدیل می کند. اگر ترجیح می‌دهید بعد از آفتاب گرفتن و شنا از این رستوران استفاده کنید، می‌توانید هنگام غروب که یک دی‌جی زنده در حال فعالیت است، یک میز بگیرید.

آدرس: Gürsu, Akdeniz Blv. No:182, 07070 Konyaaltı/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 بامداد

food-in-box

3.رستوران محلی Castle Cafe Restoran

(رستوران مدیترانه ای با مناظر پانوراما)
رستوران Castle Café Restoran مکانی جذاب است که بر لبه یک صخره در شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد. مردم محلی اغلب برای صرف شام به اینجا می آیند، با مناظری خیره کننده از خلیج آنتالیا و محیطی آرام. در کنار محیط جذاب این رستوران، غذاهای لذیذ مدیترانه ای از جمله انواع غذاهای مزه و پاستا سرو می کند.

هنگامی که در شهر قدیمی آنتالیا هستید، توصیه می کنیم برج Hidirlik را که توسط رومی ها در قرن دوم ساخته شده است، ببینید. 

آدرس: Kılınçarslan, Hıdırlık Sk. No:46, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا نیمه شب

Castle-Cafe-Restoran

4.رستوران محلی Tiritcizade Restoran Konya Mutfağı

(یک غذاخوری آرام و متخصص در غذاهای محبوب ترکی)
رستوران Tiritcizade Restoran Konya Mutfağı یک رستوران آرام است که در آن می توانید غذاهای ترکی مانند گوشت کبابی، دونر کباب و کوفته بره را سفارش دهید. کباب اسکندر این رستوران از غذاهای برجسته منو است که شامل گوشت کباب با سس گوجه فرنگی داغ، کره شیر گوسفند ذوب شده و ماست روی برش های پیتا است. همچنین غذاهای های زیادی برای گیاهخواران وجود دارد. 

رستوران Tiritcizade Restoran Konya Mutfağı در نزدیکی ساحل در منطقه کنیالتی واقع شده است که با ساحل شنی طولانی خود بازدیدکنندگان و مردم محلی را به خود جذب می کند. 

Tiritcizade-Restoran-Konya-Mutfağı

5.رستوران محلی Ayar Meyhanesi

(رستوران ترکی با استخر و تراس)
در رستوران محلی Ayar Meyhanesi، می‌توانید با گوش دادن به موسیقی زنده از غذاهای دریایی ترکی لذت ببرید. همچنین می توانید فرهنگ محلی را با یک نوشیدنی در کنار استخر جذاب تر کنید. اگر آسمان صاف بود و باران و باد نبود، توصیه می کنیم برای ناهار یک میز روی تراس بگیرید.

شنبه شب شلوغ ترین زمان این رستوران است، بنابراین اگر اگر نمی خواهید منتظر خالی شدن یک میز باشید بهتر است از قبل یک میز رزرو کنید. بعد از شام، می توانید تا ساعت 1 بامداد در بار از شراب و کوکتل لذت ببرید.

آدرس: Kılınçarslan، Hesapçı Sk. No:59, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 1 بامداد

Ayar-Meyhanesi

6. رستوران محلی Paşa Bey Kebap

(رستورانی با رتبه برتر برای کباب های خوشمزه ترکی)
رستوران محلی Paşa Bey Kebap کباب پاشا بیگ در آنتالیا در غذاهای ترکی تخصص دارد و افراد محلی را جذب می کند که دوست دارند غذاهای خوشمزه را با قیمتی مناسب سفارش دهند. در منو، غذاهای محلی مانند کوفته (کوفته ترکی)، سالاد گشنیز و پیده (نان تخت ترکی) را خواهید یافت. همچنین گوشت کبابی خوشمزه زیادی برای انتخاب وجود دارد.

رستوران محلی Paşa Bey Kebap با سالن ناهار خوری سرپوشیده و همچنین میز کنار خیابان، مکانی عالی برای صرف غذا در هر زمانی از روز است. در حدود 600 متری شمال شرقی آنتالیا Hamitbey Plajı است.

آدرس: Gençlik, 1319. Sk. No:4 D:1, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب

Paşa-Bey-Kebap

7.رستوران محلی Can Can Pide Yemek Salonu

(غذاهای اصیل ترکی برای افراد با قیمت مقرون به صرفه)
رستوران Can Can Pide Yemek Salonu غذاهای اصیل ترکی را با قیمت پایین سرو می کند. این رستوران یکی از شناخته ‌شده ‌ترین مکان‌های آنتالیا برای کباب‌های خوشمزه و پیده (نان ترکی با مواد گوشتی) است. همچنین یک پاتوق عالی برای معاشرت با مردم محلی و نگاهی اجمالی به زندگی روزمره در آنتالیا است.

در خیابان‌های اطراف Can Can Pide Yemek Salonu، فروشگاه‌های مختلفی را خواهید دید که جواهرات، پوشاک، محصولات زیبایی، بازی، لوازم خانگی و محصولات محلی می‌فروشند. 

آدرس: H. İşcan Mah Arık Cad Akkaşoğlu Apt 4/A, 07100 Muratpaşa, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 11 شب

Can-Can-Pide-Yemek-Salonu

8. رستوران محلی Grand Friends Fish & Steak Restaurant

(غذاهای دریایی و استیک با پیچ و تاب مدیترانه ای)
رستوران محلی Grand Friends Fish & Steak Restaurant، رستوران گرند فرندز فیش اند استیک غذاهای ترکی و بین‌المللی را در حیاطی ارائه می‌دهد که ترکیبات خاورمیانه و مدیترانه را در هم می‌آمیزد. این رستوران محلی به دلیل خدمات عالی و فضای آرامی که ارائه می دهد مورد تحسین مسافران تور آنتالیا قرار گرفته است.

رستوران Grand Friends Fish & Steak علاوه بر منوی غذایی فوق العاده ی خود، انواع شراب های محلی را نیز ارائه می دهد. این رستوران همه روزه از ساعت 11 صبح باز است، اما توصیه می‌کنیم زمان شام به این رستوران بروید، زمانی که تزیینات روشن و شمع‌های روی میز به آن حس خوش آیندی می‌دهد،. 

آدرس: Kılınçarslan, Kocatepe Sk. 37-35, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح تا نیمه شب

Grand-Friends-Fish-&-Steak-Restaurant

9.رستوران محلی Dikkat Et

(یک غذاخوری خانوادگی که به خاطر بشقاب های گوشتی اش معروف است)
رستوران Dikkat Et یک رستوران خانوادگی آنتالیا است که در آن یک تیم خانگی باتجربه غذاهای ترکی سرو می کنند. در کنار کاری، کوفته و گوشت کبابی، می توانید سوپ، سالاد و راویولی خانگی نیز سفارش دهید.

رستوران Dikkat Et در منطقه بارباروس قرار دارد، جایی که مغازه‌ های بی‌شماری را می‌بینید که اجناس مختلف از جواهرات گرفته تا پارچه می‌فروشند. این رستوران همچنین درست در جنوب دروازه هادریان است که توسط رومی ها در قرن دوم ساخته شده است.

آدرس: Barbaros, No:40, Atatürk Cd. No:40/1, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب

Dikkat-Et

10.رستوران محلی Parlak Restaurant

(غذای محبوب ترکی برای صرف ناهار آنتالیا)
رستوران پرلاک گردشگران آنتالیا که به دنبال غذاهای خوشمزه ترکی هستند را به سمت خود جذب می کند. یک مرغ کبابی را با سوپ، سالاد یا پیش غذای دریایی انتخاب کنید. فضای داخلی ساده با یک تجربه غذاخوری دنج را در آنتالیا پدید می آورد.

رستوران پرلاک می تواند به ویژه در هنگام ناهار شلوغ باشد، بنابراین برای جلوگیری از شلوغی در هنگام تایم ناهار بهتر است کمی دیرتر مثلا  حدود ساعت 3 بعدازظهر به این رستوران وارد شوید. می توانید حال که در این محدوده از آنتالیا هستید، به برج ساعت کولسی آنتالیا متعلق به دوران بیزانس و مسجد تکلی مهمت پاشا متعلق به قرن پانزدهم است سری بزنید.

آدرس: Elmalı Mahallesi, Zincirli Han İçi, 1. Sk., 07040 Muratpaşa, Türkiye
ساعت کاری: همه روزه از ظهر تا نیمه شب

Parlak-Restaurant


جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 



:: برچسب‌ها: 10 بهترین رستوران محلی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

مسافران اغلب بعد از شام در آنتالیا به دنبال یک فعالیت مهیج هستند و اغلب مسافران متوجه می شوند که شب های آنتالیا بسیار پر جنب و جوش و پر هیاهو است. از منظره‌های دیدنی گرفته تا سفرهای دریایی عاشقانه ​​و بارهای پرهیاهو، فعالیت‌های زیادی در آنتالیا برای سرگرم کردن شب زنده داران وجود دارد.

مخصوصا در تابستان و اوج سفرهای تابستانی به آنتالیا، این شور و هیجان بیشتر می شود. آنتالیا سرگرمی‌های زیادی را برای بچه‌ها و بزرگسالان جوان برای ساعات پایانی روز فراهم کرده است. در اینجا به معرفی بهترین فعالیت های شبانه در آنتالیا خواهیم پرداخت. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

مطالب مرتبط

بهترین رستوران های محلی آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

بهترین مراکز خرید آنتالیا

تفریحات-شبانه-در-آنتالیا

 

1.تله کابین Tunektepe آنتالیا

(بهترین مکان برای بازدید از آنتالیا)
تله کابین Tunektepe بهترین مناظر هوایی آنتالیا را ارائه می دهد و پس از غروب خورشید به همان اندازه تماشایی که در روز است. تله کابین، مسافران را به بالای تپه Tunektepe می برد، از آن بالا می توانید به تماشای ستاره های چشمک زن بپردازید. اگر در شب مهتابی به تله کابین بروید، ممکن است خلیج آنتالیا و رشته کوه توروس را بتوانید ببینید.

در نوک قله، یک هتل با یک کلوپ شبانه وجود دارد که مخصوص جشنهای خصوصی است. یک رستوران پانوراما نیز وجود دارد که غذاهای اصیل ترکی را با قیمت های مناسب سرو می کند.

آدرس:Liman, Antalya Kemer Yolu No:10, 07130 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

Tunektepe-Cable-Car

 

2.The Land of Legends

(یک نمایش شبانه هیجان انگیز با رژه قایق)

هتل The Land of Legends یک هتل خانوادگی و پارک موضوعی جذاب در آنتالیا است که نمایشی خیره کننده در شب را به نمایش می گذارد. تماشای اجرای تئاتر، آکروباتیک و رقص نور جذاب برای تمام سنین مفرح است. 

نقطه برجسته نمایش، رژه قایق با نور روشن است. حدود 25 کشتی با طراحی ویژه در یک کانال مصنوعی حرکت می‌کنند و از یک قلعه 111 متری و دیگر مکان‌ های عجیب و غریب عبور می‌کنند. به طور متوسط، حدود 4000 تماشاگر هر شب رژه سبک کارناوال را تماشا می کنند.

آدرس: Merkez, Atatürk Cd. No:104, 07500, 07500 Serik/Antalya, Türkiye

The-Land-of-Legends

 

3.سفرهای دریایی شام آنتالیا

(شامی آرام و با منظره دریای مدیترانه)
سفر دریایی شام در آنتالیا به شما این امکان را می دهد که از غذاهای خوشمزه ترکی لذت ببرید و در عین حال مناظر چشمگیر ساحل فیروزه ای را تماشا کنید. بیشتر تورها قبل از غروب آفتاب حرکت می ‌کنند و به شما امکان می‌دهند از نمایش باشکوه آخر روز در کنار خوراکی لذت ببرید. این سفرهای دریایی پرهیاهو شامل نوشیدنی و آهنگ های زنده است. 

Antalya-dinner-cruises

 

4.حمام دمیرهان آنتالیا

(تجربه های معتبر حمام)
حمام دمیرهان مسلماً معتبرترین حمام ترکی آنتالیا است. این حمام قدیمی که در یک آپارتمان قدیمی جذاب واقع شده است، از سال 1995 به مردم محلی و بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد. دکور ترکی عجیب و غریب و خدمات حرفه ای، یک حمام ترکی عالی را به مسافرین تقدیم می کند. حمام بخار، سونا، و ماساژهای تسکین دهنده عضلات از خدمات این حمام است که در هنگام ورود به این حمام هزینه آن که مناسب است از افراد گرفته می شود. تجربه حمام ترکی سنتی خود را با ماساژ روغن آرامش بخش تکمیل کنید. حمام دمیرهان برای شب زنده داران خدمات ارائه می دهد و تا دیروقت باز می ماند.

آدرس: Kışla, 34. Sk. No:4, 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

demirhan-bath

5.کالیچی Kaleiçi

(شلوغ ترین منطقه برای نوشیدنی در آنتالیا)
کالیچی شهر قدیمی و منطقه توریستی مرکزی شهر است که آن را به یک مکان مطمئن برای نوشیدنی های بعد از شام تبدیل کرده است. اگر تمایل دارید کوکتل‌هایی با منظره ساحل میل کنید، بهتر است به مارینا بروید. مارینا البته شلوغ است اما خوب است و پر هیاهو. کالیچی در ماههای شلوغ تابستان بسیار پرگردشگر می شود- البته در زمستان در کالیچی مسافر کم است و فعالیت زیادی پیدا نمی‌کنید. با این حال، بسیاری از مکان های آنتالیا در شب شلوغ است.

آدرس:Barbaros, Hadrian Kale Kapısı, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

Kaleiçi


6.شهر قدیمی تپه ای آنتالیا

(یک بار پانوراما روی پشت بام با کارکنان خوش برخورد و کوکتل های خوشمزه)
شهر قدیمی تپه ای آنتالیا Tipsy Old Town یک مکان عالی برای شب زنده داران در آنتالیا است. این بار شلوغ کالیچی روی پشت بام، سالن نوشیدنی  روباز با چشم‌انداز وسیع از دریای مدیترانه و مکان های دیدنی شهر دارد. این مکان یک مکان زیبا برای لذت بردن از نوشیدنی است، به خصوص در غروب آفتاب. 

با وجود بازدیدهای میلیون دلاری، شهر قدیمی آنتالیا همچنان قیمت مناسبی دارد. اگر می توانید، میزی مشرف به برج Hidirlik، یکی از برترین مکان های تاریخی شهر، رزرو کنید. پرسنل فوق العاده خوش برخورد هستند و می توانند به سرعت برخی از خوشمزه ترین کوکتل ها را در Kaleiçi تهیه کنند.

آدرس:Kılınçarslan, Hıdırlık Sk. No:41, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

tipsy old town



7.تئاتر آنتالیا

(نقطه عطف فرهنگی آنتالیا برای اجراهای زنده خیره کننده)
تئاتر آنتالیا تعداد زیادی نمایش صحنه ای جذاب از رقص کلاسیک تا نمایش های کودکانه را اجرا می کند. این تئاتر به عنوان یکی از مهمترین مکان های فرهنگی در آنتالیا، از زمان افتتاح در سال 1993، مورد علاقه مردمان محلی آنتالیا بوده است. پیشنهاد می کنیم برای تفریحات شبانه حتما از این تئاتر و نمایش های شبانه دیدن کنید. با این حال، تقریباً همه اجراها به زبان ترکی اجرا می شوند. و اگر اپرا و باله بیشتر مورد توجه شما هستند، به جای آن از خانه اپرای آنتالیا در مجاورت دیدن کنید.

آدرس: Muratpaşa, Evliya Çelebi Cd., 07010 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

تئاتر-آنتالیا

 

9.سالن اجرای هالی استون آنتالیا

(سالن موسیقی زنده شلوغی که بیشتر شب‌ها میزبان گروه‌های موسیقی ترک است)
سالن اجرای هالی استون یکی از پر شورترین سالن های موسیقی زنده آنتالیا است. این سالن جذاب که نور نئون دارد، گروه‌های موسیقی مسافران تور آنتالیا را به خود جذب می‌کند، گروه های موسیقی اکثرا همگی تا ساعات اولیه صبح فعالیت دارند. 

آدرس:Selçuk, Selçuk Mah, Uzun Çarşı Sk. No:42, 07100 Muratpaşa, Türkiye

 

هالی-استون

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: بهترین فعالیت های شبانه در آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

اگر با خانواده به آنتالیا سفر می کنید خیلی مهم است که بتوانید با اقدام به کارهای جذاب، هم یک سفر جذاب برای خود و هم برای خانواده رقم بزنید. خیلی مهم است که قبل از سفر به آنتالیا از مهمترین فعالیت های خانوادگی در آنتالیا آگاه باشید. در این مقاله به معرفی محبوبترین فعالیت های خانوادگی در آنتالیا می پردازیم. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

مقالات مرتبط

فعالیت های شبانه محبوب در آنتالیا

رستوران های محلی آنتالیا

فعالیت های شبانه در آنتالیا

لوگو

1.زمین شنی

(جشنواره مجسمه سازی شنی)
تجربه ساخت مجسمه های شنی، یکی از محبوبترین فعالیت هایی است که معمولا خانواده ها در آنتالیا انجام می دهند. زمین شن یا سند لند (موزه مجسمه های شنی آنتالیا)، مجسمه های شنی از مجسمه سازان متخصص از سراسر جهان را می بینید که با استفاده از آب و شن، باشکوه ترین، پیچیده ترین و خلاقانه ترین مجسمه ها را ساخته اند. این مجسمه ها اکثرا 3 هفته کاری پیوسته طول می کشد و بازدیدکنندگان ماهها بعد می توانند از آنها بازدید کنند. در جشنواره شن آنتالیا، هر سال موضوع متفاوتی وجود دارد مانند "افسانه ها" یا "امپراتوری ها".

آدرس: Sandland, Guzeloba Mahallesi Lara Caddesi Lara Birlik Halk Plajı, 07230 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

زمین-شنی

2.موزه اسباب بازی آنتالیا

در موزه اسباب بازی های آنتالیا مشاهده می کنید که اسباب بازی های کودکان، چگونه در طول  قرن ها تغییر کرده اند. این موزه در سال 2011 افتتاح شد و در حال حاضر حدود 3000 اسباب بازی عتیقه را برای بازدید در اختیار دارد که می توانید برخی از آنها را برای خود داشته باشید. اسباب‌بازی ‌هایی که در این موزه قرار دارند به سال‌های 1800 برمی‌گردد. بازدید از این موزه همانقدر که برای بچه ها جذاب است، برای بزرگسالان نیز جذاب است و خاطرات زیبایی برای بزرگسالان جلوه گر می کند.که بسیار دوست داشتنی است. چه تعداد از اسباب بازی های دوران کودکی خود را به یاد خواهید آورد؟ 

آدرس: Antalya Toy Museum, Selçuk Mahallesi, Yat Limanı Sok No:112, 07000 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

موزه-اسباب-بازی

3.پارک آکتور آنتالیا

پارک آکتور آنتالیا، یک پارک تفریحی کلاسیک است که در قلب شهر آنتالیا قرار دارد. در این پارک سواری هایی وجود دارند که راه را برای شما کوتاهتر می کنند و نیازی نیست مسافت طولانی را پیاده روی کنید. این سواری ها با یک سیستم کارت پیش پرداخت کار میکنند. این پارک درست روبه‌روی مرکز خرید بزرگ 5M Migros واقع شده است که توسط یک پل عابر پیاده به هم متصل شده است، بنابراین می‌توانید هر دو مکان را در یک بازدید به هم متصل کنید. پارک در طول روز باز نیست زیرا هوا خیلی گرم می شود، اما عصرها فعالیت خود را شروع می کنند.


پارک-آکتور

4.آبشارهای کورسونلو آنتالیا

(منطقه ای با زیبایی های طبیعی خیره کننده)
آبشارهای کورسونلو، آبشارهای زیبایی هستند که در فاصله کوتاهی از مرکز آنتالیا قرار گرفته اند، بای رسیدن به این آبشارها، باید از میان جنگل های سرسبز کاج، در امتداد رودخانه های جاری گذر کنید تا آبشارها را ببینید و از ارتفاع 18 متری به استخرهای مختلف متصل شوید. در اینجا، می توانید مکانی آرام برای لذت بردن از یک پیک نیک پیدا کنید و لاک پشت ها، خرچنگ ها و ماهی ها را در آب ببینید. شما می توانید یک ماشین کرایه کنید و خودتان به سمت آبشار بروید البته تعدادی از شرکت های مسافرتی، سفرهای یک روزه را در آنجا انجام می دهند تا شما به راحتی بتوانید به این آبشارها برسید.

آدرس: Kursunlu Waterfall, Kursunlu Selalesi, 07119 Aksu/Antalya, Türkiye

آبشارهای-کورسونلو

5.ساحل لارا آنتالیا

(ساحلی با پرچم آبی مناسب برای خانواده)
در شرق آنتالیا هتل های بسیار زیبا در ساحل لارا، با ساحل بسیار محبوبش که به همین نام خوانده می شود، واقع شده است. ماسه‌ های طلایی ساحل لارا که در امتداد ساحل به طول 12 کیلومتر کشیده شده‌اند، محیطی ایده‌آل را برای لذت بردن از اوقات فراغت در تعطیلات خانوادگی مسافرین فراهم می‌کنند. 

لذت بردن از ورزش های آبی نیز یکی دیگر از تفریحات موجود در ساحل لارا برای مسافرین تور آنتالیا محسوب می شود. همچنین جوان‌ترها می‌توانند قلعه‌های شنی زیبایی در شن‌های نرم بسازند یا در آب‌های کریستالی زیبای آنتالیا پارو بزنند. ساحل برنده جوایز دارای پرچم آبی است، بنابراین والدین می توانند مطمئن باشند که فرزندان کوچکشان می توانند از بازی در یک محیط تمیز و امن با تمام امکانات ضروری در نزدیکی آن لذت ببرند.

ساحل-لارا

6.راه Lycian آنتالیا

(جایی که بچه ها می توانند طعم ماجراجویی را بچشند)
راه Lycian به دلیل اینکه یکی از بزرگترین مسیرهای مسافت طولانی جهان محسوب می شود بسیار معروف است، 540 کیلومتر در امتداد ساحل، از آنتالیا تا اولو دنیز می‌رود. البته نیازی نیست کل مسیر را طی کنید و می توانید برای چند ساعت دوچرخه کرایه کنید و از یک ماجراجویی در فضای باز با هم لذت ببرید. حتما قبل از حرکت مقدار زیادی آب و کرم ضد آفتاب با خود ببرید، شرکت های دوچرخه سواری کوهستانی زیادی وجود دارند که تورهای راهنما در امتداد ساحل ارائه می دهند. 

راه-لیسیان آنتالیا


7. بستنی Dondurma آنتالیا

(بستنی خوب تازه، طبیعی و خوش طعم)
بستنی Dondurma زنجیره ای از بستنی فروشی های آنتالیا است که خوراکی های خوش طعمی را برای کودکان و بزرگسالان در تمام سنین سرو می کند. همه ما می دانیم که بچه ها وقتی در میان آفتاب، دریا و شن قرار می گیرند، چقدر هوس بستنی می کنند. اما مطمئناً بچه ها نمی توانند هر روز بستنی میل کنند اما شاید بتوانید در این تعطیلات از این قانون بگذرید و اجازه دهید که فرزندانتان در میان لذت های سفر از چشیدن بستنی های خوشمزه در آنتالیا معذور نباشند. چرا که تمام بستنی های آنتالیا فقط با استفاده از میوه های تازه و فصلی، طعم های طبیعی و شیر محلی تهیه می شود. 

 

بستنی-دوندورما

8.در یکی از بهترین هتل های خانواده پسند اقامت کنید

(جایی که سرگرمی های خانوادگی در راس همه چیز است)
اگر می خواهید یک تعطیلات واقعا فراموش نشدنی به آنتالیا را تجربه کنید بهتر است در یکی از هتل های فوق العاده خانوادگی آنتالیا اقامت کنید. در اطراف آنتالیا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، اما اقامت در جایی که برای کودکان در زمانی که بیرون نیستید بسیار مهم و خوب است.

هتل ‌های بسیاری در نزدیکی ساحل وجود دارد که برخی دارای استخر و پارک آبی، و برخی دارای کلوب کودکان، مینی دیسکو و مهد کودک نیز هستند. جایی مانند هتل د لند آف لجندز آنتالیا، با پارک موضوعی خود در محل، ممکن است برای نوجوانانی که نیاز به سرگرمی های جذاب دارند، خوب باشد. کسانی که بچه ‌های کوچک‌ تری دارند، ممکن است هتل‌های ساحلی مانند هتل لیبرتی لارا آنتالیا، با پارک آبی در محل، یا هتل تایتانیک ریزورت لارا آنتالیا را ترجیح دهند، جایی که می‌توانید در حالی که بچه‌های کوچک در کلوپ بچه‌ها هستند، استراحت کنید. 

هتل های آنتالیا

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: 8 فعالیت خانوادگی که در آنتالیا باید انجام داد ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

از زمان تماشای جشنواره‌ های جاز و فیلم گرفته تا بهترین ماه‌ها برای بازدید از دبی، همگی نیازمند این است که بهترین زمان برای سفر به دبی کدام است که از گرمای شدید دبی جلوگیری شود و در آن زمان در دبی نماند. در این راهنما، هر آنچه که نیاز است که درباره بهترین زمان سفر به دبی بدانید گردآوری شده است. با ما در آژانس سارنگ پرواز همراه باشید. 

در سفر به دبی، زمان بسیار مهم است. تابستان از گرم ترین زمان های سفر به دبی است که اصلا نیاز به نور خورشید را در خود احساس نمی کنید. معمولا دمای هوا در روزها در اینجا می‌توانند به 45 درجه سانتیگراد برسند و هوای فوق العاده گرمی را حس کنند. اما سفر به دبی در زمستان بسیار عالی است و یکی از بهترین زمانهای سفر به دبی است که می‌توانید انتظار یک دمای عالی 26 درجه سانتیگراد را داشته باشید.

 

1لوگو

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان از سال برای سفر به دبی از نوامبر تا فوریه است. دمای دریا 23 درجه سانتیگراد است و به طور متوسط ​​10 ساعت آفتاب در روز آن را به بهترین نقطه برای آفتاب زمستانی تبدیل می کند.

 

ارزان ترین ماه برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر ارزان به دبی سپتامبر است. بریتانیایی‌ ها و اروپایی ‌ها تمایل دارند برای گرفتن دوش آفتاب به دریای مدیترانه بروند، که باعث می‌شود نرخ هتل‌ها و قیمت‌های پرواز کاهش یابد. از ماه اکتبر تا سال نو، نرخ هتل‌ها می‌تواند افزایش یابد و اوج زمان سفر به دبی، دسامبر تا فوریه است مخصوصا حوالی کریسمس.


شما به دبی سفر می کنید تا از جاذبه های گردشگری و مراکز خرید لذت ببرید، نه اینکه در اتاق هتلی که تهویه مطبوع دارد اقامت کنید، بنابراین از سفر به دبی در ماه های می تا آگوست دوری کنید. ماه جولای در دبی هوا به قدری گرم است که آرایش و بخش‌هایی از ماشین شما ذوب می شود. 

دبی-مال

گرم ترین ماه های دبی کدامند

امارات متحده عربی از ماه می تا سپتامبر آفتابی است و دمای هوا در تابستان در دبی به 40 درجه سانتیگراد می رسد. مراکز خرید دبی برای خوردن، نوشیدن، خنک ماندن و خرید کردن بسیار عالی است. می توانید با خرید تور دبی از بهترین مراکز خرید دبی بهره ببرید.

دبی-مال


اگر بتوانید گرما و رطوبت شدید دبی را تحمل کنید، اوایل یا اواخر تابستان می تواند زمان خوبی برای بازدید از دبی باشد، به خصوص که جاذبه های شهر در آرام ترین حالت خود هستند. در هیچ زمان دیگری از سال برج خلیفه، برج العرب یا فواره دبی تقریباً منحصراً متعلق به شما نخواهد بود. 

فصل پربازدید از دبی در ماه های نوامبر تا فوریه است و بهترین رزرو هتل را می توانید از آژانس گردشگری سارنگ پرواز انجام دهید. مطمئن شوید که در هتلی که انتخاب می کنید، یک استخر وجود دارد چرا که برای دوری از گرما به آن نیاز دارید. 

گرم-ترین-ماههای-سال


رویدادهای مهم در دبی

دبی مجموعه بزرگی از هنرمندان، ورزشکاران، خلاقان و نوازندگان را در بر دارد، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که جشنواره های بزرگ و جذاب زیادی در دبی وجود داشته باشند. فستیوال بین‌المللی فیلم دبی در ماه دسامبر و آرت دبی، جام جهانی دبی و طعم دبی در ماه مارس، ماه‌های پر گردشگر دبی در زمستان را رزرو می‌کنند. جشنواره بین‌المللی جاز دبی (فوریه) و ماراتن دبی (ژانویه) از دمای بسیار پایین‌تری بهره می‌برند.

دبی همچنین دارای یک مرکز خرید شانگریلا است که مملو از فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی پیشرو در جهان است. برای علاقه مندان، فستیوال سالانه خرید دبی از دسامبر تا ژانویه برای امارات متحده عربی همان کارناوال ریو است، به مراکز خرید روباز شهر و بازارهای روباز مراجعه کنید. 

رویدادهای-مهم دبی

 

 

 


:: برچسب‌ها: بهترین زمان سفر به دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

مسافرینی که به دبی سفر می کنند یکی از لذت های سفر را، غذا خودن در دبی عنوان کرده اند. دبی یکی از بین المللی ترین شهرهای غذاخوری در جهان است. غذاهای کنار خیابان، صبحانه اماراتی، غذاهای بین المللی، جشن ‌های هندی و رستوران ‌های ستاره‌ دار میشلین را در بسیاری از مکان ‌های فوق‌العاده در سراسر این شهر شیفته غذا پیدا خواهید کرد. اینها بهترین رستوران های دبی هستند.

 

مطالب مرتبط

بهترین زمان سفر به دبی

عکس-1

1. کافه عرب دبی

برای چشیدن طعم غذاهای اماراتی به کافه عرب در خیابان الفهیدی دبی بروید. در حیاط این چایخانه، میزهای چوبی سفیدی در خانه قدیمی یک تاجر مروارید قرار دارد. البته این کافه در سال های اخیر بسیار محبوبیت یافته است، از این رو تعداد افراد بیشتری به این چایخانه رفت و آمد می کنند بنابراین صندلی های بیشتری بیرون از کافه چیده شده اند. این چایخانه بهترین مکان برای سرو یک سینی صبحانه عالی مملو از لبنه، پنیر و زیتون به همراه نان ‌های داغ عربی تازه سرو کنید. 

چایخانه-عربی

2. رستوران اوسیانو نخل جمیرا دبی

رستوران اوسیانو در آتلانتیس دبی رستورانی فوق ‌العاده است. این رستوران در نزدیکی دیوارهای شیشه‌ای بلند آکواریوم Lost Chambers هتل قرار دارد. این رستوران، یک ستاره میشلن دریافت کرده و در حال حاضر در فهرست 50 رستوران برتر خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در جایگاه چهارم قرار دارد، این رستوران همچنین مورد علاقه سرآشپز جیسون آترتون است، وی از غذاهای دبی درباره فرهنگ آشپزی شهر فیلمبرداری کرده است. این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی می پردازد. 

اوسیانو دبی

3. رستوران گایا دبی

دبی در سال های اخیر شاهد افتتاح موجی از رستوران های یونانی در سراسر شهر بوده است. در طبقه اصلی این رستوران، بهترین و شیک ترین مکان برای سرو غذا است. موی این رستوران شامل غذاهای یونانی مانند تاراماسالاتا، تزاتزیکی و مزه است، البته این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی مانند ماهی کامل بخار پز شده در پوسته نمک با مریم گلی و پوست پرتقال می پردازد. فراموش نکنید در این رستوران می توانید از بار این رستوران نیز استفاده کنید.

رستوران گایا

4. رستوران مهاراجه دبی

جمعیت دبی شامل صدها هزار هندی است، از این جهت می توانید غذاهای هندی خاص را در سراسر شهر دبی پیدا کنید، از میان وعده‌های غذایی خیابانی گرفته تا رستوران‌ های ستاره‌دار میشلین. برای صرف یک ناهار خوشمزه و در عین حال مقرون به صرفه، به این رستوران بروید. این رستوران منوی خاصی ندارد، اما کارکنانی دارد که مدام چک می کنند که به اندازه کافی غذا می‌خورید و از چیزی که می‌خورید لذت می‌برید یا نه. در آخر هفته، رستوران همیشه مملو از خانواده‌های هندی است و از میهمانان و مسافرین تور دبی استقبال می کنند.

 

5. رستوران بین المللی جوزت دبی

فضای زیبای این رستوران با رنگ صورتی پاستلی، صمیمی و ظریف، لحظاتی زیبا را با سرو انواع غذاهای کلاسیک فرانسوی و اجراهایی با الهام از کاباره قدیمی پاریس آماده می کند. هر زمان که نیاز به نوشیدن نوشیدنی داشتید، روی هر میز یک دکمه «فشار برای شامپاین» وجود دارد. صبحانه های این رستوران شامل املت شاه خرچنگ، غذای خامه‌ای رویال همراه با غذا، ماهی قزل آلا دودی و خاویار اوسیترا، و کرپ های فلامبری شده کنار میز است.

جوزت

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 



:: برچسب‌ها: بهترین رستوران های دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

در سفر به دبی شاید برای شما نیز سوال باشد که بهترین غذاهای محلی دبی را در کجا می توانید پیدا کنیم. رستوران های محلی در دبی بسیار متنوع و جذاب است. افرادی که به دنبال غذاهای محلی اصیل با طعم های اماراتی، لبنانی، ایرانی و عربی هستند، رستوران های زیادی را در دبی وجود دارد که این گونه غذاها را ارائه می دهند. ترکیبی هیجان‌انگیز از رستوران های به ‌سبک محلی در دبی وجود دارد، از مکان‌ هایی که خورش ‌های معطر یا بشقاب ‌های صبحانه‌ای دلچسب را در محیط‌ هایی با مضمون سنتی سرو می‌کنند تا کافه ‌های ساده که در آن‌ ها می‌توانید نان‌ها، شیرینی‌ها و خرماهای خوشمزه را با قهوه سنتی عربی پر کنید. در اینجا نمونه کوچکی از بهترین رستوران‌ های محلی دبی را مشاهده می‌کنید که غذاهای محلی لذیذ و تجربه‌های جالب غذاخوری را ارائه می‌دهند.

-عکس-لوگو

1.رستوران سراج دبی

در رستوران سراج دبی می توانید به غذاهای معاصر اماراتی که با طراحی پر زرق و برق خود و موقعیت مکانی در سوق البهار معروف دبی قرار دارند دسترسی داشته باشید. رستوران ها در محیطی به سبک شب های عربی وجود دارند. افرادی که پس از گردش در بازار و تماشا و خرید از مجموعه های رنگارنگ فرش‌ ها، صنایع دستی و جواهرات آن، به یک وعده غذایی نیاز دارند، می‌توانند در رستوران سراج به استراحت بپردازند و با تماشای آب‌ نمای دبی در دریاچه برج خلیفه لذت ببرند. تمرکز منوی غذاخوری سراج بر غذاهای اصیل اماراتی با طعم معاصر، شامل غذاهای خوش طعمی مانند بره آرایس (بره چرخ کرده در نان عربی)، کیبه خرچنگ (گلوله های خمیر شکم پر)، موحلبیه (شیر پودینگ لبنانی) با عسل، و نان شتر است. .

آدرس: Souk Al Bahar, Downtown Dubai, Dubai, United Arab Emirates

سراج

2.کباب ویژه Al Ustad دبی

کباب ویژه استاد بهترین مکان برای تهیه کباب های خوشمزه در محیطی خانوادگی است. این رستوران بیش از 40 سال است که رستوران غذاخوری مورد علاقه در دبی بوده است. این کباب ‌خوری که در بر دبی در نزدیکی محله تاریخی الفهیدی پیدا شده است، برای کباب‌ های جذاب - کباب‌های مرغ یا گوسفندی که در ماست ترش قرار داده شده و با برنج سرو می‌شود، طرفداران بسیاری درتور دبی دارد. این رستوران توسط 3 برادر از ایران اداره می شود.فضای این رستوران، با یادگاری های قدیمی دکور شده است و دیوارها را با عکس های همه افراد مشهور و برجسته ای که در طول سال ها در اینجا صرف غذا کرده اند پوشانده اند.

آدرس: Near Sharaf DG Metro Station, Al Mussallah Rd, Al Hamriya, Dubai, United Arab Emirates

کباب-ویژه

3.کافه عربی دبی

کافه عربی دبی که به سرو انواع غذاهای اماراتی می پردازد. فضای داخلی این رستوران با سقف نورگیر پر از گیاهان، گل ها و اثاثیه جذاب فیروزه ای و سفید، محیطی آرام از زندگی شلوغ شهری را ارائه می دهد. سینی های صبحانه در اینجا با یک بشقاب مصری خوش طعم، یک بشقاب اماراتی.یک گزینه محبوب است. این کافه، برای لذت بردن از صرف یک فنجان قهوه (قهوه به سبک عربی) و برای وعده های غذایی خوشمزه خانوادگی یا گردهمایی‌ های گروهی، با صندلی‌های نیمکتی و میزهای بزرگ است. چایخانه اصلی عربی در محله تاریخی الفهیدی قرار دارد، در حالی که از آن زمان شعبه های بیشتری در سراسر امارات متحده عربی افتتاح شده است.

آدرس: Bastakiya Opposite Al Mussala Post Office, Al Fahidi St, Bur Dubai, Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

چایخانه-عربی-دبی

4.رستوران و کافه Al Fanar دبی

ترکیب فرهنگ و غذاهای اماراتی در محیطی نوستالژیک در رستوران و کافه الفنار دبی بسیار جذاب است. این مکان برای تجربه خوردن غذاهای سنتی اماراتی از زمانی که دبی یک دهکده کویری کوچک از چادرها و کلبه های ماهیگیران بود. در واقع، الفنار به خاطر فانوس ‌های نفت سفیدی که برای روشن کردن خانه‌ های سنتی پر از گل استفاده می‌شد، نامگذاری شد. اگرچه در مرکز خرید مدرن دبی فستیوال سیتی مال یافت می شود، اما معماری الفنار و محیطی از رنگ های صحرایی خاموش و نورهای گرم، دبی متعلق به دهه 1960 را تداعی می کند. این منو طیف وسیعی از وعده‌های غذایی را شامل می‌شود، از سینی ‌های صبحانه عربی و اماراتی با نان ، خمیر و کباب گرفته تا غذاهای اصلی مانند سالونا لاهان بداویا (خورش گوشت گوسفند).

آدرس: Ground Floor, Dubai Festival City Mall, Canal Walk, Dubai, United Arab Emirates

الفنار

5. رستوران Bu Qtair دبی

رستوران بو قطیر دبی به خاطر ماهی و میگوی سرخ شده اش معروف است. در این رستوران نیازی به صرف زمان زیادی برای مرور منو ندارید زیرا فقط 2 مورد برای سرو وجود دارد: ماهی سرخ شده یا میگوی سرخ شده. هر دو با سس کاری تهیه می‌شوند و با نان پاراتا سرو می‌شوند، تقریبا به همان روشی که این رستوران برای اولین بار به عنوان یک کلبه غذای خیابانی ساده در دهه 1980 افتتاح شد، غذا سرو می شود. البته این رستوران امروزه بزرگتر شده اما در عین حال، سادگی خود را در فضایی با چشم اداز بندر حفظ کرده است.

آدرس: Old 32B Street, Fishing Harbour 2, Dubai, United Arab Emirates

رستوران-بوقطیر

6.رستوران لوگما دبی

رستوران لوگما دبی مکانی برای میل کردن انواع غذاهای خلیجی با طعم معاصر است. این رستوران، به دلیل غذاهای سنتی اماراتی و خلیجی (خلیج) با جذابیت های مدرنیته، طرفداران محلی بسیاری دارد. برای صبحانه، لوگما غذاهایی مانند پنکیک اماراتی و نان تخت با شربت خرما و پنیر دارد. از دیگر غذاهای محبوب می توان به بریانی مرغ و ماچبوس بره اشاره کرد. این رستوران شعبه های مختلفی در اطراف دبی دارد اما رستورانLogma در دبی مال مناظری از فواره دبی را ارائه می دهد تا در کنار غذا از آن لذت ببرید. دیگر مکان‌ های لوگما عبارتند از مرکز خرید بیرونی Boxpark و مرکز خرید City Center در Mirdif.

آدرس: The Dubai Mall, Fashion Avenue, L3 New Fashion Avenue extension, Dubai, United Arab Emirates

لوگما

7.مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد دبی

خوردن غذای اماراتی در کنار یادگیری فرهنگی برای بسیاری می تواند جذاب باشد. مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد به طور منظم میزبان یک سری غذای خوشمزه است که بازدیدکنندگان از طریق تجربیات غذا و غذای آن با فرهنگ امارات آشنا می شوند. این مرکز که در الفهدی دبی قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی، است، مهمانی مفصلی را برای مهمانان برگزار می‌کند تا دور هم جمع شوند و با میزبان درباره تاریخ و سنت ‌های امارات متحده عربی صحبت کنند. صبحانه های فرهنگی هر یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 9 صبح و برانچ ها شنبه ها ساعت 10:30 صبح برگزار می شود. این مرکز هر یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 13 میزبان ناهار است، در حالی که شام ​​هر سه شنبه ساعت 18:30 برگزار می شود. رزرو از قبل الزامی است.

آدرس: Al Mussallah Rd, Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

شیخ-محمد

8.سفره خانه Al Mallah دبی

سفره خانه الملاه که در آن به سرو انواع غذاهای لبنانی می پردازد. کافه تریا الملاه در سال 1979 افتتاح شد و از یک غرفه آبمیوه‌گیری ساده به محلی برای غذاهای لبنانی از جمله شاورما، فلافل و گریل ‌های مخلوط تبدیل شد. هنوز هم طیف خوشمزه ای از آب میوه ها و همچنین ماکت های رنگارنگ مانند تاهیتی قرمز گیلاسی را ارائه می دهد. این کافه در یک خیابان شلوغ در محله Satwa قرار دارد و مکانی ایده‌آل برای توقف برای صرف غذا یا لذت بردن از یک وعده غذایی سریع و مقوی در حین تماشای فعالیت‌های خیابانی شلوغ است.


آدرس: Al Dhiyafa Rd, Al Hudaiba, Dubai, United Arab Emirates

Al-Mallah

9. رستوران Zaroob دبی

رستوران زاروب دبی با ترکیب غذاهای خیابانی سنتی دبی با ظاهری مدرن توانسته محبوبیت خود را بین افراد محلی و مسافرینی که به سمت دبی سفر می کنند به دست آورد. این رستوران به سرو انواع غذاهای لبنانی و عربی می پردازد. فضای این رستوران روشن و پرجنب ‌و جوش است، با فانوس ‌ها و کرکره‌های فولادی رنگارنگ دکور شده است. این رستوران در کنار خیابان صندلی زده است و تداعی گرد غذاهای خیابانی است اما ظروف این رستوران به سبک معاصر ارائه می‌شوند. رستوران زاروب در برج جمیرا در جاده شیخ زاید، با شعبه هایی در دبی مارینا و گلدن مایل در نخل جمیرا یافت می شود.

آدرس: Shop 1, Sheikh Zayed Rd, Dubai, United Arab Emirates

زاروب

10.رستوران Maraheb دبی

رستوران مراحب دبی به سرو یک غذای یمنی از گوشت و برنج با ترکیبی از ادویه ها، که به طور سنتی در یک گودال زیرزمینی پخته می شود می پردازد و توانسته است طرفداران زیادی را در دبی به دست آورده است. می توانید این غذا را با گوشت انتخاب کنید، اما پیشنهاد می کنیم ماندی برهکه محبوب ترین آنهاست را امتحان کنید. البته در کنار این غذای یمنی می توانید صبحانه، سالاد، آب میوه و شیرینی هایی مانند کنافه با پنیر و خامه در مراحب را نیز انتخاب کنید. رستوران Maraheb در الصفا اغلب شلوغ است، بنابراین اگر برنامه‌ای برای گردهمایی خانوادگی یا گروهی دارید، بهتر است از قبل رزرو کنید. شعبه های بیشتری از رستوران Maraheb در سراسر امارات یافت می شود. 

آدرس: Al Safa, Al Safa 2, Dubai, United Arab Emirates

maraheb

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: بهترین رستوران های محلی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

دبی یکی از مقاصد مدرن در جهان است و مراکز خرید در دبی مظهر مدرنیته جهانی شهر دبی است که با ارزش های سنتی، حال و هوای دلپذیر، معاملات عالی، فضاهای باز وسیع و غذاخوری های خوشمزه آمیخته شده است. این شهر فوق مدرن تقریبا هر تجربه ای را که یک مسافر می تواند تصور کند، به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، مانند غذای فوق العاده، تفریح ​​خانوادگی یا لحظات عاشقانه برای دو نفر. خرید کردن که یکی از بهترین اتفاقاتی است که در سفر رخ می دهد، یکی از کارهای مهم و جذابی است که در سفر به دبی می توانید تجربه کنید. می توانید در دبی به یافتن سوغاتی و هدیه برای عزیزانتان مشغول شوید. در اینجا می توانید برخی از بهترین مراکز خرید دبی را ببینید و با آنها آشنا شوید.

عکس-21

1. دبی مال

دبی مال با داشتن 1200 فروشگاه، یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان محسوب می شود. دبی مال یک تجربه جالب و مدرن را در یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان با هزاران جاذبه خانوادگی، هنر و مد و حتی یک آکواریوم زیبا ارائه می دهد. این مرکز خرید دارای بیش از 1200 فروشگاه است که برندهای مورد علاقه مانند تاپ‌شاپ، مارک‌ های معروف فروشگاه‌های بزرگ بین‌المللی مانند Bloomingdales، و بخش Fashion Avenue آنها را پوشش می‌دهند، جایی که جدیدترین لباس‌ های مد لباس را خواهید یافت. می توانید تمام برندهای لوکس مانند دیور و فندی را پیدا کنید. در کنار خرید و برای تفریح ​​خانوادگی، می‌توانید به یک پیست اسکیت سرپوشیده در حد المپیک بروید یا به آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب بروید تا زندگی عجیب و غریب زیر دریا را ببینید. مانند هر مرکز خرید خوب، فودکورت و غذاخوری‌ های فراوانی نیز وجود دارد که در مرکز شهر قرار دارند.

آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa - Dubai - United Arab Emirates

-دبی-مال

2.مرکز خرید امارات دبی

مرکز خرید امارات دبی متشکل از فروشگاه های جذاب از برندهای لوکس و مد لباس است. مرکز خرید امارات طیف گسترده‌ای از مد خیابانی، و برندهای مد روز را در فضایی مجلل، به‌ علاوه جاذبه ‌های سرپوشیده فراوان ارائه می‌دهد. این مرکز خرید یک فروشگاه اپل به‌سبک بوتیک، مارک‌هایی مانند هاروی نیکولز و مارکس اند اسپنسر، و یک منطقه Fashion Dome با هزاران تن از جذاب‌ترین طراحان در مغازه‌های کوچکشان ارائه می‌کند. همچنین، گزینه های غذایی خارج از این دنیا هستند، از جمله کافی شاپ های دنج و کوفته های خوشمزه. همچنین می‌توانید در هر زمانی از سال از پیست اسکی سرپوشیده  داخل مرکز خرید بالا بروید یا به سمت سیاره جادویی مناسب برای کودکان بروید. این مرکز خرید بزرگ، فضایی مجلل، شیک و جذاب را با فروش های عالی و فعالیت های سرگرم کننده برای همه ارائه می دهد. تنها 13 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates

مرکز-خرید-امارات

3.مرکز خرید ابن بطوطه دبی

حس قدم زدن در مصر، ایران، چین و تونس در مرکز خرید ابن بطوطه می تواند بسیار جذاب باشد. مرکز خرید ابن بطوطه خود را به عنوان مکانی برای جستجو در نظر می گیرد. در هر قسمت با کاشی کاری های زیبا و موزاییک، سقف های بلند رنگ آمیزی شده تا آسمان آبی را تداعی کند و حتی مجسمه فیل طلایی غول پیکر در انجا قرار دارد که از دیدن آن می توانید شگفت زده شوید. البته، خرید هدف اصلی در اینجا است، و شما مجموعه کاملی از مد، ترکیبی از لباس‌ های مجلل و خیابانی، و هم فروشگاه ‌های لوازم خانگی و کالاهای ورزشی را خواهید یافت. این مرکز خرید تجربه خرید های بین المللی منحصر به فردی را از هزاران برند شناخته شده به مسافرین تور دبی ارائه می دهد. برای رفتن به این مرکز خرید فقط کافیست 20 دقیقه با ماشین از جنوب مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Jebel Ali Village - Dubai - United Arab Emirates

مرکز-خرید-ابن-بطوطه

4.مرکز خرید جشنواره دبی

در مرکز خرید جشنواره دبی، سرگرمی و خرید را با هم تجربه می کنید. مرکز خرید جشنواره دبی در امتداد سواحل نهر دبی بیش از 400 فروشگاه و خدمات با غذاخوری در کنار آب، نمایش نور لیزر و نمایشگرهای سرگرمی فوق مدرن ارائه می دهد. فروشگاه های اینجا شامل یک فروشگاه بزرگ IKEA است. در بیرون از فروشگاه، مسافرین تور دبی با قیمت مناسب می توانند در امتداد Canal Walk این مرکز خرید قدم بزنید، که دارای چندین غذاخوری زیبا، مجلل و خودمانی در کنار آب است. در فستیوال بی، می‌توانید نمایش IMAGINE با فواره، نور و لیزر را هر شب تماشا کنید. این مرکز خرید فقط 18 دقیقه با ماشین از شرق مرکز دبی فاصله دارد.

آدرس: Dubai - United Arab Emirates

مرکز-خرید-جشنواره-دبی

5.مرکز خرید میردیف دبی

مرکز خرید میردیف بیش از 430 فروشگاه و خدمات و همچنین تفریحات و سرگرمی های جذاب را ارائه می دهد که مخصوصا برای خانواده ها جذاب است. برخی از جاذبه های اصلی خرید در اینجا عبارتند از فروشگاه های بزرگ لنگر، Centrepoint و Debenhams. همچنین می‌توانید به iFly، بروید و یک تجربه چتربازی در فضای داخلی را داشته باشید. همچنین خانواده ها می توانند به بچه‌ها اجازه دهند در Little Explorers بازی کنند یا به یک سالن بولینگ سرپوشیده ۱۲ بانده بروید تا چند بازی مختلف را تجربه کنید. دراین مرکز خرید می توانید هر نوع اقلامی را که شامل لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، مد، کفش، بازی و هدایا است پیدا کنید. این مرکز خرید در یک منطقه حومه شهر است که فقط 20 دقیقه از شرق مرکز شهر دبی فاصله دارد.


آدرس: Sheikh Mohammed Bin Zayed Rd - Mirdif - Dubai - United Arab Emirates

مرکز-خرید-میردیف

6.مرکز خرید اوت لت مال دبی

در مرکز خرید اوت لت مال دبی می توانید هر نوع کالایی را با قیمت منحصر به فرد و عالی پیدا کنید. اگر خواهان خرید در سطح برندهای بین المللی هستید اما نمی خواهید هزینه های گزاف پشت ویترینی را بپردازید، مارک‌های طراحانی مانند Diane von Furstenberg، Marc Jacobs و Burberry را می توانید در این مرکز خرید با قیمت بسیار مناسب تر پیدا کنید. شاید به دنبال ابزار آلات، لوازم الکترونیکی، جواهرات یا عطر باشید. در این مرکز خرید می توانید به راحتی این گونه اقلام را پیدا کنید. البته، روزهای دوشنبه برای فروش هفتگی برخی از فروشگاه ها تا 50 درصد تخفیف روی اجناس خود می گذارند که می توانید از آنها استفاده کنید. این مرکز خرید تنها حدود 20 دقیقه از جنوب شرقی مرکز شهر فاصله دارد.

آدرس: Route 66 - Al Ain - Dubai Rd - Dubai Outlet Mall - Dubai - United Arab Emirates

اوت-لت

7.مرکز خرید وافی دبی

مرکز خرید وافی دبی، نمادی از مصر باستان است که در آن لباس های مدرن زیبایی وجود دارد. با وجود اینکه این مرکز خرید باستانی است اما حال و هوای مجللی دارد و ترکیب زیبایی را پدید آورده است. در این مرکز خرید هم می توانید اجناس زیبای آن را خریداری نمایید و هم فرصت عالی است برای عکاسی. در بیرون از این مرکز خرید، یک معبد مصری با مجسمه های غول پیکر و پیچیده و پیکره های کنده کاری شده وجود دارد. در داخل آن تعداد زیادی بوتیک مد به سبک خاورمیانه و همچنین طیف گسترده ای از برچسب های لوکس مد بین المللی را خواهید دید. این مرکز خرید در فاصله 11 دقیقه ای از شمال شرقی مرکز شهر است.

آدرس: Oud Metha Rd - Umm Hurair 2 - Dubai - United Arab Emirates

وافی

8.مرکز خرید برجمان دبی

مرکز خرید برجمان دبی، از قدیمی ترین مراکز خرید دبی محسوب می شود. این مرکز خرید با وجود اینکه قدیمی است اما هنوز هم یکی از بهترین مراکز خرید دبی محسوب می شود.در مرکز خرید BurJuman Center می توانید تمام برندهای پیشرو مانند H&M و Zara را خواهید یافت و این گزینه را خواهید داشت که یک فیلم پرفروش را در یک سالن سینمای مولتی پلکس پیشرفته تماشا کنید. این مرکز خرید مجموعه ای کامل از فودکورت و رستوران های ناهار خوری نشسته را ارائه می دهد و کل مکان به سبکی رنگارنگ و دلپذیر تزئین شده است. این مرکز خرید فقط 19 دقیقه رانندگی تا شمال مرکز شهر واقع شده است.

آدرس: Khalid Bin Al Waleed Rd - Al Mankhool - Dubai - United Arab Emirates

برجمان

9.مارینا مال دبی

در مارینا مال دبی می توانید تجربه خرید خانوادگی در کنار آب را داشته باشید. این مرکز خرید، یک تجربه خرید معمولی و خانوادگی با برندهای مختلف بین المللی و خدمات مد مقرون به صرفه با فضایی آرام ارائه می دهد. می توانید خرید های عالی در مارک ‌های مد لوکس و خدمات زیبایی پیدا کنید، و رستوران ‌های ناهارخوری خارج از مجموعه که صندلی‌ هایی در فضای باز در اسکله را ارائه می‌دهند دارند. در این مرکز خرید بیش از 160 فروشگاه و خدمات وجود دارد و شامل یک منطقه بازی کودکان برای کودکان است. این مرکز خرید در 22 دقیقه رانندگی تا جنوب مرکز شهر قرار دارد.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

مارینا-مال دبی

10.مرکز خرید مرکاتو دبی

تجربه خرید در ایتالیا در دوره رنسانس بسیار جذاب است. در مرکز خرید مرکاتو برای تداعی تجربه قدم زدن در ایتالیای دوره رنسانس با کف سنگفرش و میدان‌هایی که جدیدترین برندهای بین‌المللی را ارائه می‌کنند ساخته شده است. در اینجا فروشگاه هایی مانند Gap، Laura Ashley، Mango، Jack Willis و ... وجود دارد. همچنین می‌توانید فروشگاه‌ های غذایی منحصر به‌ فردی مانند رستوران هندی Gazebo، بار شکلات آلیسون نلسون و سایر فروشگاه ‌های مواد غذایی خاص را پیدا کنید. این مرکز خرید حتی دارای یک بخش مرکز سرگرمی ویژه است که به طور خاص به کودکانی که در حال بازی و سوارکاری هستند اختصاص داده شده است. این مرکز خرید تنها 8 دقیقه از غرب مرکز شهر در امتداد اسکله است.

آدرس: Jumeirah Beach Rd - Jumeirah - Jumeirah 1 - Dubai - United Arab Emirates

مرکاتو


جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 



:: برچسب‌ها: بهترین مراکز خرید دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

دبی مکانهای بسیاری برای گردش و بازدید دارد و به علت حجم بالای پیشنهاد برای بازدید، اغلب بازدید کنندگان را در حالتی قرار می دهد که مدام حس میکنند هیچ کدام از جاذبه ها را ندیدند. برخی از این مکان ها مناسب شب هستند و بهتر است بعد از صرف شام به بازدید از آنها بپردازید. بخش بزرگی از دبی به عنوان یک زمین بازی برای تعطیلات طراحی شده است، با بارهای خاص، پارک‌ های موضوعی مجلل، کلوپ‌های شبانه پیشرفته، و مقاصد پر زرق و برق ساحلی که تنها بخشی از لذت‌ های فراوان شهر را فراهم می‌کنند.

در این راهنما، ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز به معرفی برخی از جالب ترین فعالیت های شبانه دبی می پردازیم. از دیدن بلند ترین ساختمان جهان تا گشت و گذار در ساحل زیبای دبی، همگی در این راهنما گردآوری شده است.

مطالب مرتبط

مراکز خرید دبی

رستوران های محلی دبی

بهترین زمان سفر به دبی

لوگوی-اول

1.تماشای شب از برج خلیفه

تماشای دبی در شب آن هم در برج خلیفه که بلندترین برج جهان است می تواند یک منظره پانورامای جذاب را پدید آورد. اصلا نمیتوان از ایستادن در ارتفاع 830 متری از زمین، چشم پوشی کرد. با وجود اینکه دیدن دبی در روز بسیار جذاب است اما در هنگام غروب و در شب جلوه ای زیبا در شب را پدید می آورد. 

آدرس:1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd, Downtown Dubai, Dubai, United Arab Emirates

برج-خلیفه

2.سفرهای دریایی با کشتی دبی

با قایق های سنتی دبی، می توانید حال و هوای دیگری از دبی را تجربه کنید. سفرهای دریایی با کشتی دبی، روشی جذاب برای لذت بردن از مناظر جذاب دبی است. قایق‌های سنتی عربی منظره‌ای فریبنده را به وجود می‌آورند که با ظرافت در آب‌های نهر دبی حرکت می‌کنند و سوار شدن به کشتی برای یک سفر تفریحی آرامش‌ بخش، تجربه‌ای واقعاً به یاد ماندنی را فراهم می‌ کند. تماشای منظره عصرگاهی از روی آب، جلوه ای شگفت انگیز است، قایق های عربی مسیرهای زیبایی را برای گشتن انتخاب میکنند که بتوانید جلوه ای زیبا را تجربه کنید. بسیاری از سفرهای دریایی شامل موسیقی زنده، سرگرمی‌ها، راهنماها و بوفه‌ها می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز امکان انتقال به و از هتل را فراهم می‌کنند.

سفرهای-دریایی

3.مارینا دبی

مارینا دبی، محله ای مجلل است که مملو از فروشگاه‌های شیک، بارهای شیک، و دکه‌ های بازار است. قدم زدن در امتداد تفرجگاه بی‌نظیر مارینا راهی عالی برای صرف یک شام دلچسب است، و مسیر کنار آب برخی از بهترین مناظر سطح زمین از شهر را ارائه می‌دهد. این منطقه در شب زنده می شود، با نورهای خیره کننده خط افق شهر که به طرز باشکوهی در سراسر آب های درخشان منعکس می شود. مغازه‌های محلی مکانی عالی برای خرید سوغاتی هستند، 

آدرس: Braih St, Dubai, United Arab Emirates

مارینا-دبی

4.گروه نجوم دبی

تماشای ستارگان با گروه نجوم دبی، به شما فرصتی بی نظیر برای تماشای آسمان خیره کننده شب از طریق منظره بکر از کویر می دهد. بسته به شرایط آب و هوایی، می توانید از مناظر شفاف صور فلکی لذت ببرید. در حالی که کارکنان کاربلد، شما را برای تجربه ای فراموش نشدنی نجومی راهنمایی می کنند. این سازمان که در سال 2000 برای ترویج مطالعه نجوم در خاورمیانه راه اندازی شد، تورها، گفتگوها و کارگاه های آموزشی مختلفی از جمله مهمانی های خانواده دوستانه برای رصد ستاره ها، شکار دنباله دار و کمپ های فضایی ترتیب می دهد. این برنامه بسته به فعالیت های آسمانی که در هر زمان از سال اتفاق می افتد متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از سفر با گروه نجوم دبی تماس بگیرید تا بررسی کنید که چه فعالیت هایی را در نظر گرفته اند.

آدرس: Al Thuraya Astronomy Centre, Mushrif Park, Mushrif, Dubai, United Arab Emirates

نجوم دبی

5.دهکده جهانی دبی

برگزاری جشن های بزرگ از فرهنگ های مختلف بین المللی می تواند بسیار جذاب باشد. دهکده جهانی دبی یک مجموعه تفریحی بزرگ است که به طرز باشکوهی جنبه هایی از بسیاری از فرهنگ های مختلف جهان را جشن می گیرد. دهکده جهانی که به عنوان بزرگترین پروژه تفریحی، گردشگری و سرگرمی روی کره زمین شناخته می شود، محصولات، غذاها و فرهنگ های بیش از 80 کشور مختلف را به نمایش می گذارد. این مجموعه با مضمون خانوادگی شامل مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از مغازه‌ها، غذاخوری ‌ها، وسایل سواری و نمایش است. از بیگ بنگ تا برج ایفل، بازارهای شناور تایلندی تا اهرام مصر، دهکده جهانی بهترین چیز بعدی برای یک تور در سراسر جهان است. 

آدرس: Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road, Exit 37-E311, Dubai, United Arab Emirates

دهکده-جهانی

6.اسکی دبی

تجربه اسکی در سراشیبی در دبی که روزی صحرای بیش نبود، یکی دیگر از جذابیت های سفر است که در تور دبی می توانید تجربه کنید. اسکی دبی یک مرکز اسکی سرپوشیده است که در داخل مرکز خرید امارات قرار دارد. مکانی عالی برای فرار از گرمای طاقت فرسا کویر، اسکی دبی ساخته شده است که دمای ثابتی بین -1 تا 2 درجه سانتیگراد دارد.

از همه سنین و سطوح مهارت استقبال می شود، و دروسی از کارکنان ماهر مرکز در دسترس است تا به شما کمک کند تا هنگام سر خوردن از شیب، بتوانید تسلط داشته باشید. در کنار اسکی در سراشیبی، این مرکز دارای پارک زمستانی، سینمای برفی، و محوطه پنگوئن‌ها با طراحی دقیق است. مراقب رویدادهای ویژه‌ای باشید که در اسکی دبی برگزار می‌شود، از جمله شب‌های مجزا برای خانم‌ها و آقایان که تخفیف‌هایی برای غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهند یا سواری رایگان در پارک زمستانی.

آدرس: Sheikh Zayed Rd, Al Barsha, Al Barsha 1, Dubai, United Arab Emirates

اسکی-دبی

7.کلاب های شبانه در دبی

کاوالی کلاب مقصدی مجلل است که به مهمانان طعم زندگی عالی، به سبک دبی را می دهد. این مکان با بیش از 350000 کریستال سواروسکی و کفپوش کوارتز مشکی تزئین شده است، طراحی روبرتو کاوالی در اینجا، برای کسانی است که مایلند کمی بیشتر هزینه کنند تا شبی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. در طول شب، موسیقی متن فضای سالن پیچیده را با موسیقی رقص لذت‌بخش، و با هنرمندان مشهور بین‌المللی که به طور منظم در کنار ماهرترین دی‌جی‌های مقیم دبی اجرا می‌کنند، برگزار میکنند. طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های سفارشی توسط بارمن‌های برنده جایزه ترکیب می‌شوند و مطمئناً ارزش لذت بردن از آن را دارند.

آدرس: Sheikh Zayed Rd, Trade Centre, Trade Centre 1, Dubai, United Arab Emirates

کلاب-های-شبانه

8.Soho Garden دبی

سوهو گاردن دبی یک مجموعه تفریحی بزرگ است که به همان اندازه استراحت در کنار استخر و زندگی شبانه شهری پرهیاهو را ارائه می دهد. این مجموعه از کلوپ های شبانه مختلف و مکان های مهمانی در فضای باز، و همچنین یک باغ، تراس، و یک رستوران گلس هاوس تشکیل شده است. در این مجموعه، محیطی شیک و خدمات با کیفیت بالا، با هنرمندی و سرگرمی های مشهور بین المللی ترکیب است.

آدرس:Racecourse, Grand Stand, Al Meydan Rd, Nad Al Sheba 1, Dubai, United Arab Emirates

Soho-Garden-DXB

9.باغ درخشان دبی

دبی Garden Glow یک پارک موضوعی رنگارنگ لذت بخش است که نمایش های نوری با دقت طراحی شده و مجسمه های عجیب و جذاب را در خود جای داده است. این باغ موضوع خانوادگی دارد - که شامل 4 پارک مجزا است - از لامپ های کم مصرف و مواد بازیافتی برای ترویج پیام پایداری و زیست محیطی آگاهانه استفاده می کند. بیش از 100 دایناسور انیماترونیک، مجسمه های حیوانی و گیاهی، یک پارک هنری دوستدار محیط زیست است. دبی گاردن یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال گرفتن عکس‌ های جذاب برای رسانه‌های اجتماعی هستند.

آدرس: Zabeel Park, Gate No. 6&7, Area B, Dubai, United Arab Emirates

باغ-درخشان-دبی

10.ساحل لامر دبی

ساحل لامر یکی از محبوب ترین مقاصد دبی است که به لطف ساحل پوشیده از نخل، فروشگاه های فراوان و سرگرمی های پر جنب و جوش یکی از جذابترین های دبی است. این منطقه زمانی محله ای مسکونی با خانه های مجلل و ویلاهای فراوان بود که باعث شد به آن لقب «بورلی هیلز دبی» داده شود. منطقه اطراف ساحل لامر که اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری همه جانبه توسعه یافته است، دارای فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکس، دکه‌های بازار، هنر خیابانی و بارها و غذاخوری‌های متنوع است. از آنجایی که ساحل لامر دارای چنین مجموعه‌ای از رستوران‌ های خوب است، مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از یک شام غروب آفتاب قبل از اینکه ساعت ‌ها به گشت و گذار در جاذبه‌ های شبانه با مضمون تعطیلات بپردازید، است.

آدرس: 45 2 A St, Jumeirah, Jumeirah 1, Dubai, United Arab Emirates

ساحل-لامر

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات گردشگری با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: تفریحات شبانه دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

استانبول بهشت ​​عاشقان غذاهای خیابانی است. غذاهای خیابانی استانبول متنوع و لذیذ هستند که با مواد اولیه تازه تهیه می شوند و از چرخ دستی ها، دستفروشان، غرفه های گوشه خیابان، فروشندگان خیابانی یا رستوران های سرتاسر شهر سرو می شوند. از دونر کباب گرفته تا پیتزای ترکی، غذاهای خیابانی در استانبول تجربه‌ای است که نمی‌توان آن را از دست داد!
تنها مشکلی که وجود دارد بحث بر سر انتخاب است چرا که گزینه های بسیار خوشمزه ای در غذاهای خیابانی استانبول وجود دارد! ما این راهنما را ایجاد کردیم تا به شما کمک کنیم تا با 20 نوع از بهترین غذای خیابانی ترکی در استانبول آشنا شوید. با آژانس سارنگ پرواز همراه باشید.

آیا خوردن غذاهای خیابانی در استانبول بی خطر است؟

خوردن غذاهای خیابانی در استانبول و ترکیه کاملاً بی خطر است و به شدت توصیه می شود (به شرطی که بدانید باید به چه چیزی توجه کنید). در استانبول، شهرداری برای فروشندگان غذاهای خیابانی گواهینامه و مجوز صادر می کند. آنها مدام تحت نظارت شهرداری هستند و به جرات می توان گفت که در استانبول می توانید بدون نگرانی از غذاهای خیابانی ترکی لذت ببرید! شما می توانید فروشندگان معتبر غذاهای خیابانی را با شماره گواهینامه آنها که روی چرخ دستی ها یا غرفه هایشان نمایش داده شده است شناسایی کنید. البته عواملی وجود دارد که باید قبل از لذت بردن از غذاهای خیابانی مورد علاقه خود در استانبول به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، کسانی که معده حساسی دارند باید از سبزیجات سبز شسته شده با آب و تکه های یخ آب لوله کشی دوری کنند.

قیمت غذای خیابانی در استانبول

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول و ترکیه از ساختار دقیقی پیروی نمی کند زیرا بسته به آنچه شما سفارش می دهید، جایی که آن را سفارش می دهید، گاری خیابانی یا رستوران یا منطقه توریستی متفاوت است. با این حال، بیشتر غذاهای خیابانی در این لیست به طور متوسط ​​1 تا 3 دلار آمریکا قیمت دارند. از سوی دیگر، رستوران های میان رده نیز برخی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ترکیه را با قیمت های بالاتر سرو می کنند.

غذاهای خیابانی معروف که در استانبول باید امتحان کنید
در زیر لیستی از 20 غذای خیابانی که گردشگرانی که اقدام به خرید تور استانبول کرده اند نباید از دست بدهند را مشاهده می کنید. ما همچنین تصاویر و جزئیاتی در مورد اینکه مواد تشکیل دهنده آن چیست و کجا می‌توان آنها را پیدا کرد، را در این لیست قرار داده ایم. ممکن است خوش شانس نباشید که همه آنها را در طول اقامت خود بچشید، مگر اینکه مخصوصاً بروید و سعی کنید آنها را پیدا کنید. بنابراین، بیایید شروع کنیم!

 

غذاهای خیابانی استانبول

 

 

20. دسر حلقه ای شکل (بامیه حلقه ای) Halka Tatlısı
در میان بسیاری از گزینه‌های غذاهای خیابانی خوشمزه استانبول، «halka tatlisi» است، نوعی دسر که تقریباً در هر نقطه از شهر موجود است. این شیرینی پرطرفدار و خوشمزه با یک دستور العمل ساده و شگفت آور درست می شود. خمیر سرخ شده را در شربت فرو می‌کنیم و خنک می‌کنیم. نتیجه یک دسر خیابانی ترد و فوق العاده شیرین است. 

 

محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 


19. کستان کباب ( شاه بلوط برشته ) Kestane Kebab

یک غذای خیابانی ساده تر از این نمی تواند باشد. این فقط شاه بلوط است که روی کباب پز با پوست برشته شده است! در حالی که ممکن است هیچ گوشتی وجود نداشته باشد، کباب شاه بلوط با این وجود یک غذای خیابانی برجسته در ترکیه است. این غذای سالم خیابانی است که در هر زمانی از روز می توانید آن را پیدا کنید. به خصوص در فصل پاییز و زمستان، خیابان های استانبول مملو از دستفروشان معتبر است که شاه بلوط برشته شده را می فروشند. در زمستان، شاه بلوط تازه و خوشمزه تر خواهد بود. برخی ممکن است طعم آنها را ملایم بدانند، اما زمانی که ما آنها را در خانه های خود روی اجاق های هیزمی می پختیم، یک میان وعده مورد علاقه قدیم برای مردم ترکیه است. ترکیه، خانه جمعیت زیادی از درختان شاه بلوط است که شاه بلوط را به یک غذای فراوان در زمستان تبدیل می کند.

 

شاه بلوط برشته- معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول



18. ذرت داخل ظرف و ذرت برشته (ذرت آب پز و کبابی) Koçan Mısır & Közde Mısır

ذرت پخته و کبابی در تمام طول سال در خیابان های استانبول یافت می شود، اما طعم ذرت تابستانی یا بهاری با آن در زمستان قابل مقایسه نیست. در حالی که کاملا سیر کننده است و یکی از ارزان ترین غذاهای خیابانی استانبول است، اما طعم آن در تابستان چندان جذاب نیست. ارزش امتحان کردن ذرت کبابی و آب پز را دارد زیرا طعم آنها متفاوت است. ذرت مستقیما از قابلمه در حال جوش یا گریل سرو می شود، به این معنی که باید مراقب باشید که نسوزید.

ذرت آب پز و کبابی- بهترین غذاهای خیابانی استانبول

 

17. میدی تاوا (صدف سرخ شده) Midye Tava
این تنقلات ترد روی چوب سرو می‌شوند که در ترکی «میدیه تاوا» نامیده می‌شود و توسط فروشندگان خیابانی و بهترین رستوران‌های استانبول به فروش می‌رسد. آنها به ویژه در محله های ساحلی مانند بشیکتاش، اورتاکوی، کادیکوی و کوم کاپی محبوب هستند. صدف ها را در یک تابه فلزی بزرگ پر از روغن داغ سرخ می کنند و با سس تند «تاراتور» (تهیه شده با خرده نان، گردو، روغن زیتون، ماست صاف شده، آب لیموی تازه، سیر رنده شده و نمک) سرو می شود. اگر دوست دارید غذایی میل کنید که با حجم کم زودتر احساس سیری کنید می توانید صدف های سرخ شده خود را بین پوسته نان ترکی به عنوان ساندویچ میل کنید.

 

صدف سرخ شده- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 


16. نان کوفته Köfte Ekmek

نان کوفته یک غذای خیابانی کمتر شناخته شده است که از غرب ترکیه سرچشمه می گیرد و در زمان عثمانی ها در سراسر کشور پخش می شود. این غذا شامل کوفته های کبابی است که در نان با گوجه فرنگی تازه، پیاز، جعفری و فلفل سبز کبابی سرو می شود. 
چیزی که این غذای خیابانی را خوشمزه می کند، ادویه های استفاده شده در کوفته ها است: فلفل سیاه، زیره و فلفل دلمه ای. نان کوفته محبوب‌ ترین غذای خیابانی ترکیه است. زمانی که یک بازی فوتبال برگزار می‌شود و شما در اطراف استادیوم هستید. فرصت لذت بردن از این غذای خیابانی خوشمزه را که دستفروشان اطراف استادیوم های فوتبال تهیه می کنند را از دست ندهید.

 

نان کوفته- معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

 


15. کوفته خام Çiğ köfte

گوشت بره بدون چربی، بلغور، پیاز، سیر، گوجه فرنگی و رب فلفل تند آسیاب شده با ادویه های بسیار تند (ایزوت، پول بایبر) و ورز داده می شود تا بره با این ادویه های تند پخته شود. در نتیجه باید به صورت تازه مصرف شود و نمی توان آن را یک شبه نگهداری کرد. کوفته خام در سراسر استانبول فروخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه است، اما خوشبختانه دستور اصلی بالا به دلایل بهداشتی برای تولید تجاری ممنوع شده است. امروزه تقریباً تمام کوفته‌های استانبول بدون گوشت تهیه می‌شوند و آن را به یک غذای گیاهی فوق‌العاده تبدیل می‌کنند. این غذای خوشمزه خیابانی را معمولا در کاهو می پیچند و با فشار لیمو می خورند. می توانید آن را در نان لواش نیز بپیچید.

محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 


14. ساندویچ ماهی کبابی Balık Ekmek

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول (که هر بازدیدکننده ای باید آن را امتحان کند)، ساندویچ ماهی کبابی است. این ماهی خال خالی کبابی، کاهوی تازه و پیاز در نان ساندویچی است. خوشمزه است اما مراقب استخوان ها باشید و آب لیمو را فراموش نکنید! به جای رفتن به رستوران، توصیه می‌کنیم ساندویچ ماهی کبابی خود را از یکی از قایق‌های متعدد در ساحل که آن را روی قایق‌های خود می‌پزند، تهیه کنید. سفارش ماهی از قایق ممکن است به نظر برسد که از ماهی های تازه و محلی استفاده می کنند، اما حقیقت این است که این قایق ها و اکثر رستوران های استانبول از ماهی خال خالی نروژی برای ساندویچ ماهی استفاده می کنند. به طور کلی بهترین زمان برای خوردن ساندویچ ماهی کبابی بین ظهر تا شب است. پیدا کردن این قایق ها معمولا بعد از تاریکی غیرممکن است. همچنین می توانید آب ترشی یا آب شلغم را که در نزدیکی فروخته می شود خریداری کنید. مردم محلی از این نوشیدنی ها با ساندویچ ماهی خود لذت می برند. 

ساندویچ ماهی کبابی- معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

13. ایسلاک برگر (برگر مرطوب) Islak Burger

این همبرگرهای بخارپز در استانبول شبیه همبرگرهایی هستند که تا به حال خورده اید. نان گوشت گاو و نان سفید نرم با سیر و سس گوجه‌ فرنگی طعم ‌دار می‌شوند و سپس داخل جعبه بخار می‌گذارند تا عرق کنند. به این ترتیب همبرگرها همیشه کمی خیس نگه داشته می شوند تا برای مشتری سرو شوند. این برگرها خوشمزه هستند زیرا مدت طولانی تری بخارپز می شوند. این برگرهای خیس خوشمزه و کاملا آسان برای خوردن، پس از یک شب طولانی نوشیدن یا مهمانی، غذای محبوبی هستند. در اطراف میدان تقسیم می‌توانید مغازه‌های کوچکی پیدا کنید که همبرگرهای مرطوب می‌فروشند.

 

برگر مرطوب- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 


12. سیمیت Simit

سیمیت یک نان دایره‌ای است که با دانه‌های کنجد پوشانده شده و به نام شیرینی ترکی نیز شناخته می‌شود. درست مانند سیمیت، چاتال و آچما نیز انواع شیرینی هایی هستند که می توانید از آن لذت ببرید. چاتال ترد و خشک تر، آچما نرم تر و بیشتر شبیه کروسان است. سیمیت معمولاً صبح ها خورده می شوند و در نانوایی ها در دسترس هستند. دستفروشان دارای مجوز از شهرداری استانبول نیز در تمام طول روز آنها را در مناطق شلوغ عرضه می کنند. اگر روز خود را از صبح زود شروع کنید، می توانید تازه ترین سیمیت های خوشمزه را پیدا کنید. سیمیت، چاتال و آچما را می‌توان با قیمت کم و در صبح زود خورد، اما اگر وقت دارید، ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز به شما مسافر محترم تور استانبول توصیه می‌کنیم آن‌ها را با پنیر ترکی، چای ترکی یا خامه لخته شده و عسل امتحان کنید. این صبحانه سبک و سریع اما همچنان سنتی و خوش طعم است. 

سیمیت- بهترین غذاهای خیابانی استانبول

 


11. کوفته شکم پر İçli Köfte

Icli kofte که در انگلیسی به عنوان کوفته شکم پر ترجمه می شود، یک پیش غذا یا غذای اصلی ترکی است و گاهی اوقات به عنوان غذای خیابانی در استانبول یافت می شود. گلوله های خمیر ساخته شده از مخلوط بلغور ریز، سیب زمینی و ادویه جات به عنوان پوسته بیرونی استفاده می شود و با گوشت گاو یا گوشت چرخ کرده بره پر می شود. سپس با آب پز یا کبابی پخته می شود. می توان آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد. تهیه این دستور پخت پیچیده برای آشپزها و سرآشپزهای خانگی اغلب چالش برانگیز است و بنابراین در رستوران های ترکیه تبدیل به یک غذای لذیذ می شود. رستوران Sabırtaşı در خیابان استقلال این غذاهای ترکی را در گاری جلوی رستوران سرو می کند. کوفته شکم پر را می توان در هر زمانی از روز میل کرد و طعم منحصر به فردی دارد که در هیچ جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید. 

 

کوفته شکم پر- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 

 

10. کوکورچ (روده بره کبابی) Kokoreç
یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول کوکورچ است. اگر طرفدار کله پاچه هستید، ممکن است این غذای مورد علاقه بعدی شما باشد! در ساده ترین شکل آن، روده گوسفند کبابی است. کوکورچ مورد علاقه خیلی از افراد نیست، اما بسیاری از مردم محلی این غذای خیابانی خوشمزه و نمادین را میل می کنند. این غذای خیابانی ارزان نیست و به جای غذاهای خیابانی معمولی به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود. کوکورچ ریز خرد شده و با پونه کوهی، نمک، فلفل قرمز و گاهی گوجه فرنگی تازه مخلوط می شود. سپس این مخلوط در نان به عنوان ساندویچ سرو می شود. 

 

کوکورچ- بهترین غذاهای خیابانی استانبول

 

9. بورک Börek 
Börek یک غذای ترکی است که از مواد پرکننده متعدد مانند پنیر، اسفناج، گوشت چرخ کرده و سبزیجات درست می شود. در واقع بورک یک شیرینی پخته شده با خمیر پف دار است که هم می تواند با مواد شیرین پر شود هم با مواد شور. استانبول محل بسیاری از انواع مختلف بورک است. برخی از تخصص های محله های Karaköy و Sarıyer هستند. مردم محلی معمولا این نوع غذاهای خیابانی را برای صبحانه می خورند. یافتن فروشگاه های بورک در هر جایی کار سختی نیست، اما بهترین زمان روز برای خرید بورک از صبح تا ظهر است. اگر می خواهید یک صبحانه ترکی سریع امتحان کنید، این غذای شماست. 

 

بورک- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

 

8. مرغ و برنج Tavuk Pilav
غذاهای ترکی زیادی وجود دارند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران تور استانبول با قیمت مناسب از سرتاسر دنیا هستند، اما یکی از محبوب ترین آنها برنج است. با وجود اینکه معمولا در خانه ها پخته می شود و به عنوان غذای اصلی مصرف می شود، می توانید آن را در گوشه و کنار خیابان با فروشندگانی که کاسه های آب خوری برنج با مرغ آب پز و نخود می فروشند، پیدا کنید. برنج ترکی با طعم کره ای را با یک سبک آسیایی از برنج بخار پز ملایم اشتباه نگیرید. در ترکیه، برنج آنقدر خوب است که می توان آن را به تنهایی نوش جان کرد. اگر گاری‌های خیابانی یا رستوران‌هایی را دیدید که این غذای خیابانی ارزان و فوق‌العاده خوشمزه را می ‌فروشند، فکر نکنید و آن را امتحان کنید! فراموش نکنید که روی برنج خود کمی فلفل سیاه بپاشید و ترشی فلفل تند مینی را بچشید. 

 

برنج و مرغ- معروفترین غذاهای خیابانی استانبول

 

7. لقمه کباب Dürüm
دوروم یک لفاف ترکی است که معمولا با کباب آدانا، کباب اورفا، دونر کباب، کوفته خام پر می شود. روکش از نان های لواش یا فیلو درست می شود. ترک‌ ها عاشق انواع روکش ‌ها هستند و دوروم‌ های مختلفی در استانبول وجود دارد. 2 مدل از محبوب ترین آنها آدانا دوروم و اورفا دوروم هستند. این دو غذای خیابانی عموما با گوشت گاو یا گوشت چرخ کرده بره مخلوط با چربی دم بره درست می شوند. چربی دم آن را آبدار و خوش طعم می کند. گوشت چرخ کرده را به سیخ کشیده و روی کباب پز زغالی می پزند. و با گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و جعفری سرو می شود. فراموش نکنید که همراه با آدانا یا اورفا دوروم یک نوشیدنی گوارا مانند دوغ را سفارش دهید.

 

لقمه کباب- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول

6. کومپیر (سیب زمینی پخته) Kumpir 
اگر از نوجوانان و دانش‌آموزان محلی بپرسید، کومپیر یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول خواهد بود. چرا که قیمت مناسب، فوق العاده پر و فوق العاده خوشمزه است! اینها سیب زمینی های بزرگ پخته هستند که با پنیر زرد رنده شده و کره پر شده اند. همچنین روی کومپیر ها کاملا اختیاری مانند هویج رنده شده، کلم قرمز، قارچ و ذرت آب پز، زیتون سیاه و سبز، سوسیس، ترشی، سالاد روسی، سس کچاپ و سس مایونز نیز وجود دارد. پنیر و کره به عنوان پایه طبخ کومپیر است، و شما فقط می توانید روی کومپیرها را به درخواست خود با مواد دلخواه انتخاب کنید. 

 

کومپیر- معروفترین غذاهای خیابانی استانبول


5. دونر کباب Döner Kebab

هزاران مغازه دونر در استانبول وجود دارد. دونر کباب رایج ترین و محبوب ترین غذای خیابانی در ترکیه است. از گوشت بره، گوشت گاو یا مرغ، ساخته شده است که به آرامی روی یک سیخ عمودی چرخان برشته می شود. با پیتا پیچیده و با سالاد یا سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، کاهو، کلم، پیاز با سماق، خیار تازه یا ترشی یا چیلی و انواع سس استفاده می شود. این غذا به چیزی فراتر از فست فود در ترکیه تبدیل شده است و دیگر یک غذای سریع نیست. این غذای گوشتی اکنون می‌تواند به‌ عنوان  یک وعده غذایی رضایت‌ معرفی شود.


دونر کباب- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول


4. بستنی تاتو (بستنی ترکی) Maraş Dövme Dondurması

کوهرامانماراش یکی از شهرهای ترکیه است که در حال تولید بستنی های خوش طعم در جهان است. با شیر بز غنی و خامه ای و مقداری ثعلپ (ریشه ارکیده وحشی) درست می شود که از آب شدن بستنی جلوگیری می کند. بستنی تاتو بهترین راه برای خنک شدن در فصل تابستان یا پاییز استانبول است. برای لحظه ای رژیم غذایی خود را فراموش کنید و در حالی که در خیابان های استانبول پرسه می زنید، از این خوراکی محلی لذت ببرید. در برخی از بستنی فروشی ها حتی می توانید بستنی را با چاقو و چنگال بخورید. فراموش نکنید که برای تکمیل تجربه دوندورما، یک قهوه ترک یا چای ترکی سفارش دهید. 

 

بستنی ترکی- محبوبترین غذاهای خیابانی استانبول


3. دلمه (صدف شکم پر) Midye Dolma

استانبول توسط دریای سیاه و دریای مرمره احاطه شده است، و این یکی از دلایلی است که صدف های شکم پر فراوان و در سراسر شهر محبوب هستند. از رستوران‌ ها گرفته تا چرخ دستی‌ های خیابانی، هر فروشنده نسخه مخصوص به خود از این غذا را می ‌فروشد - از ملایم تا تند! برخی حتی تا آنجا پیش رفته اند که رستورانی را راه اندازی کرده اند که فقط بر فروش یک نوع غذا متمرکز شده است: صدف شکم پر! صدف ها را با برنج، دارچین، پیاز، فلفل سیاه، فلفل دلمه ای، دانه های کاج سرخ شده و بخارپز پر می کنند. این غذای سنتی خیابانی در تمام ساعات فروخته می شود و بهترین روش خوردن آن با آبلیموی تازه است که روی آن ها ریخته شود تا صدف و برنج خشک نشود و طعم ادویه ها بهتر شود. ترک ها به طور کلی ترجیح می دهند صدف های پر شده را با یا بعد از مصرف الکل مصرف کنند. و بسیاری از کافه های منطقه نیز اگر نوشیدنی های الکلی خود را از آنها سفارش دهید، این میان وعده خوشمزه را به عنوان خوراکی ارائه می دهند.

 

صدف شکم پر- معروفترین غذاهای خیابانی استانبول


2. پیتزای ترکی Lahmacun

پیتزای ترکی یک غذای خیابانی محبوب در ترکیه است که از خمیر پیتای ترکی با گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری تشکیل شده است. معمولا شکلی گرد دارد و معمولا گردشگران به آن پیتزای ترکی می گویند. اگر فرصتی برای چشیدن لامچون که روی چوب پخته شده است را دارید، آن را از دست ندهید. این غذای خیابانی تند معمولاً به عنوان یک وعده ی غذایی ناهار یا شام مصرف می شود و به عنوان میان وعده صبحگاهی توصیه نمی شود. روش معمولی برای لذت بردن از lahmacun این است که مقداری کاهو و جعفری روی آن قرار دهید. مقداری لیمو را فشار دهید و کل پیتزا را در یک بسته بغلتانید و از طعم های آن لذت ببرید. این غذای لذیذ در سرتاسر استانبول موجود است و به راحتی پیدا می شود.


پیتزای ترکی- معروفترین غذاهای خیابانی استانبول


1. تانتونی Tantuni

تانتونی یک غذای خیابانی محبوب در ترکیه است که از گوشت گاو یا بره خرد شده در یک کیسه سنتی ترکی ( یک ماهیتابه فلزی نازک برای پختن غذا در دمای بالا استفاده می‌شود) با روغن آفتابگردان تشکیل شده است. پس از پخته شدن گوشت، آن را با پیاز خرد شده، گوجه فرنگی بدون پوست و جعفری در لواش میپیچند. تانتونی برای اولین بار در شهر مرسین در دریای مدیترانه پخته شد و در حدود دهه 1980 در سراسر کشور محبوب شد. در روزهای اولیه این غذای خیابانی برای افراد فقیر بود - ریه های گاو گوشتی بود که معمولا استفاده می شد. یکی از چیزهایی که باید برای آن سپاسگزار بود این است که ریه های گوشت گاو دیگر در ترکیه خورده نمی شوند.

تانتونی- معروفترین غذاهای خیابانی استانبول

 



:: برچسب‌ها: 20 غذای خیابانی محبوب ترکیه در استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

بزرگترین فرودگاه جهان، فرودگاه استانبول

مرکز جدید هوانوردی استانبول، فرودگاه بزرگ استانبول (IGA)، یک فرودگاه مدرن و پیشرفته است که خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد. در واقع، ارزان‌تر از فرودگاه جایگزین سابیها گوکچن در نظر گرفته می‌شود و دستاورد بزرگ دولت ترکیه محسوب می شود. تمامی پروازهای مسافری فرودگاه آتاتورک را از تاریخ 29/10/18 انجام داده است و انتظار می‌رود تا سال 2025 میزبان بیش از 200 میلیون مسافر باشد. علاوه بر این، فرودگاه جدید، مدرن، مجلل و کالایی دارای بزرگترین مرکز معاف از عوارض گمرکی در سراسر جهان و همچنین یک برج کنترل چشمگیر و متمایز است.
فرودگاه استانبول در منطقه Çatalca-Göktürk-Arnavutköy، در سمت اروپایی شهر، 40 کیلومتر از تکسیم و 52 کیلومتر از Kadıköy واقع شده است. در وسط بین تایاکادین و روستای آکپینار قرار دارد و به بیش از 350 مقصد داخلی و بین المللی در 110 کشور جهان خدمات رسانی می کند، در حالی که منطقه معاف از مالیات آن یکی از بزرگترین مناطق در سراسر جهان است. در حال حاضر، تنها یک ترمینال فعال از چهار باند (از مجموع 6 باند زمانی که پروژه به طور کامل تکمیل می شود) در حال بهره برداری است دارد، و پنج کانکس میزبان خطوط هوایی متعددی است که به و از فرودگاه پرواز می کنند. نکته آخر اینکه خدمات و امکاناتی که در فرودگاه ارائه می شود در نوع خود بی نظیر است و البته فناوری های پیشرفته در سراسر فرودگاه برای دوستداران محیط زیست تعبیه شده است.
در مجموع، فرودگاه جدید استانبول، که از تاریخ 2019/06/04 به طور کامل فعال شد، علیرغم اینکه ساخت و ساز هنوز به پایان نرسیده است، در حال حاضر به یک مرکز حمل و نقل اصلی تبدیل شده است که سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل می کند و به فرودگاهی مهم تر تبدیل خواهد شد. 

 

فرودگاه جدید استانبول

امکانات و خدمات فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید استانبول هر آنچه از فرودگاهی با اندازه و اهمیت آن انتظار می رود دارد: خدمات درجه یک، آخرین فناوری های کنترل امنیتی، امکانات با تکنولوژی بالا که فرآیندهای سوار شدن و ورود به هواپیما را امکان پذیر می کند، و عملکرد سازگار با محیط زیست. بنابراین، هیچ شانسی وجود ندارد که از استراحت خود در فرودگاه بین المللی استانبول لذت نبرید. توصیه می کنیم به شما مسافر محترم تور ارزان قیمت استانبول به امکانات و خدمات فرودگاه استانبول نگاهی بیندازید و از زمان خود در آنجا نهایت استفاده را ببرید!

خطوط هوایی فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر یک مرکز مهم هوانوردی است که شرق و غرب را به هم متصل می کند و پیش بینی می شود که بزرگترین ترافیک مسافرتی در جهان را داشته باشد. فرودگاه جدید اساسا جایگزین فرودگاه 'قدیمی' آتاتورک شده است و در نتیجه همه خطوط هوایی که فرودگاه آتاتورک خدمات رسانی می کند به فرودگاه استانبول منتقل شده اند در حالی که همه پروازها اکنون از و به فرودگاه IST پرواز می کنند. از این رو تمامی خطوط هوایی بزرگ بین المللی و همچنین شرکت های هواپیمایی داخلی در فرودگاه استانبول حضور دارند و فعالیت می کنند.

 

خطوط هوایی فرودگاه استانبول

پارکینگ خودرو فرودگاه استانبول

مطلقا هیچ دلیلی برای نگرانی پارکینگ در فرودگاه استانبول نباید داشته باشید. فرودگاه بزرگ استانبول (IGA) دارای بزرگترین پارکینگ چند طبقه در سراسر جهان است و خدمات پارکینگ درجه یک و عالی و همچنین امکانات فرعی مانند کارواش، تعویض لاستیک و غیره را ارائه می دهد. پارکینگ فرودگاه استانبول می تواند تا 40000 وسیله نقلیه را در خود جای دهد! 

هتل درون ترمینال در فرودگاه جدید استانبول

آیا توقفی شبانه در فرودگاه بین المللی استانبول دارید؟ یا شاید می خواهید در طول یک توقف طولانی مدت در فرودگاه، خود را شاداب کنید؟ فرودگاه استانبول مجهز به تخت‌خواب ‌های روزانه و صندلی‌های استراحت است، اما مطمئنا این گزینه ‌ها راحت‌ترین گزینه‌ های فرودگاه استانبول نیستند. برعکس، در فرودگاه جدید استانبول هتلی با عنوان هتل یوتل استانبول که هم در منطقه خروجی (YOTEL Landside) و هم در منطقه بدون عوارض گمرکی (YOTELAIR) واقع شده است، یک تجربه اقامت لوکس را به مسافرین خود ارائه می دهد و زمان توقف طولانی مدت و خسته کننده را برای مسافرین خود  در فرودگاه را به مکانی دلپذیر و ارزشمند تبدیل می کند. 

هتل یوتل استانبول

ترانسفر فرودگاهی خصوصی فرودگاه استانبول

بسیاری از اپراتورهای خصوصی ترانسفر فرودگاهی در فرودگاه استانبول حضور دارند و خدمات برتر را از و به فرودگاه IST ارائه می‌کنند. از یک سواری بدون دردسر به محل اقامت خود در استانبول لذت ببرید، راننده شخصی شما در منطقه ورود منتظر شما باشد، چمدان های شما را جابجا کند و شما را سریع و راحت به شهر استانبول منتقل کند.

فرودگاه استانبول به فرودگاه سابیها گوکچن

ترانسفر از فرودگاه استانبول به فرودگاه سابیها گوکچن، فرودگاه "قدیمی" شهر، فقط از طریق تاکسی و اتوبوس انجام می شود. با این حال، در آینده، مسافران همچنین می توانند از قطار سریع السیر جدید استفاده کنند که این دو فرودگاه را به هم متصل می کند و زمان سفر و دردسر را کاهش می دهد.

سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران از آژانس گردشگری سارنگ پرواز درباره فرودگاه استانبول به شرح زیر است:

آیا فرودگاه جدید استانبول افتتاح شده است؟
فرودگاه استانبول در تاریخ 2019/10/29 مصادف با نود و پنجمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد. اولین پرواز در تاریخ 2018/10/31 انجام شد در حالی که از تاریخ 2019/06/04 کلیه پروازهای مسافری از فرودگاه آتاتورک استانبول به فرودگاه جدید منتقل شدند. با وجود اینکه فرودگاه استانبول به ظرفیت کامل خود نرسیده است، در حال حاضر به طور کامل فعال است.

آیا فرودگاه آتاتورک استانبول بسته می شود؟
پرواز های فرودگاه آتاتورک استانبول متوقف و فعالیت پروازهای مسافرتی اکنون توسط فرودگاه استانبول انجام می شود. فرودگاه جدید همچنین کد یاتا (IST) آتاتورک را به ارث برده است. با این وجود، فرودگاه آتاتورک همچنان برای حمل و نقل هوایی و حمل و نقل عمومی استفاده می شود و خدمات تعمیر و نگهداری ارائه می دهد.

فرودگاه اصلی استانبول کدام است؟
فرودگاه جدید استانبول (IST, IGA) فرودگاه اصلی شهر است. فرودگاه استانبول که در سمت اروپایی استانبول، در منطقه آرناووتکوی واقع شده است، تمام پروازهای مسافری را از فرودگاه آتاتورک انجام می شد را انجام می دهد و فرودگاه آتاتورک اکنون فقط خدمات باربری و حمل و نقل هوایی عمومی را ارائه می دهد. دومین فرودگاه 'کوچک' شهر، فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن، در سمت آسیایی واقع شده است.

گزینه های حمل و نقل از فرودگاه استانبول چیست؟
فرودگاه جدید و چشمگیر استانبول دارای یک سیستم حمل و نقل مناسب است که در شکل نهایی خود گزینه های ایمن و چند وجهی برای انتقال به مرکز شهر استانبول را فراهم می کند. در حال حاضر، اتوبوس های فرودگاه استانبول از و به فرودگاه حرکت می کنند، در حالی که تاکسی های فرودگاه استانبول به صورت شبانه روزی در دسترس هستند تا به شهر برسند. مرکز شهر استانبول در حدود 50 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. خط جدید مترو M11 همچنین به فرودگاه استانبول خدمت می کند در حالی که یک قطار سریع السیر قرار است فرودگاه جدید استانبول را به فرودگاه 'قدیمی' سابیها گوکچن متصل کند.

فرودگاه استانبول چند ترمینال دارد؟
در حال حاضر فرودگاه استانبول تنها یک ترمینال اصلی دارد. با این حال، در دراز مدت، سه ترمینال دیگر، احتمالا کوچکتر، برنامه ریزی شده است که به مجموعه فرودگاه اضافه شود.

آیا فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان است؟
فرودگاه جدید استانبول بیش از یک سال عملیاتی شده و به بیش از 40 میلیون مسافر خدمات رسانی کرده است. در مرحله نهایی خود، تقریبا تا سال 2025، این فرودگاه می تواند سالانه تا 200 میلیون مسافر را جابه جا کند و به بزرگترین فرودگاه در سراسر جهان از نظر ترافیک مسافر تبدیل شود.



:: برچسب‌ها: فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()