نوشته شده توسط : فریبا آردم

لبنان عروس خاورمیانه با پایتختی بیروت از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شود. این کشور کوچک و کوهستانی، در حاشیه خاوری دریای مدیترانه و در غرب آسیا قرار دارد. لبنان از شمال و شرق با سوریه، از جنوب با کشور فلسطین اشغالی و از غرب با دریای مدیترانه همسایه است. نزدیکترین مقصد گردشگری به لبنان، قبرس است. لبنان دارای آب و هوای مدیترانه ای است. در زمستان ها دارای آب و هوای سرد و بارانی و در تابستان گرم و شرجی است. قبل از سفر به لبنان باید بدانید بهترین مکان های دیدنی لبنان کجاست؟ لبنان با وجود اینکه بسیار کوچک است اما مکان های دیدنی بسیاری دارد و با یک سفر به سمت لبنان می توانید از آن دیدن کنید. با ما در آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

لبنان


1.خرابه های رومی بعلبک
بعلبک در دره بقاع، نزدیک به مرز سوریه در قلمرو تحت کنترل حزب الله است. معبد تاریخی بعلبک برای کسانی که به آثار باستانی علاقه مند هستند بسیار جذاب است. معبد رومی بعلبک از جمله برجسته ترین آثار باستانی خاورمیانه محسوب می شود. در این مجموعه معبد رومی بعلبک چندین معبد وجود دارد. معبد ژوپیتر، معبد باکوس و معبد ونوس از جمله معابدی است که در مجموعه معبد بعلبک قرار دارند.

بعلبک لبنان


2.موزه میم بیروت Mim miusem

موزه میم لبنان در طبقه زیرین دانشگاه سنت ژوزف قرار دارد و از سال 2013 شروع به کار کرد. در این موزه نزدیک به 2 هزار مواد معدنی از 450 گونه مختلف از 70 کشور جمع آوری و به شکلی منحصر به فرد به نمایش گذاشته شده است. البته باید بدانید که این موزه یک موزه معمولی نیست مثل بقیه موزه های دیگر که فقط به دیدن اشیا موجود می رودی. در موزه میم بیرون می توانید با مواد معدنی موجود در این موزه ارتباط برقرار کنید. می توانید صدای موسیقی سنگ ها را بشنوید و می توانید ارتباطی دو سویه با موزه برقرار کنید.

موزه-میم بیروت

3.غار جعیتا لبنان Jeita Grotto
غار جعیتا لبنان مناسب افرادی است که به آثار طبیعی بسیار علاقه مند هستند. این غار در سال 1836 کشف و عنوان طولانی ترین غار دوقلوی خاورمیانه را از آن خود کرده است. غار جعیتا در جنگ داخلی لبنان آسیب دید و برای مدتی آسیب دید اما سرانجام در سال 1995 بازگشایی شد. غار جعیتا لبنان در سال 2011 جزو فهرست نهایی عجایب هفتگانه طبیعت قرار گرفت. 

غار-جعیتا لبنان

4.صخره های کبوتر لبنان
صخره کبوتر از زیباترین جاذبه های طبیعی لبنان است و در قسمت حاشیه ساحلی قرار گرفته است. مسافران تور لبنان هنگام بازدید از این منطقه حتما از قایق سواری بهره می برند.

صخره-کبوتر لبنان

5.آبشار باتارا جورج بیروت
آبشار باتارا جورج از جمله جذاب ترین آبشارهای دنیاست. در آبشار باتارا جورج همه چیز به شکل دیگری زیباست. آب زلال این آبشار و مناظر فوق العاده تماشایی آن، صخره های طبیعی با عمر خیلی طولانی که دارند. آبشار باتارا جورج از میان سه شکاف سنگی عبور می کند و به همین خاطر است که لقب یک غار و سه پل را به خود تخصیص داده است. البته بهترین زمان بازدید از آبشار فصل بهار است که آبشار پر شده است. 

آبشار باتارا


جهت اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار گردشگری ایران و جهان با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

 


:: برچسب‌ها: بهترین فصل برای سفر به لبنان ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

وان ترکیه شهری کوچک و توسعه یافته با مراکز خرید مجلل و بزرگ و در نزدیکی ایران و در شرق ترکیه قرار دارد. سفر به وان ترکیه هم بسیار مقرون به صرفه است، هم مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است و بسیاری از گردشگران صرفا جهت خرید به وان ترکیه سفر می کنند. مخصوصا زمان حراج ها در وان ترکیه، کالاهای تخفیف های خیلی خوبی می خورند. پس بهترین زمان سفر به وان ترکیه را می توان بهترین زمان حراج ها در وان دانست. با ما در سارنگ پرواز همراه باشید تا بهترین زمان حراج های وان را به شما معرفی کنیم.

حراج در وان ترکیه


بهترین زمان حراج ها در وان ترکیه

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که حراج در وان ترکیه به دو صورت انجام می شود:
حراج های فصلی و حراج های مناسبتی


حراج های فصلی وان ترکیه

در حراج های فصلی، آخر هر فصل و زمانی که فصل تغییر می کند. مثلا زمانی که تابستان پایان می یابد یا اوایل فصل پاییز است، لباس های تابستانی با قیمت بسیار مناسب حراج می شود زیرا فروشندگان قصد دارند که اجناس جدید خود را وارد بازار کنند و اجناسی که دیگر فصل استفاده شان نیست را حراج می کنند. در حراجی های فصلی معمولا اجناسی که کیفیت بالاتری دارند و سایز متداولی دارند زودتر از بقیه اجناس تمام می شود. البته حراجی های فصلی وان بیشتر برای خرید پوشاک اجرا میشود. بهترین زمان حراج فصلی در وان ترکیه شامل پایان سال (دسامبر)، فروش تابستانی (ژانویه و آگوست)، شروع سال تحصیلی (سپتامبر و اکتبر) است. لازم به ذکر است که بهترین زمان سفر به وان ترکیه، پاییز و بهار است. البته به جز پوشاک، وان می تواند گزینه عالی برای خرید طلا و جواهرات باشد. جهت خرید تور وان با قیمت مناسب با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید...



حراج-های-فصلی وان ترکیه


حراج های مناسبتی وان ترکیه

همانطور که از نام این نوع حراجی ها پیداست، حراج های مناسبتی در مناسبت های خاصی مانند روز حراج بین المللی بلک فرایدی، اعیادی مانند عید کریسمس، عید نوروز و عید فطر برگزار می شود. در حراج های مناسبتی برعکس حراجی های فصلی، تمام اجناس وارد فاز تخفیف میشوند. این مناسبت ها مربوط به نیمه دوم سال است که ماه دسامبر یعنی اوایل دی ماه تا اوایل ژانویه یعنی 15 دی ماه را شامل می شود. البته عید فطر به دلیل اینکه بیشتر جمعیت وان، مسلمان است و عید فطر را مهمترین عید مسلمانان می توان نام برد، مراکز خرید وان اجناس خود را تخفیف خوبی می گذارند. 

حراج-مناسبتی وان ترکیه

 

قبل از سفر به وان جهت خرید به یاد داشته باشید که
در زمان حراج های وان که اغلب در فصول سرد سال است به خاطر داشته باشید که حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید چرا که دمای هوا در این فصول پایین است.
حتما توجه کنید که در زمان کریسمس، درست است که اجناس تخفیف خوبی می خورند اما ممکن است هزینه سفر به وان در زمان کریسمس به دلیل بالا رفتن قیمت هتل ها بالاتر رود.
برای استفاده از تخفیف در وان به فروشگاههایی که روی شیشه خود عبارات Indirim  یا Discount نوشته اند بروید، این عبارات نشانه تخفیف اجناس است.

 

تخفیف و حراج در وان ترکیه

 



:: برچسب‌ها: بهترین زمان حراج ها در وان ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

جذابترین کشورهای توریستی جهان از نگاه گردشگران
در این مقاله قصد داریم لیست معروفترین کشورهای توریست پذیر و جذاب را به ترتیب از آخر معرفی کنیم. با سارنگ پرواز همراه باشید. 

20- هلند سرزمین شگفت انگیز آسیاب های بادی
هلند یک کشور کوچک در غرب اروپا است که با هلند شمالی و هلند جنوبی شناخته می‌شود. این کشور با جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر، دارای یکی از بالاترین شاخص‌های رفاه در جهان و یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق اروپا است. زبان رسمی هلندی است و اکثریت مردم این کشور دین مسیحی را دنبال می‌کنند. هلند دارای فرهنگ و تاریخ غنی است و مهم‌ترین شهرهای آن شامل آمستردام (پایتخت کشور)، روتردام، لیدن، اوترخت می‌شوند. برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از قلعه ستاره ای شکل بورتانگ، کانال ها و موزه های آمستردام، موزه ون‌گوگ، باغ‌های گل هلند (دلیل اصلی محبوبیت هلند بخاطر گل های فوق العاده ای است که دارد)، پل‌های زیبای هلند، موزه آن فرانک، باغ کوکنهاف، آسیاب های بادی کیندردایک، هاگ (شهری سلطنتی در کنار دریا)، باغ گیاه شناسی لیدن. در سفر خود به هلند حتما از این جاذبه های شگفت انگیز دیدن کنید.


کشور هلند

 

19- لهستان کشوری پر از راز و رمز
لهستان کشوری در اروپای مرکزی است که با جمهوری چک، آلمان، اسلواکی، لهوزنی، روسیه، لیتوانی و دریای بالتیک هم‌مرز است. ورشو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. زبان رسمی لهستانی است و اکثریت مردم این کشور دین کاتولیک را دنبال می‌کنند. همچنین، لهستان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه توسعه فناوری و اقتصادی است و دارای صنایع مختلفی از جمله صنایع خودروسازی، الکترونیک، نفت و گاز و غیره می‌باشد. لهستان همچنین دارای مناظر زیبای طبیعی مانند کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌هایی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. لهستان دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است و برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از: معدن نمک ( بازدید از شهری متفاوت در دل زمین که از مجسمه های نمکی و راه روهای پیچ در پیچ نمکی ساخته شده است)، میدان اصلی ورشو( از بزرگترین میدان های اروپایی است)، قلعه مالبورک (بزرگترین ساختمان با معماری گوتیک در جهان)، قلعه سلطنتی واول در کراکوف (یک دژ قرون وسطایی است که سبک های مختلف معماری مانند رونسانس و باروک را به خود دیده است)، کلیسای جامع واول (از جذاب ترین جاذبه های گردشگری لهستان)، جنگل کج در گریفینو، پارک لازینکی، دریاچه مورسکای اکو، جنگل بیالوویزا، دریاچه ماسوریان و ... در سفر خود به لهستان حتما از جاذبه های توریستی لهستان دیدن نمایید.


کشور لهستان

 

18- کانادا کشوری عاشقانه و زیبا
کانادا کشوری در شمال آمریکای شمالی است که با ایالات متحده آمریکا از سمت جنوب، اقیانوس آرام از سمت غرب، اقیانوس آرکتیک از سمت شمال و اقیانوس اطلس از سمت شرق هم ‌مرز است. این کشور با مساحتی بیش از ۹٫۹ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه است. اکثریت مردم کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند و دین مسیحی را دنبال می‌کنند. برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از: آبشار نیاگارا، پارک ملی گراس مورن، پارک ملی بنف و کوه های رالی، خلیج فاندی، خرس های قطبی چرچیل، موزه حقوق بشر، برج سی ان، شهر قدیمی کبک، شهر قدیمی مونترال، بندر ویکتوریا و ... در سفر خود به کانال حتما از جاذبه های گردشگری کانادا دیدن کنید.



کشور کانادا

17-پرتغال 

پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است که با اسپانیا در مرز جنوبی خود هم‌مرز است و به دریای اطلس متصل می‌باشد. لیسبون پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. زبان رسمی پرتغالی است و اکثریت مردم این کشور دین کاتولیک را دنبال می‌کنند. پرتغال دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است و برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از: لیسبون (پایتخت پرتغال و با هنر خیابانی خود معروف است)، برج بلم، پورتو، لیوراریا للو (از جذابترین کتاب فروشی های جهان)، کلیسای سائو فرانسیسکو، لاگوس، پونتا دا پیداد (بازدید از آب های کریستالی)، غار بناگیل، سینترا، کاخ ملی پنا، کویینتا دا رگالیرا (ملکی اسرار آمیز با سبک گوتیک)، مادیرا (جزیره ای زیبا و سرسبز)، پیکو دو آریرو (قله ای جذاب بر فراز کوه مادیرا)، باغ گرمسیری کاخ مونت، کویمبرا (شهر دانشگاهی پرتغال با بناهای خیره کننده و باغ های لوکس)، ماتا دو بوکاکو (جنگلی با چشمه های زیبا)، کتابخانه جوانینیا، اورا(مکانی تاریخی و فرهنگی)، کلیسای کوچک استخوان (بازدید از این مکان توصیه نمیشود)، معبد رومی دیانا، آویرو (شهری جذاب و دیدنی در پرتغال)، قایق مولیسیرو و ... در سفر خود به پرتغال حتما از جاذبه های گردشگری پرتغال دیدن نمایید.



کشور پرتغال

 

16-روسیه 
روسیه کشوری در آسیای شرقی و اروپای شرقی است که با ۱۴ کشور هم‌مرز است. با مساحتی بیش از ۱۷٫۱ میلیون کیلومتر مربع، روسیه بزرگترین کشور جهان است. مسکو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. زبان رسمی روسی است و اکثریت مردم این کشور دین ارتدکس را دنبال می‌کنند. روسیه دارای فرهنگ و تاریخ بسیار گنجانده‌ای است و برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از: کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای کاتولیک مریم مقدس، کلیسای جامع کازان، کلیسای جامع بشارت، موزه هنر پوشکین، موزه صندوق الماس، موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه، موزه تسلیحات کرملین، موزه گولاگ، کلیسای ناجی در خون، صومعه نوودویچی، صومعه دانیلوف، صومعه نووسپاسکی، صومعه ناوادویچی، مسجد جامع مسکو، دانشگاه ایالتی مسکو، پارک و موزه تساریتسینو، خیابان اولیتسا و ... در سفر خود به روسیه از جاذبه های گردشگری روسیه دیدن کنید...



کشور روسیه

 

15- مالزی کشوری برای تمام سلیقه ها
مالزی یک کشور در جنوب شرق آسیا است که با تایلند، سنگاپور، اندونزی و برونئی هم‌مرز است. کوالالامپور پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. زبان رسمی مالایی است، اما زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در این کشور رایج است. بیشتر مردم مالزی از نژاد مالایی هستند و اکثریت آن‌ها دین اسلام را دنبال می‌کنند. مالزی دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است و برخی از جاذبه‌های دیدنی این کشور عبارتند از: پارک ملی گونوگ گادینگ، جزیره مانوکان، غارهای باتو، معبد کک لوک سی، جزیره ردانگ، پارک ملی باکو، رودخانه کینا باتانگان، سیپادان، ارتفاعات کامرون، شهر جرج تاون، گنتینگ هایلندز، تامان نگارا، لنکاوی، غارهای مولو، بوکیت بینتانگ، برج های دوقلو پتروناس، کی ال سی سی، چاینا تاون، نشنال پلس، منارا کی ال تاورز و ... در سفر خود به مالزی حتما از جاذبه های گردشگری مالزی دیدن نمایید.


کشور مالزی

14. هنگ کنگ 

هنگ کنگ یکی از مناطق اداری و ویژهٔ جمهوری خلق چین است که در شمال خلیج چین واقع شده و مرزهایی با چین مرکزی و دریای جنوبی دارد. هنگ کنگ به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت و پرتردد جهان شناخته شده است. هنگ کنگ یکی از مهمترین مراکز مالی و تجاری جهان با بازارهای بزرگ و پویا، بورس اوراق بهادار و بانک‌های بین‌المللی است. هنگ کنگ همچنین یکی از مهمترین مراکز حمل و نقل جهان است و پرترددترین فرودگاه جهان را داراست. هنگ کنگ دارای فرهنگی بسیار گنجانده‌ای است و برخی از جاذبه‌های دیدنی آن عبارتند از: اوشن پارک، معبد ونگ تای سین، معبد من مو، تفرجگاه  شرقی تسیم شا تسوئی، اسکای 100، سای کونگ، معبد ده هزار بودا، پارک هنگ کنگ، پشت اژدها، موزه تاریخ هنگ کنگ، میدان مسابقه هپی ولی، دیزنی لند هنگ کنگ، تراموا پیک، صومعه چی لین و باغ نان لیان، مجسمه بودا تیان تان، استار فری (از جذابترین کشتی های سواری در جهان)، قلعه ویکتوریا و ... در سفر خود به هنگ کنگ از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ دیدن فرمایید.


کشور هنگ کنگ

13. یونان

یونان (به یونانی: Ελλάδα) کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی قارهٔ آسیا است. پایتخت آن آتن است که با ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر و پرجمعیت‌ترین منطقهٔ کشور است. یونان دارای تاریخ بسیار قدیمی و فرهنگی بسیار غنی است. در دوران باستان، یونانیان با تأسیس دموکراسی و تولید اثرات هنری بی‌نظیری همچون مجسمه‌های زیبا، نقش‌های زیبا، نوشتار و شعر، تأثیر بسیاری بر فرهنگ جهان گذاشتند. یونان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برخی از جاذبه‌های دیدنی یونان عبارتند از: آکروپولیس یونان، موزه آکروپولیس یونان، جزیره سانتورینی یونان، میکونوس یونان، شهر باستانی دلفی یونان، صومعه های میتورا، شهرک رودز، جزیره رودس یونان، جزیره کورفو یونان، پارک ملی ساماریا جورج یونان، زاکیانتوس، دره ساماریا، نافلیو (زیباترین شهر یونان) و ... در سفر خود به یونان از جاذبه های گردشگری یونان دیدن نمایید.

کشور یونان


12. اتریش
اتریش (به آلمانی: Österreich) کشوری در قلب اروپا است و با مرزهایی با آلمان، سوئیس، لیختن اشتاین، ایتالیا، اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک همسایه است. پایتخت اتریش و در عین حال بزرگترین شهر آن، وین است که با ۱٫۹ میلیون نفر جمعیت، یکی از زیباترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. اتریش دارای طبیعتی زیبا و پویا، شهرهای با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی متنوع است. برخی از جاذبه‌های دیدنی اتریش عبارتند از: شهر گراتز(نوعی شهر دانشجویی)، روستای آنتون آم آلبرگ(میزبان اسکی بازان حرفه ای)، وین (مهد موسیقی جهان)، دریاچه ورث، دره واخائو، منطقه جذاب زل آم سی، شهر اینسبورگ، منطقه تفریحی سالز کامرگوت، سالزبرگ (چهارمین شهر اتریش)و ... در سفر خود به اتریش از جاذبه های گردشگری اتریش دیدن نمایید.

کشور اتریش

11. ژاپن
ژاپن کشوری در شرق آسیا است که از شمال شرق و شرق با دریای اختسک و اقیانوس آرام، از جنوب با دریای چین، از غرب با دریای ژاپن و از شمال با دریای خزر همسایه است. پایتخت ژاپن، توکیو است که با ۳۷ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کشور و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. ژاپن دارای فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی و متنوعی است که با تکیه بر احترام به اعتقادها و سنت‌ها، همیشه به روز رسانی شده 
و با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته، به یکی از کشورهای پیشرو در علم و فناوری تبدیل شده است. بعضی از جاذبه‌های دیدنی ژاپن عبارتند از: موزه ملی هنر غربی، قلعه شوروی، معبد هوریوجی، منطقه آکیهابارا، دیزنی لند توکیو، برج توکیو، پارک گل های آشیکاگا، جنگل بامبو آراشیاما، جزیره هاشیما، منطقه روپونگی، مسجد یادبود هاچیکو، چهار راه شیبویا، جزیره اکونوشیما (جزیره خرگوش ها)، موزه ملی توکیو، منطقه خرید گینزا، برج توکیو اسکای تری، باغ ملی شینجوکو گیوئن، مسجد یوشیکو دایبوتسو، استادیوم ملی جدید توکیو، پارک نارا و ... در سفر خود به ژاپن از جاذبه های گردشگری ژاپن دیدن نمایید.

کشور ژاپن

10. بریتانیا
بریتانیا (به انگلیسی: Britain) که به طور رسمی با نام "پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی" (United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) شناخته می‌شود، کشوری در غرب اروپا است که شامل انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی می‌شود. پایتخت بریتانیا، لندن است که با ۸٫۹ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کشور و یکی از مهمترین مراکز فرهنگی، اقتصادی و تجاری جهان است. بریتانیا دارای تاریخ و فرهنگ بلند و بزرگی است که با معماری زیبا، موزه‌های فراوان، هنرهای تصویری، موسیقی و ادبیات، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی بریتانیا عبارتند از: ساعت بیگ بن، برج بلکپول، اسکله کاخ برایتون، فرشته شمال، استون هنج، باغ عدن یا پروژه عدن، کاخ همپتورن کورت، موزه رودخانه های پیت، گرمابه های رومی، آلبرت داک (ساحل مشهور لیورپول)، پارک مجسمه سازی یورکشر، بازار بورو، سرزمین رویایی، کلیسای جامع سنت پل، غارها و تنگه چدار، گالری هنری ویتورث، چتس ورث (از زیباترین خانه های روستایی)، تپه گلستونبری، جاده ابی، یورک مینستر، چهارمین پلینت، آسیاب لاورستاک، هوافضا بریستول، موزه بلک کانتری لیوینگ، موزه تاریخ طبیعی، نیدلز، قلعه ویندزور، چشم لندن، گالری هنری فرنس و ... در سفر خود به انگلستان حتما از جاذبه های گردشگری انگلستان دیدن نمایید.

کشور بریتانیا

9-تایلند
تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است که از شمال با لائوس و میانمار، از شرق با کامبوج، از جنوب شرق با خلیج تایلند و از جنوب با مالزی محدود می‌شود. پایتخت تایلند بانکوک است که با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کشور و یکی از مراکز فرهنگی، اقتصادی و تجاری جنوب شرق آسیا است. تایلند دارای فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی و غنی است که با تکیه بر مذهب بودایی، به روز رسانی شده و با توجه به مناطق گردشگری طبیعی، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی تایلند عبارتند از: خلیج کارت پستالی در شمال پوکت، جزایر سیمیلان، آبشار اروان، پارک ملی خائویای، آبشار تی لر سو، پارک ملی خائویای، سوکوتای، چیانگ مای، کوفانگان، کوسامویی، چیانگ رای، کو لانتا، کرابی، کو یائو نوی، پای، فانوم رانگ، آیوتایا، کو چانگ، پارک ملی خائو سوک، کانچانابوری، تام لوت (طولانی ترین غار تایلند)، ریلی (شبه جزیره کوچک در جنوب تایلند)، کوتائو، بانکوک، چانگ مای های، کو فی فی، پارک ملی دوی اینتانون، پارک ملی دریایی آنگ تانگ و ... در سفر خود به تایلند از جاذبه های گردشگری تایلند دیدن نمایید. 


کشور تایلند

8- آلمان
آلمان (به آلمانی: Deutschland) کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با دریای شمال، از شمال شرق با دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب شرق با اتریش، از جنوب با سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند همسایه است. پایتخت آلمان برلین است و با جمعیتی بیش از ۳٫۶ میلیون نفر، بزرگترین شهر کشور و یکی از مراکز فرهنگی، اقتصادی و تجاری اروپا است. آلمان دارای تاریخ و فرهنگ قدیمی و کهن است که با معماری زیبا، موزه‌های فراوان، جاذبه‌های طبیعی دیدنی و به همراه فرهنگ غنی موسیقی، ادبیات و هنر، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی آلمان عبارتند از: برلین، مونیخ، ناحیه آلپ باواریایی، سالز بورگ و برکتزگادن، روتنبرگ و جاده رومانتیک، رود مرموز موسل، نورنبرگ و مراکز تاریخی، بادن و جنگل سیاه، وورز بورگ خانه ی رزینز، ترایر (قدیمی ترین شهر آلمان)، لوترلند، هامبورگ، لایپزیگ، روگن (بزرگترین جزیره ی آلمان)، راین رمانتیک، کلن، درسدن (جعبه جواهر آلمان)، لوبک، هایدلبرگ، نئوشوانشتاین، ویز بادن آلمان، رگنسبورگ آلمان، کلوگن آلمان، برمن ، دوسلدورف، اشتوتگارت، هانوفر، اسن آلمان، رودخانه کنستانس آلمان و ... در سفر خود به آلمان از جاذبه های گردشگری آلمان دیدین نمایید.

کشور آلمان

7-مکزیک
مکزیک (به انگلیسی: Mexico) کشوری در آمریکای مرکزی است که از شمال با ایالات متحده آمریکا، از شمال غرب با ایالات متحده آمریکا و ایالت سونورا، از شرق با خلیج مکزیک، از جنوب شرق با بلیز، گواتمالا و هندوراس، و از جنوب غرب با المان و اقیانوس آرام همسایه است. پایتخت مکزیکوسیتی است که با جمعیتی بیش از ۲۱ میلیون نفر، بزرگترین شهر کشور و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. مکزیک دارای تاریخ، فرهنگ و زبان بسیار غنی است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی، بازارهای محلی، موزه‌های تاریخی و فرهنگی و غذاهای خوشمزه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی جهان است. بعضی از جاذبه‌های دیدنی مکزیک عبارتند از: طاق های کابو سن لوکاس، ساحل مخفی ماریتا(ساحل عشق)، جزیره عروسک ها، موزه فریدا کالو، پلایا دل کارمن، هرم بزرگ چولولا، چیچن ایتزا، موزه ملی مردم شناسی مکزیک، سنوت دوس اوجوس، کابو سن لوکاس، لوس کابوس و ... در سفر خود به مکزیک حتما از جاذبه های گردشگری مکزیک دیدن نمایید.


کشور مکزیک

6- ترکیه
ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان است. این کشور با داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و شهری، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پایتخت ترکیه، آنکارا است اما شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، کوش‌آداسی و کاپادوکیا از جمله محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه هستند. بعضی از جاذبه‌های دیدنی ترکیه عبارتند از: میدان تکسیم، خیابان استقلال، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، جزیره بیوک آدا، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، بازار بزرگ استانبول، برج گالاتا، کلیسار چورا، تنگه بسفر، آکواریوم فلوریا استانبول، موزه پرا استانبول، مسجد رستم پاشا استانبول، آب انبار باسیلیکا، بازار ادویه استانبول، مسجد سلیمانیه، موزه باستان شناسی استانبول، دلفیناریوم استانبول، موزه تمدن آناتولی، موزه رحمی کوچ، مسجد حاج بیرم، موزه زندان اولوکانلار، موزه آنتالیا، ترمسوس، منطقه کالیچی، ساحل کاپوتاس، مسجد عزیزیه قونیه، آرامگاه و موزه مولانا، باغ پروانه گرمسیری قونیه، مسجد و مقبره شمس تبریزی، مارماریس مارینا، منطقه و نهر دالیان، جزیره سدیر، فواره های رقصان، قلعه سنت پیتر بدروم، موزه دریایی بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، آمفی تئاتر بدروم، پارک آبی آدالند کوش آداسی، ساحل شن های نقره ای کوش آداسی، ساحل کلئوپاترا آلانیا، رودخانه دیم چای آلانیا، قلعه آلانیا، برج سرخ آلانیا و ... در سفر خود به ترکیه از جاذبه های گردشگری ترکیه دیدن نمایید.

کشور ترکیه

5- ایتالیا
ایتالیا یکی از کشورهای مهم و جذاب در اروپا است که با دارا بودن فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری و طبیعت زیبا، همواره جاذبه‌ای برای گردشگران بوده است. پایتخت ایتالیا شهر رم است که با داشتن جاذبه‌های تاریخی فراوان، همواره جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. همچنین شهرهایی مانند ونیز، فلورانس، پیزا، ورنا، میلان و ناپل از دیگر مقاصد محبوب گردشگری در ایتالیا هستند. بعضی از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا عبارتند از: برج پیزا، پمپئی (شهر گمشده پمپئی)، سینکو تره، کاخ کاسرتا، دولومیت (رشته کوهی در شمال شرق ایتالیا)، پارک مدیچی پراتولینو، دریاچه پراگز، قصر وناریا، قلعه دل مونته، کلیسای جامع پالرمو، کلیسای کوچک اسکرووینی، قلعه زیسا، کلیسای مارتورانا، مرکز تاریخی ورونا، آب گذر وانویتلی، محوطه باستان شناسی آکویلیا، پل دریا سالار، سن لوچیو، کلیسای سنت آپولینار نوو، فواره تروی، پانتئون، کانال بزرگ ونیز، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، جزیره کاپری، پل ریالتو، کلیسای جامع میلان، کلیسای سن مارکو، ساحل آمالفی، دریاچه کومو، چینکو تره، فروم رومی، کلیسای سن ویتال، پونته وکیو، پوزیتانو، ماترا و ... در سفر خود به ایتالیا از جاذبه های گردشگری ایتالیا دیدن نمایید.


کشور ایتالیا

4-چین
چین یکی از کشورهای پرجمعیت و بزرگ جهان است که با داشتن فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری و طبیعت زیبا، همواره جاذبه‌ای برای گردشگران بوده است. پایتخت چین شهر بیجین است که با داشتن جاذبه‌های تاریخی فراوان، همواره جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. همچنین شهرهایی مانند شانگهای، هنگ‌کنگ، گوانگجو، چنگدو و شیان از دیگر مقاصد محبوب گردشگری در چین هستند. بعضی از جاذبه‌های دیدنی چین عبارتند از: بودای بزرگ لشان، شهر ممنوعه، پارک ملی زمین شناسی ژانگی دانکیسا، شهر باستانی پینگایو، غار موگای، کاخ پوتالا، پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی، کاخ تابستانی پکن، باغ فرماندار فروتن، دیوار بزرگ موتیانیو، مقبره امپراتور پکن، معبد جوکانگ، دیوار بزرگ بادالینگ، باغ جنگلی شیر، دریاچه غربی چین، دیوار بزرگ گوبیکو، باغ مستر آف نت و ... در سفر خود به چین حتما از جاذبه های گردشگری چین دیدن نمایید.

کشور چین

3- ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده آمریکا یکی از مقاصد جذاب گردشگری در جهان است که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. این کشور با داشتن مکان‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی متنوع، برای همه سلیقه‌ها و سطوح سفرکنندگان جذابیت دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی آمریکا عبارتند از: کاخ سفید، پل بلوریج پونزی، پارک گراند کانیون، استخر همیلتون، دریاچه تاهو، چارلستون، موج های آریزونا و یوتا، پارک ملی هالاکالا، غارهای یخی مندنهال، پارک گلن واتکینز، دیوار ثور، آبشار نیاگارا، مجسمه آزادی، بازار خیابان ملی، رد پای آزادی، موزه هوافضای آمریکا، ساختمان امپایر استیت، پارک ملی یلو استون، پارک والت دیزنی و ... در سفر خود به ایالات متحده آمریکا از جاذبه های گردشگری آمریکا دیدن نمایید.


کشور آمریکا

2- اسپانیا
اسپانیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان است که با داشتن تاریخ بلند و فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و میراث هنری فراوان، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. با داشتن شهرهای تاریخی، سواحل زیبا، کوهستان‌های سرسبز و مناطق خشک و بیابانی، اسپانیا برای همه سلیقه‌ها و سطوح سفرکنندگان جذابیت دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی اسپانیا عبارتند از: پارک گوئل، ایبیزا(جزیره ای پوشیده از درخت های کاج)، پاپ کراول (محلی برای تفریحات شبانه)، گرانادا10(کلوب گردی و تفریحات شبانه)، کاستا براوا، جزایر قناری، ساحل کاستا دل سول، کلیسای جامع سانتیاگو ده کامپوستلا، مسجد بزرگ کوردوبا، موزه گوگنهایم، پلازا مایور، شهرهای سفید اندلس، لا رامبلا، السید، لاساگاردا فامیلیا، قصر الحمرا، تاکستان لاریوخا، پارک ال رتیرو، ساحل لاکنچا و... در سفر خود با اسپانیا حتما از جاذبه های گردشگری اسپانیا دیدن نمایید.


کشور اسپانیا

1- فرانسه
فرانسه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان است که با داشتن فرهنگ بلند، تاریخ غنی، میراث هنری فراوان، طبیعت زیبا و غذاهای معروف، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. با داشتن شهرهای تاریخی مانند پاریس، لیون، مارسی، نیس، بوردو و نانت، فرانسه به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان شناخته می‌شود. پاریس، پایتخت فرانسه، با برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نوتردام، میدان کنکورد، ساحل شهری و جزیره سنت لوئی، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بعضی از جاذبه‌های دیدنی فرانسه عبارتند از: قصر پاپال، کاخ ورسای، پل سن بنزت، کاخ فوفنتن، صومعه مون سن میشل، پل پونت دوگارد، تپه فورویر لیون، خیابان مونته دولا گراند کوت، منطقه ویوکس لیون، دژ بلای، موزه لوور فرانسه، موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه ای، برج ایفل پاریس، کاخ اپرای گارنیه، کلیسای نوتردام دولاگارد، باغ های مارکیساک، دره وردن، ساحل امرالد، کاخ لانگ چمپ و ... در سفر خود به فرانسه از جاذبه های گردشگری فرانسه دیدن نمایید. 

جاذبه های گردشگری فرانسه



:: برچسب‌ها: جذابترین کشورهای توریستی جهان از نگاه گردشگران ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

نکات مهم سفر به مالزی

در این مقاله قصد داریم هر آنچه که در سفر به مالزی نیاز دارید را توضیح دهیم تا با رعایت قوانین و اصول سفر به مالزی سفری خوش برای خود و خانواده به ارمغان آورید. با سارنگ پرواز همراه باشید.

درباره مالزی

مالزی، کشوری آسیایی در جنوب شرقی قاره آسیا است که از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور و اندونزی و از شرق و غرب با دریای جنوب چین همسایه است. جمعیت مالزی به بیش از ۳۱ میلیون نفر می رسد و پایتخت آن کوالالامپور است. کشور مالزی در سال ۱۹۵۷ به عنوان یک کشور مستقل از بریتانیا جدا شد. این کشور دارای فرهنگ و تاریخ غنی است که می‌توان آن را به دلیل تاثیرات بومیان ( پرتغالی‌ها، هلندی‌ها، انگلیسی‌ها و چینی‌ها) به عنوان یک کشور چند فرهنگی توصیف کرد. همچنین به دلیل داشتن جمعیتی چند قومی و تنوع فرهنگی، مالزی را به عنوان یکی از کشورهای بسیار زیبا و جذاب در جهان معرفی کرد. 


درباره مالزی

اقتصاد مالزی
اقتصاد مالزی بر اساس فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی، و همچنین گردشگری استوار است. صادرات مالزی شامل روغن نخل، الکل، گاز طبیعی، الیاف، الکترونیک و خودرو است. همچنین گردشگری نیز یکی از مهمترین منابع درآمدی این کشور است. به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، مالزی سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. 

دانستنی های مهم سفر به مالزی

ویزا: برای ورود به مالزی ویزای فرودگاهی صادر می شود.
واحد پول: واحد پول مالزی رینگیت است که در سفر به مالزی بهتر است بخشی از پول خود را رینگیت به همراه داشته باشید و بخشی دیگر را دلار و یورو.
زمان محلی مالزی: زمان محلی مالزی 4 ساعت و نیم جلوتر از تهران است. (GMT +8)
زبان رسمی: زبان رسمی مردم مالزی مالایی است.
دین مردم مالزی: دین اکثریت مردم مالزی اسلام است.
بهترین زمان سفر: بهترین زمان سفر به مالزی بهار و تابستان است.
تفریحات: تفریحات در مالزی شامل کوهنوردی، جنگل نوردی، پارک آبی و غواصی، تماشای حیات وحش، بازدید از جاذبه های تاریخی، ماساژ و اسپا است.
نوع برق شهری: جهت استفاده از برق برای وسایلی مانند موبایل و لپ تاپ باید دانست که نوع برق شهری در مالزی 240 ولت و 50 هرتز است.
سوغاتی: سوغاتی های مالزی شامل میوه های مالزی، لباس سنتی، قهوه سفید، دمپایی مزین، لوازم آرایش، جواهرات، لوازم برقی، پارچه باتیک، شیرینی دادال، ساز سپه مالزی است.
کد تلفن کشور مالزی +60 است.

شهرهای مهم مالزی

مالزی دارای شهرهای مهم و پرجمعیتی است که هر یک با جاذبه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و صنعتی خود برای بازدیدکنندگان جذابیت دارند. برخی از این شهرها عبارتند از:
کوالالامپور: پایتخت مالزی، کوالالامپور است و یکی از شهرهای پرجمعیت آسیا است. این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و صنعتی بسیاری است که به عنوان یکی از مهمترین مقاصد توریستی در جهان شناخته می‌شود. بازدید از برج‌های دوقلوی کوالالامپور، که با ارتفاع بیش از ۴۵۰ متر، بلندترین ساختمان‌های دوقلو در جهان هستند، یکی از محبوب ترین جاذبه‌های کوالالامپور است. همچنین، مراکز خرید معروفی مانند "بنگسر ویلیج" و "گاردنز مال" نیز در این شهر قرار دارند. دیدن موزه‌هایی مانند موزه ملی مالزی، موزه هنرهای اسلامی، موزه صنایع دستی اورنگ اصلی، موزه ملی افلاک نما، گالری ملی هنرهای تجسمی، گالری شهر کوالالامپور نیز برای بازدیدکنندگان جذاب است. همچنین، باغ‌های تفریحی مانند باغ پرندگان کوالالامپور، باغ مجسمه آسه آن، باغ گیاهشناسی پوتراجایا، پارک پروانه باتر فلای، باغ گیاه شناسی پردانا، پارک کی ال سی سی و جنگل‌های واقع در اطراف شهر نیز جاذبه‌های دیدنی هستند. در کنار اینها، کوالالامپور دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی است و می‌توانید در رستوران‌های محلی به تجربه‌ی غذاهای محلی مالزی بپردازید. کوالالامپور به عنوان یکی از شهرهای پیشرفته و پویا در منطقه‌ی جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود و با ارائه‌ی تجربه‌های فرهنگی، تفریحی و ماجراجویی برای بازدیدکنندگان، همچنان جایگاه بسیار مهمی در صنعت گردشگری را دارد. 

جورج‌ تاون، یکی از شهرهای مهم مالزی و مرکز اداری و فرهنگی ایالت پنانگ است. این شهر دارای معماری کلاسیک اروپایی و معابد محلی است و جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. معابد هندو و بودایی، بازارهای محلی، مراکز خرید، رستوران‌ های محلی و باغ‌های تفریحی مانند باغ پروانه انتوپیا، مزرعه میوه های گرمسیری نیز از جمله جاذبه‌های دیدنی در جورج‌ تاون هستند. در این شهر می‌توانید بازارهایی مانند بازار استابروک و مرکز خرید سیتی مال خرید کنید و از تنوع فرهنگی و غذایی مالزی لذت ببرید.موزه‌هایی مانند موزه تاریخی پنانگ، موزه فرهنگی چینی، موزه تاریخی اسلامی و موزه نفت مالزی نیز در این شهر وجود دارند که برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ مالزی جذاب هستند. همچنین، جورج‌ تاون دارای یکی از بلندترین برج‌های ساعت جهان است که به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود و می‌توانید از بالای آن منظره‌ی زیبای شهر را ببینید. جورج‌ تاون با معماری زیبا و فرهنگ متنوع خود، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در مالزی است و با توجه به تنوع و جذابیت آن، برای بازدید کنندگان بسیار جذاب است.

ملکا، یک شهر بزرگ در ایالت ملکا در جنوب مالزی است. این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری است که آن را به یکی از مقاصد توریستی مهم در مالزی تبدیل کرده است. 

پنانگ، یکی از ایالت‌های مالزی است و دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری است که آن را به یکی از مقاصد توریستی مهم در مالزی تبدیل کرده است. شهر پینانگ جایگاه اصلی صنعتی پنانگ است و دارای جاذبه‌هایی مانند کوه پینانگ و شهر تاریخی بوترسورو است که برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ مالزی جذاب هستند. پارک‌هایی مانند پارک ملی تامان نگارا و همچنین جزایر زیبایی مانند جزیره لنکاوی و جزیره پولاو پرانگ نیز در پنانگ قرار دارند. 
پنانگ دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی است و می‌توانید در رستوران‌های محلی به تجربه‌ی غذاهای محلی مالزی بپردازید. همچنین پنانگ با تنوع فرهنگی و تاریخی خود، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در مالزی است و با توجه به تنوع و جذابیت آن، برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است.

لنکاوی، جزیره‌ای زیبا واقع در شمال غربی مالزی است که به دلیل طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری متنوع، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در مالزی تبدیل شده است. جزیره لنکاوی دارای سواحل زیبایی با پهنای بسیاری از شن و دریایی آبی و صاف است. سواحل معروفی همچون پانتای کوک، تانجونگ رچا و تلوک نگارا از جمله جاذبه‌هایی هستند که بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند. این جزیره دارای فرودگاهی بین المللی است و شما می‌توانید با پرواز از کوالالامپور به لنکاوی برسید. همچنین، در لنکاوی می‌توانید تورهای قایقرانی دریایی، ماهیگیری، غواصی، اسکوبا و مسابقات کشتی بادبانی را تجربه کنید. جزیره لنکاوی دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی مانند معبد چینی و معبد هندو و همچنین موزه هایی مانند موزه دریایی لنکاوی و موزه فرهنگی لنکاوی است که با تاریخچه و فرهنگ مالزی آشنا می شوید. جزایر اطراف لنکاوی نیز از جاذبه های طبیعی این جزیره هستند. لنکاوی دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی است و می‌توانید در رستوران‌های محلی به تجربه‌ی غذاهای محلی مالزی بپردازید. لنکاوی با تنوع فرهنگی و طبیعی خود، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در مالزی است و با توجه به تنوع و جذابیت آن، برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. 

جاذبه های گردشگری مالزی

 

آب و هوای مالزی

آب و هوای مالزی گرمسیری است و بیشترین بارش سالانه در ماه‌های آوریل تا سپتامبر رخ می‌دهد. در این ماه‌ها، بارش‌های شدید و رعد و برق شایع هستند و در برخی مناطق ممکن است سیلاب و تندباد نیز رخ دهد. در مقابل، در ماه‌های اکتبر تا فوریه، بارش‌ها کمتر و هوا خشک‌ تر است. در طول سال، دمای هوا در مالزی معمولاً بین 25 تا 35 درجه سلسیوس است. در برخی مناطق مانند کوالالامپور و پنانگ، به دلیل ارتفاعات بالا، دمای هوا کمتر و هوای نسبتاً خنک‌تری در طول سال وجود دارد. به دلیل آب و هوای گرمسیری، مالزی در طول سال برای توریست‌ها جذاب است و می‌توان در هر فصل به این کشور سفر کرد. با این حال، بهترین فصل برای سفر به مالزی معمولاً در ماه‌های دسامبر تا فوریه است، زیرا در این ماه‌ها هوا خشک‌تر و بارش‌ها کمتر هستند. همچنین، در این ماه‌ها می‌توانید از جاذبه‌های توریستی مالزی با شرایط بهتری بهره‌ مند شوید. 

حمل و نقل در مالزی

حمل و نقل در مالزی با توجه به ترافیک شلوغ در مناطق شهری و وسیع بودن کشور، بسیار حیاتی است. برای حرکت در مالزی، شما می‌توانید از انواع وسایل نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس، قطار و موتورسیکلت استفاده کنید. تاکسی‌ها در مالزی بسیار رایج هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خیابان‌ها پیدا کنید. تاکسی‌ها در کوالالامپور و شهرهای بزرگ دیگر با متر آمده‌اند و هزینه سفر با تاکسی بر اساس مسافت و مبلغی که در متر نمایش داده می‌شود محاسبه می‌شود. اتوبوس‌های شهری و بین شهری نیز در مالزی بسیار رایج هستند و می‌توانند گزینه‌ی ارزان‌تری برای حرکت در مقایسه با تاکسی باشند. همچنین، قطارهای بین شهری و شهرستانی نیز در مالزی وجود دارد که از جمله جذابیت‌های توریستی هستند. در برخی مناطق مانند کوالالامپور، موتورسیکلت‌های تاکسی نیز وجود دارند که به عنوان گزینه‌ای سریع و سبک برای حرکت در محیط شلوغ شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، در مالزی وجود خدمات اجاره ماشین‌های خودرویی نیز موجود است که به شما امکان می‌دهد خودرویی را برای حرکت در مسافرت‌های بلند مدت و یا مسافرت در مناطق دورافتاده اجاره کنید. در کل، حمل و نقل در مالزی بسیار گسترده و انواع گوناگونی از وسایل نقلیه و خدمات حمل و نقل در این کشور وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

حمل و نقل در مالزی

غذاهای محبوب مالزی

یکی از لذت سفر، چشیدن طعم های متفاوت است. غذای محبوب هر کشوری می تواند از جذابیت های سفر باشد. در سفر به مالزی می توانید از غذاهای معروف مالزی لذت ببرید. از جمله غذاهای معروف مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد
ناسی لماک (Nasi Lemak): برنج پخته شده در شیر نارگیل با سس تند سامبال یا چیلی، همراه با تخم مرغ پخته شده در برگ ها موز می پیچند.
روتی چانای(Roti Canai): نان بسیار نازک که متعلق به مردمان جنوب هند است.با روغن و آرد درست می شود.
بوبور چاچا(Bubur Cha Cha):سوپ شیرین شده بر پایه نارگیل است و هم سرد و هم گرم سرو می شود.
روژک(Rojak):نوعی سالاد میوه و سبزیجات اندونزیایی است.
نانسی گورنگ(Nansi Goreng Kampung): برنج سرخ شده با گوشت چرخ شده و ادویه جات.
کرپوک لکور (Keropok Lekor): نوعی کراکر ماهی است که رنگ خاکستری و رایحه دلپذیری دارد.

 

غذاهای محبوب مالزی

فستیوال های مالزی

همه ساله در مالزی فستیوال های جذابی برگزار می شود و گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می کند. در اینجا به معرفی چند فستیوال جذاب در مالزی می پردازیم.

جشنواره خرید مالزی

جشنواره خرید مالزی از محبوب ترین و مهمترین فستیوال های مالزی محسوب می شود. این فستیوال در سال 2 بار برگزار می شود. اولین فستیوال خرید در ماه های جولای و آگوست می باشد. گردشگران تور مالزی در این فستیوال میتوانند از حراج های 70 درصد استفاده کنید. این فستیوال در تمام شهرهای مالزی برگزار می شود.

فستیوال فانوس مالزی
فستیوال فانوس یا کیک ماه که در میانه ی پاییز برگزار می شود متعلق به چینی هاست. این فستیوال آداب و رسوم خاصی دارد. دلیل چینی ها برای برگزاری فستیوال فانوس جالب است. این فستیوال با هدف گرامی داشت فصل برداشت محصولات تابستان به دست نیاکانشان و همچنین به دلیل ریشه کن شدن امپراتوری مغول در چین با شورش مردم برگزار می شود. در این فستیوال فانوس های کاغذی و سنتی چینی به خیابان ها آورده می شود.

فستیوال دیپاوالی مالزی
این فستیوال که به جشن روشنایی مشهور است مخصوص هندوهای مالزی است و در حقیقت مخصوص جشن سال نوی میلادی آنهاست که در ماه اکتبر و یا نوامبر در محله هایی که هندو ها اقامت دارند برگزار می شود.

فستیوال وساک بودایی ها در مالزی
در این فستیوال که مخصوص بودایی های مالزی است، بودایی ها در معابد مخصوص به خودشان جمع می شوند و به عبادت و کمک به نیازمندان می پردازند.

 

فستیوال های مالزی

امنیت در مالزی

با وجود اینکه مالزی به عنوان کشوری ایمن در میان گردشگران شناخته شده است با این وجود بهتر است در هنگام سفر به مالزی موارد زیر را رعایت کنید
در سفر به مالزی سعی کنید مدارک و وجوه نقد خود را کیف های کمری نگهداری کنید.
سعی کنید هنگام رفتن به مساجد و معابد از لباس های پوشیده و مناسب استفاده کنید. مراقب باشید حتما کفش هایتان را دربیاورید.
در خیابان های شلوغ مالزی مراقب دوربین و وسایل قیمتی خود باشید.



آدرس و شماره تماس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران:
آدرس سفارت: No.1 Lorong U Thant off Jalan U Thant Kuala Lumpur Malaysia
تلفن: 00603-42514826
آدرس بخش کنسولی:
B-3A-8 Megan Avenue 1 Jalan Tun Razak 50400 Kuala Lumpur Malaysia
تلفن 00603-21612911
واتساپ: 0060193106666

 


:: برچسب‌ها: راهنمایی صفر تا صد سفر به مالزی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

با تمام این جاذبه ها، شنا در پارک های آبی استانبول هیجان خاصی دارد و سفر شما را لذت بخش تر می کند. بنابراین، اگر قصد دارید در گرمای تابستان به پارک های آبی استانبول بروید و لذتی دو چندان را تجربه کنید، در ادامه با سایت سارنگ پرواز همراه باشید تا اطلاعات جدیدی در مورد پارک های آبی استانبول به دست آورید. یکی از بهترین انواع سرگرمی در مناطق شلوغ مانند شهرهای بزرگ، استفاده از پارک های آبی برای استراحت بدن در آب است. لذت کامل از تمام روز در یک مرکز آبی بزرگ، شنا در استخر، غذاهای خوشمزه، نوشیدنی های جالب و استراحت زیر نور خورشید، باید روز شما را بسازد.برای تصمیم گیری بهتر در مورد بهترین پارک های آبی استانبول و اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها، امکانات، مکان ها و هر چیز دیگری که باید در مورد آنها بدانید، این مقاله را بخوانید. sarangparvaz.com سعی کرده بهترین آنها را برای شما دسته بندی کند. شما می توانید تور استانبول با قیمت مناسب را از این سایت دریافت کنید.


پارک های آبی استانبول

پارک آبی آکوامارین استانبول

در 12 می 1999، یک پارک آبی روباز به نام آکوامارین در بخش اروپایی استانبول و پشت فرودگاه آتاتورک در منطقه بیوک چکمجه یکی از مناطق مجلل و شیک استانبول افتتاح شد. این پارک آبی یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک های آبی استانبول با ظرفیت 3000 نفر می باشد. بدون شک یکی از بهترین پارک های آبی استانبول از نظر بهداشت و نظافت، پارک آبی آکوا مارین استانبول است. در این پارک از سیستم نظافتی و مواد شوینده مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده شده است. همچنین این پارک آبی یکی از بهترین پارک ‌های استانبول برای مسلمانان به حساب می‌آید زیرا زنان می‌توانند به ساحل زنان رفته و تابستان خود را با خیال راحت سپری کنند.

*برای جلوگیری از دیر رسیدن به این پارک آبی با تاکسی می توانید از خدمات شاتل رایگان استفاده کنید. خدمات پارک از ساعت 8:30 صبح تا 10:00 صبح به صورت رایگان مسافران را جابجا می کند. اما بهتر است بدانید فقط سرویس خروجی رایگان است و باید کرایه برگشت را پرداخت کنید.

پارک آبی آکوا مارین دارای تنوع زیادی از تفریحات و سرسره ها می باشد و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک های آبی استانبول است. از تجهیزات این پارک آبی می توان به سرسره های 60 متری، 90 متری، 100 متری، سقوط آزاد، حفره های آبی-سیاه و انواع سرسره های پیچشی و استخر های هیجان انگیز از جمله سیاه چاله ها، آبشار و سرسره های هیجان انگیز اشاره کرد.

امکانات پارک آبی آکوا مارین استانبول
پارک آبی آکوا مارین یکی از بزرگترین پارک های آبی استانبول است و می توانید در این پارک آبی تفریحی هیجان انگیز و پرنشاط را تجربه کنید و از استانداردترین و بهداشتی ترین خدمات رفاهی بهره مند شوید.

-استخرهای آبی فراوان مانند استخرهای حرفه ای برای ورزشکاران، استخرهای المپیک 2500 متری

-استخرهای کودکان

-ساحل انحصاری برای بانوان
-صندلی های مخصوص استراحت و آفتاب گرفتن
-فروشگاه های ورزشی و سرگرمی
-رستوران و کافه
-برگزاری کنسرت، موسیقی زنده و انیمیشن
-کلینیک و اتاق پزشک

ساعت بازدید: 9 صبح تا ساعت 7 عصر
قیمت بلیط ورودی:
در طول هفته: مردان: 70 لیر، زنان: 60 لیر، کودکان (5 تا 12 سال): 35 لیر
آخر هفته: مردان: 80 لیر، زنان: 70 لیر، کودکان (5 تا 12 سال): 40 لیر

آدرس: محله بویوک چکمهجه، فاتح، خیابان کوماندو، پلاک 4


پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک آبی باشگاه دلفین استانبول

از دیگر پارک های آبی محبوب استانبول می توان به پارک آبی دلفین کلاب اشاره کرد که در سال 2001 افتتاح شد. این مجموعه کامل ترین و بزرگترین پارک آبی استانبول نامیده می شود. برای تجربه یکی از هیجان انگیزترین روزهای خود در استانبول می توانید از این مجموعه دیدن کنید و بدون شک تجربه لذت بخشی خواهید داشت. پارک آبی دلفین کلاب دارای هفت سرسره متنوع برای تمامی سنین و سلیقه ها می باشد.

امکانات پارک آبی دلفین استانبول

امکانات پارک آبی دلفین استانبول در بین سایر پارک های آبی استانبول بی نظیر است و لحظات خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. در زیر با لیست امکانات این پارک آبی روباز در استانبول آشنا می شویم:
-شنا با دلفین ها
-انواع سرسره و استخر برای کودکان
-استخر ویژه خانواده ها (فقط خانواده ها مجاز به استفاده از این استخر هستند.)
-استخرهای بزرگ، از جمله استخرهای عمومی، استخرهای قایق، و امواج مصنوعی
-سرسره های آبی هیجان انگیز مانند چاله های فضایی، سونامی، سیاه چاله ها، مارپیچ، آبشارها و کینگ کبرا
-والیبال ساحلی، زمین تنیس، عکاسی و سایر خدمات رفاهی
-رستوران، کافه، استیک خانه، فست فود و بستنی فروشی
-فروشگاه لوازم ورزشی و پوشاک
-امکان برگزاری مراسم جشن

ساعت بازدید: 9 صبح تا ساعت 7 عصر
قیمت بلیط ورودی
در طول هفته: مردان: 100 لیر، زنان: 90 لیر، کودکان (4 تا 12 سال): 50 لیر
آخر هفته: مردان: 100 لیر، زنان: 100 لیر، کودکان (5 تا 12 سال): 55 لیر
آدرس: Address: Esenyurt neighborhood, Bahcesehir, Onur Guner St., water games center

پارک آبی دلفین کلاب استانبول

پارک آبی مارینا استانبول

پارک آبی مارینا یا پارک آبی توزلا بزرگترین و زیباترین پارک آبی استانبول است که در منطقه آسیایی استانبول در تاریخ 22 ژوئن 2019 افتتاح شد.این پارک آبی در فضایی باز به مساحت حدود 15000 متر مربع ساخته شده است. در واقع این پارک آبی مارینا آکوا پارک نام دارد که به دلیل مجاورت با ساحل توزلا به پارک آبی توزلا معروف است.

پارک آبی توزلا دارای 17 سرسره آبی متنوع و هیجان انگیز است که بلندترین سرسره آبی با ارتفاع 24 متر در این پارک قرار دارد. این سرسره 24 متری بسیار هیجان انگیز است زیرا در 7 ثانیه حرکت می کند.

اگر فکر می کنید آدرنالین خون شما پایین است و باید در هیجان غوطه ور شوید. در این صورت، بهتر است در پارک آبی مارینا در استانبول، خود را با هیجان های فراموش نشدنی پذیرایی کنید.
پارک آبی مارینا که با نام توزلا نیز شناخته می شود، بزرگترین پارک آبی استانبول و بهترین پارک آبی استانبول است که در منطقه آسیایی این شهر واقع شده است. این پارک آبی در فضایی باز به مساحت حدود 15000 متر مربع ساخته شده است و به دلیل مجاورت با ساحل توزلا به پارک آبی توزلا نیز معروف است.
این پارک آبی استانبول دارای 17 سرسره آبی متنوع و هیجان انگیز است و بلندترین سرسره آبی اروپا با ارتفاع 24.5 متر در این پارک آبی استانبول قرار دارد. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، این پارک دارای تونل های متنوع دیگری با رنگ های هیجان انگیز برای گروه های سنی مختلف است. قسمت ویژه ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است که دارای 9 اسلاید است و فقط کودکان برای احساس امنیت و آرامش از آن استفاده می کنند.

*قبل از رفتن به این پارک آبی استانبول باید به این نکته توجه کنید که آقایان بالای 15 سال فقط با یک همراه خانم اجازه ورود به پارک آبی مارینا را دارند تا فضای خانوادگی این پارک آبی حفظ شود.

امکانات پارک آبی مارینا استانبول

امکانات: با توجه به موقعیت پارک آبی مارینا آکوا پارک، در کنار ساحل توزلا، امکان انجام 15 ورزش آبی هیجان انگیز در این مجموعه وجود دارد. در این مجموعه می توانید فعالیت هایی مانند شاتل، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب، فلای برد، قایق پدالی موزی و بسیاری بازی های آبی دیگر را تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

امکانات پارک آبی مارینا استانبول (توزلا)
-طولانی ترین سرسره اروپا با ارتفاع 24.5 متر در این پارک قرار دارد.
-استخرهای آبی مانند استخرهای موج و استخرهای کودکان
-شاتل سواری، رینگو
-شیرجه زدن
-اسکی روی آب
-قایق سواری
-موسیقی زنده و انیمیشن
-رستوران های غذاهای ترکی و کافه های مجهز و مدرن

ساعت بازدید: 11 صبح تا 6 عصر
قیمت بلیط ورودی
در طول هفته: مردان: 100 لیر، زنان: 90 لیر، کودکان (4 تا 12 سال): 50 لیر
آخر هفته: مردان: 100 لیر، زنان: 100 لیر، کودکان (5 تا 12 سال): 55 لیر

آدرس: جامی، منطقه توزلا، خیابان بالیکچیلار، پلاک 20.1

 

پارک آبی مارینا استانبول

 

شهربازی و پارک آبی ویالند استانبول
اگر به دنبال گذراندن یک روز خوب در مکانی عالی در کنار خانواده یا دوستان خود در استانبول هستید، مجموعه ویالند استانبول را پیشنهاد می کنیم. مجموعه غول پیکر ویالند در سال 2013 در زمینی به مساحت 600000 فوت مربع افتتاح شد. این مجموعه می تواند تا 15000 نفر را در خود جای دهد. پس اگر می خواهید علاوه بر تفریح ​​در آب، از بازی های هیجان انگیز دیگری مانند ترن هوایی و چرخ و فلک لذت ببرید، به پارک ویالند بیایید. این مجموعه وسیع و سرگرم کننده یکی از پارک های آبی استانبول و همچنین یک شهربازی عالی برای اوقات فراغت است. این مجموعه بزرگ یکی از برترین شهربازی های اروپا و پنجمین مرکز خرید بزرگ ترکیه است که به نام دیزنی لند ترکیه نیز شناخته می شود. 

*شما مجاز به آوردن تلفن همراه به پارک نیستید و مچ بندهای هوشمندی دریافت خواهید کرد که به راحتی می توانند عکس و فیلم بگیرند. برای بازدید از ویالند، باید خرید تور استانبول را انجام داده و به استانبول سفر کنید و به منطقه ایوب برسید. همچنین می توانید از خدمات رایگان ویالند استفاده کنید و در ایستگاه های بشیکتاش، سلطان احمد، شیشلی و میدان تقسیم سوار اتوبوس های ویژه آن شوید.

 

امکانات پارک آبی ویالند استانبول
مجموعه تفریحی پارک اصفهان (ویالند) بازی های هیجان انگیز زیادی را برای شما تدارک دیده است که از جمله بهترین آنها می توان به لیست زیر اشاره کرد:

-ترن هوایی طولانی و پر سرعت
-قایق سواری در رودخانه وحشی 700 متر
-جت اسکی
-سرسره آبی وایکینگ ها (یکی از محبوب ترین بازی های این سری)
-پرواز 50 متری در برج عدالت
-در بخش قدیمی استانبول به قلب تاریخ و فرهنگ ترکیه سفر کنید
-تونل توریستی کوچک ۱۶۰ متری برای کودکان
-مغازه های سوغاتی
-گشت و گذار در پارک با قطار شهربازی
-رستوران های بین المللی، رستوران های سنتی با غذاهای اصیل ترکی، کافی شاپ

ساعت بازدید: 12:30 بعد از ظهر تا 9:30 شب
قیمت بلیط ورودی
در طول هفته: مردان: 179 لیر، زنان: 179 لیر، کودکان (4 تا 12 سال): 169 لیر
آخر هفته: مردان: 179 لیر، زنان: 179 لیر، کودکان (5 تا 12 سال): 169 لیر

آدرس: منطقه ایوب، منطقه یسیلپینار، خیابان شاهیت متین کایا، پلاک 11.1

پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی سرپوشیده کولسیوم استانبول

مجموعه ورزشی کلسیم یکی از مجهزترین و بهترین پارک های آبی استانبول به حساب می آید. علاوه بر تفریح ​​در استخرهای آبی این پارک وسیع، می توانید به ورزش های دیگری نیز بپردازید و روزی خوش را سپری کنید. از دیگر مزایای کولسیوم به استخرهای سرپوشیده اشاره می کنیم که برای افرادی که در پاییز و زمستان به دنبال محبوب ترین و معروف ترین پارک های آبی استانبول می گردند، انتخاب خوبی است. برای بازدید از پارک کولسیوم می توانید با خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس به استانبول بروید. سپس از اتوبوس های 150 و 154 استانبول استفاده کنید و به منطقه ساریر بروید.


امکانات پارک آبی کولسیوم استانبول
-انواع استخرهای روباز مانند استخر موج و استخر کودکان
-بهترین استخر سرپوشیده استانبول را دارد
-سرسره های آبی جذاب
-لذت بردن از ورزش های دیگر مانند راکت، بدنسازی و پیلاتس، تمرین شنا و اسکواش، هنرهای رزمی و صخره نوردی.
-اتاق یوگا و سکوت
-حمام ترکی، سونا و اتاق بخار
-سینما
-سالن آرایش و خیاطی
-رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودهای مختلف
-فروشگاه مواد غذایی و خرید لوازم ورزشی

آدرس: Sariyer District، Zekeriyakoy، Cunot Koro O’Leary Estate

پارک آبی کولیسیوم استانبول

پارک آبی سرپوشیده تکنو استانبول

یکی از بهترین پارک های آبی استانبول، پارک آبی تکنو استانبول است. این پارک آبی هیجان انگیز در استانبول محیطی عالی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده است. علاوه بر استخر و سرسره های هیجان انگیز در این پارک، سالن ماساژ و سونا جکوزی نیز برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. این پارک دارای سرسره های آبی و استخرهای کاملا ایمن برای استفاده کودکان می باشد.

امکانات پارک آبی تکنو استانبول
-وجود حمام ترکی مشابه حمام تاریخی گالاتاسرای
-دارای استخر سرپوشیده
-ساعت کاری: از ساعت 8 صبح الی 18

 

 


:: برچسب‌ها: معرفی بهترین پارک های آبی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

استانبول یکی از منحصر به فردترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است که خیابان های پر هرج و مرج، غذاهای باورنکردنی و فرهنگ جذاب خود را دارد. هیچ کجای زمین مانند استانبول نیست. این شهر ترکیه که به عنوان نقطه ای که خاورمیانه، اروپا و آسیا به هم می رسند، به همان اندازه پر جنب و جوش است، با فرهنگ های زیادی که به طور یکپارچه در برابر یکدیگر قرار می گیرند. تنوع استانبول به بهترین وجه در صحنه غذای آن نمایان می شود و رستوران های اینجا جزو بهترین های جهان هستند. مهم نیست که شما چه غذایی دلتان می خواهد، می توانید آن را در استانبول پیدا کنید. برای میان وعده، چند چرخ دستی با غذاهای ی خیابانی شگفت‌انگیز وجود دارد، و برای وعده‌های غذایی روزانه، بهترین رستوران ها را در استانبول می توانید پیدا کنید. به لطف موقعیت ساحلی آن، غذاهای دریایی در این شهر به طرز شگفت انگیزی تازه هستند، در حالی که مانند بقیه ترکیه، غذاهای گیاهی نیز توجه زیادی را به خود جلب می کند. از غذاهای شیک، با حال و هوای فوق‌العاده غذایی که ذائقه‌های شما را تحت تاثیر قرار می دهد تا غذاهای کلاسیک ترکی که توسط سرآشپزهای محلی باتجربه تهیه می‌شوند و به مرور زمان شهرت خود را به دست آورده‌اند – برای هر نوع ذائقه ای، یک رستوران عالی در استانبول وجود دارد و اگر به دنبال بهترین رستوران های استانبول هستید، بیشتر از این به دنبال آن نباشید – با آژانس مسافرتی سارنگ پرواز همراه باشید...


بهترین رستوران های استانبول

1. رستوران ینی لوکانتا yeni lokanta استانبول
این رستوران در یکی از فرعی های خیابان استقلال قرار دارد و اطراف آن جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. در منوی غذایی این رستوران می توانید تنوع غذایی را به وضوح مشاهده کنید. منوی این رستوران شامل پیش غذاهای سالم و بی نظیر است. رستوران ینی لوکانتا به سرو انواع غذاهای دریایی، گیاهی و گوشتی می پردازد. لازم به ذکر است که تمام غذاهای این رستوران با محصولات ارگانیک طبخ می شود. پیشنهاد میکنیم حتما در این رستوران غذای میگو با سس بادام را امتحان کنید.

آدرس رستوران ینی لوکانتا yeni lokanta استانبول: Tomtom, Kumbaracı Ykş. No:66/B, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye


رستوران ینی لوکانتا استانبول

2. رستوران آجیا A’jia Restaurant استانبول
اگر عاشق طعم های مدیترانه ای هستید، آجیا، رستوران مورد علاقه جدید شما در استانبول و در سمت آسیایی استانبول است. این رستوران مستقر در هتل است و یکی از بهترین صبحانه‌ های استانبول در کنار تنگه بسفر را میتوانید در این رستوران داشته باشید که تجربه‌ای فوق العاده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چای یا قهوه خود را در حین گوش دادن به صدای آرام مرغان دریایی بنوشید. رستوران آجیا گزینه های زیادی برای صبحانه دارد. صبحانه ترکی یا صبحانه آمریکایی ممکن است برای شما ایده آل باشد. همچنین، گرانولا خانگی، نان تست فرانسوی، املت ترکی ارائه می شود.

آدرس رستوران A’jia Restaurant استانبول: Kanlıca Ahmet Rasim Paşa Yalısı, Halide Edip Adıvar Cd., 34810 
Beykoz/İstanbul, Türkiye


رستوران آجیا استانبول

3.رستوران نئولوکال Neolokal استانبول
نئولوکال نئولوژیسمی از دو کلمه «نو» (جدید) و «محلی» است، این رستوران، خدمه ای دارد که در درجه اول به سنت و طبیعت اهمیت می دهند. هدف اصلی آنها الهام گرفتن از طبیعت مادر است و غذاهای سنتی اینجا با دستور العمل های دیرینه که امتحان خود را پس داده است تهیه شده است. هدف این رستوران طبخ غذاهای سنتی به شیوه ی مدرن است. این رستوران به سرو انواع غذاهای اصیل ترکیه می پردازد. نکته جالب وجه در این رستوران ظروفی است که غذاها در آن سرو می شود. طراحی ظروف این رستوران، سنت های در معرض انقراض را در بر گرفته است.

آدرس رستوران نئولوکال Neolokal استانبول: Arapcamii Mahı, Bankalar Cd. No:11, 34420, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
این رستوران در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است و در بقیه روزهای هفته از ساعت 18 تا 1 بامداد باز است.

رستوران نئولوکال استانبول

4.رستوران لوکانتا Lokanta 1741 استانبول
این رستوران زیبای معاصر با تراس رومانتیک و پشت بام، درست در کنار حمام Cağaloğlu، از در سمت راست قرار دارد. غذاهای کلاسیک ترکی، که قدمت برخی از آنها به سال 1741 و فرهنگ عثمانی بازمی‌گردد، با تغییری مدرن سرو میشود. سرآشپز گاهی اوقات بافت ها و طعم های شگفت انگیزی را معرفی می کند اما هرگز سنت ترکی را فراموش نمی کند. این رستوران به سرو انواع غذاهای دریایی و انواع کباب ها می پردازد.

آدرس رستوران لوکانتا Lokanta 1741 استانبول: Alemdar, Prof. Kazım İsmail Gürkan Cd. No:34, 34110 Fatih/İstanbul, Türkiye

این رستوران در روزهای یکشنبه  تعطیل است و در بقیه روزهای هفته از ساعت 12 ظهر تا 23:30 باز است.

رستوران لوکانتا 1741 استانبول

5.رستوران 360 استانبول
رستوران 360 استانبول برنده چندین جایزه در استانبول است. 360 Istanbul که در طبقه بالای آپارتمان تاریخی Mısır متعلق به قرن 19 قرار دارد، غذاهای لذیذ از سراسر جهان را در کنار غذاهای مدرن ترکی سرو می کند. 360 برای وعده های ناهار و شام باز است و غذاهای اصیل ترکی را با طعم های بین المللی ارائه می دهد. در شب، در آخر هفته ها، با موسیقی زنده، نمایش ها، و اجرای دی جی به 360 کلاب تبدیل می شود. بهترین لحظات فراموش نشدنی رستوران استانبول را با بافت منحصر به فرد، خدمات با کیفیت بالا، منوی خوشمزه، منظره پانوراما و سرگرمی می توانید داشته باشید.

آدرس رستوران 360 استانبول: Tomtom Mah. İstiklal Cad. No:163 K: 8, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
این رستوران همه روزهای از ساعت 12 ظهر تا 2 صبح باز است.


رستوران 360 استانبول

6.رستوران پاندلی Pandeli استانبول
رستوران پاندلی استانبول در منطقه تاریخی Mısır Çarşısı واقع شده است، رستورانی که بیش از یک قرن است که به مشتریان خود خدمت می کند. پاندلی محلی است که شکم گردهای واقعی نمی توانند آن را از دست بدهند، زیرا در اینجا غذاهای خوشمزه و با دقت سنتی ترکی مانند مزه های مختلف را سرو می کنند. جگر سرو شده در پاندلی را نباید از دست بدهید، زیرا آنها در این مورد از منوی خود، استعداد فوق العاده ای دارند. 

رستوران پاندلی استانبول

7.رستوران مورور Mürver استانبول
رستوران مورور در یک موقعیت مرکزی قرار دارد و پیدا کردن آن آسان است و با مناظر زیبای شبه جزیره تاریخی، کاخ توپکاپی و تنگه بسفر اطراف آن مکان، حتی بهتر از آن است و به مورور در بین رستوران‌ های با منظره بسفر جایگاه ویژه‌ای می‌دهد. این رستوران به سرو مخلوطی از غذاهای دریایی با گوشت می پردازد و با غذاهایی که روی آتش پخته می شوند، تجربه ای لذیذ را ارائه می دهند. محیط و موسیقی به زیبایی رستوران می افزاید.

رستوران مورور استانبول

8.رستوران میکلا Mikla استانبول
رستوران میکلا را برای دیدن بهترین مناظر استانبول در پشت بام خیره کننده Marmara Pera انتخاب کنید. مکانی غیرقابل جایگزین برای مناسبت های خاص با عزیزان است. این رستوران از نظر طعم، کیفیت، موقعیت و خدمات جزء یکی از 50 رستوران برتر جهان است. تمام غذاهای این رستوران با مواد اولیه و سنتی طبخ می شود. این رستوران به سرو انواع غذاهای ترکی و اسکاندیناویایی می پردازد.

رستوران میکلا استانبول

9. رستوران لاسیورت Lacivert استانبول
رستوران لاسیورت با ارائه منظره ای بی نظیر از بسفر در هر زمان از روز که باشد می تواند یک تجربه بی نظیر برای میهمانان تور استانبول با قیمت مناسب خود داشته باشد. فضا، چشم انداز و غذاهای خوشمزه این رستوران توانسته لاسیورت را به یکی از بهترین رستوران های استانبول تبدیل کند. این رستوران به سرو انواع غذاهای مدیترانه ای، دریایی، گیاهی می پردازد. فراموش نکنید حتما بعد از غذا یک قهوه ترکی سفارش دهید. این رستوران برای طبخ غذاهای خود از محصولات ارگانیک آناتولی استفاده می کند. 

آدرس رستوران لاسیورت Lacivert استانبول: Anadolu Hisarı, Körfez Cd. 57/A, 34410 Beykoz/İstanbul, Türkiye
همه روز تا ساعت 12 شب باز است.


رستوران لاسیورت استانبول

10. رستوران چیا Çiya استانبول
رستوران چیا استانبول یکی از بهترین رستوران های محلی استانبول است. سرآشپزان رستوران چیا، شکوه امپراتوری عثمانی را با طعم های قفقاز ارائه می دهد. در روند طبخ غذاهای این رستوران از ادویه های آسیایی استفاده می شود. این رستوران به سرو انواع غذاهای محلی و سنتی ترکی می پردازد. در این رستوران کباب های فوق العاده ای با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود.

آدرس رستوران چیا Çiya استانبول: Caferağa, Güneşli Bahçe Sok, 34710 Kadıköy/İstanbul, Türkiye
این رستوران همه روز تا ساعت 10 شب باز است.


رستوران چیا استانبول

11.استیک خانه نصرت Nusr-Et Steakhouse استانبول
سرآشپزی که با ژست امضای معروف خود با نمک زمان سرو غذا معروف شده است نصرت است. اما دلیل واقعی شهرت او، سبک متفاوتش در سرو نیست بلکه استیک های بی نظیری را ارئه می دهد. استیک خانه نصرت در لب استانبول به سرو انواع بهترین استیک ها می پردازد.


استیک خانه نصرت

12. رستوران اندام لب دریا Endam Leb-i Derya استانبول
رستوران لب دریا در فارسی به معنی کنار دریا است، این رستوران یکی از بهترین رستوران های روی پشت بام استانبول است و چشم انداز فوق العاده ای از بسفر دارد.در هر طبقه از این رستوران یک تم جداگانه است. این رستوران به سرو انواع غذاهای آناتولی و روملی می پردازد.

آدرس رستوران اندام لب دریا Endam Leb-i Derya استانبول: Şahkulu, Kumbaracı Ykş. No:57 Kat:5, 34425 
Tünel/Beyoğlu/Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

این رستوران همه روزه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 2 صبح باز است.

رستوران لب دریا استانبول

13.عمارت های سرآشپز اردال کوکاتاس Chef Erdal Kocatas Mansions استانبول
عمارت های سر آشپز اردال کوکاتاس استانبول علاوه بر فعالیت به عنوان یک هتل، دارای دو رستوران، یک بار، یک قهوه‌خانه و یک شیرینی‌پزی است که هرکدام از آنها چیزهای خاص خود را روی میز به ارمغان می‌آورند، اما در میان آن‌ ها، رستوران کوکاتاس سرآشپز اردال یکی از آنهاست. این رستوران در یک عمارت تاریخی و مجلل با ارائه بهترین منظره از بوسفر از بهترین رستوران های استانبول است که به سرو انواع غذاهای سنتی ترکی و گیاهی برای رژیم های غذایی خاص می پردازد. 

آدرس عمارت های سرآشپز اردال کوکاتاس Chef Erdal Kocatas Mansions استانبول: Merkez, Meserburnu Cd. No:6, 34450 Sarıyer/İstanbul, Türkiye

عمارت سرآشپز استانبول

 

14.رستوران اسپاگو Spago استانبول
رستوران اسپاگو از بهترین رستوران های استانبول است و آنقدر خوب است که 25 سال متوالی است توانسته جشن های اسکار را ترتیب دهد. در رستوران اسپاگو مطمئنا از طعم های متنوع لذت خواهید برد. این رستوران به سرو انواع غذاهای بین المللی که ترکیبی از غذاهای کالیفرنیایی، آسیایی و ایتالیایی است و همچنین غذاهای گیاهی می پردازد. این رستوران برای میهمانان معلول خود امکانات دسترسی با ویلچر را ارئه می دهد. با آژانس گردشگری سارنگ پرواز همراه باشید.

آدرس رستوران اسپاگو Spago استانبول: Mim Kemal Öke Caddesi No:35, Nişantaşı/Şişli, Istanbul, 34367, Türkiye

این رستوران همه روزه از ساعت 15 تا 2 صبح باز است.

رستوران اسپاگو استانبول

15.رستوران افندی اتیلر Efendy Etiler استانبول
رستوران افندی اتیلر استانبول با فضایی دنج و مدرن یک رستوران محلی با الهام از غذاهای سنتی آناتولی و با استفاده از محصولات محلی است. تخصص اصلی سرآشپزان این رستوران در سرو غذاهای گوشتی است. در این رستوران غذاها به شیوه ای متفاوت و با تکنیک های خاص طبخ می شود. این رستوران از بهترین رستوران های استانبول است.

آدرس رستوران افندی اتیلر Efendy Etiler استانبول: Levent, Nisbetiye Cd No:13, 34330 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

این رستوران همه روزه به جز روزهای دوشنبه که تعطیل است از ساعت 17 تا 12 ظهر باز است.

 

رستوران افندی اتیلر استانبول



:: برچسب‌ها: بهترین رستوران های استانبول در حال حاضر ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات تابستانی

اولین چیزی که با شنیدن کلمه 'تابستان' ذهن انسان را به خود مشغول می کند، تعطیلات است. هر چقدر هم که هیجان انگیز به نظر برسد، انتخاب بهترین مقاصد تعطیلات تابستانی در جهان برای یک تعطیلات عالی، به خودی خود کاری خسته کننده است. به همین دلیل است که ما این کار را برای شما انجام داده ایم و بهترین مقصدهای تعطیلات تابستانی را جمع آوری کرده ایم که سفری جذاب را برای شما رقم بزنیم. از مقرون به صرفه گرفته تا مقاصد عالی و مجلل، چندین گزینه برای انتخاب پیدا خواهید کرد. ما در آژانس سارنگ پرواز همه چیز را در نظر گرفته ایم - شمال، جنوب، شرق و غرب. هر مقصدی که در این لیست وجود دارد در کل منحصر به فرد است و شما را سرشار از هیجان می کند. بنابراین، اگر می خواهید یکی از بهترین تعطیلات تابستانی جهان را سپری کنید، اجازه دهید شروع کنیم. با sarangparvaz.com همراه باشید. در انتهای این مقاله قطعا جواب این سوال را پیدا خواهید کرد که تابستان کجا بریم؟


مقاصد ایده آل برای تابستان

اسپانیا
تابستان در اسپانیا بسیار شگفت‌انگیز و پرانرژی است. اسپانیا با آب و هوای خشک و گرم خود، سواحل زیبا، شهرهای تاریخی و فرهنگ پربار، همچنین جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع، یکی از مقاصد محبوب برای تعطیلات تابستانی است.
سواحل اسپانیا به عنوان مقصدی برای تابستان بسیار معروف هستند. سواحل کاتالونیا، کوستا دل سول، ایبیزا یا مایورکا جزیره‌ ها تنها برخی از شهرها و مناطق ساحلی محبوب هستند که گردشگران از سراسر جهان را به خود جذب می‌کنند. شما می‌توانید در سواحل آفتاب‌ بگیرید، شنا کنید، ورزش ‌های آبی مختلف را تجربه کنید و از رستوران‌ ها و کافه‌ های ساحلی لذت ببرید.
علاوه بر سواحل، شهرهای تاریخی و فرهنگی اسپانیا نیز جاذبه‌های فراوانی برای بازدیدکنندگان دارند. برای مثال، بارسلونا با معابدهای گوادی، باغ‌ها و شهر قدیمی خود، مادرید با موزه‌ها و قصرهای تاریخی، و سگوبیا با معماری قرون وسطا و خیابان‌های زیبا، همه جاذبه‌هایی هستند که مسافران را به خود جذب می‌کنند.
با همه این ویژگی‌ها، تابستان در اسپانیا فصلی مناسب برای سفر و تفریح است. همچنین، طعم‌های محلی غذاها، نوشیدنی های معروف و شب‌های پرجنب و جوش از دیگر خوبی ‌هایی هستند که در سفر به اسپانیا می‌توانید تجربه کنید.

بهترین مقاصد ایده آل برای تابستان

ایتالیا
تابستان در ایتالیا بسیار دلپذیر و شاداب است. ایتالیا با آب و هوای گرم و خشک خود، مناظر طبیعی زیبا، شهرهای تاریخی فراوان و غذاهای لذیذ، یکی از مقاصد محبوب برای تعطیلات تابستانی است.
سواحل ایتالیا در ساحل آدریاتیکو و دریای مدیترانه بسیار زیبا و مورد علاقه گردشگران هستند. شما می‌توانید در سواحل با آب آبی و صاف شنا کنید، در ساحل قرار بگیرید و غذاهای دریایی لذیذ را تجربه کنید.
در طول تابستان، شهرهای تاریخی ایتالیا مانند رم، فلورانس، ونیز، پیزا تبدیل به مقصدهای محبوب برای بازدیدکنندگان می‌شوند. شما می‌توانید آثار باستانی مشهور مانند کلیساها، بازارها، معابدها و قصرهای تاریخی را ببینید و فرهنگ غنی ایتالیا را تجربه کنید. همچنین، موزه‌ها، گالری‌ها و کاخ‌های هنری ایتالیا برای علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ جاذبه‌های فراوانی هستند.
ایتالیا همچنین مشهور به رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی است. جشنواره کارناوال ونیز، جشنواره گل و گیاه سپریا، جشنواره های موسیقی و تئاتر در شهرهای مختلف ایتالیا که همه ساله برگزار می‌شوند و به شما فرصتی برای تجربه آشنایی با فرهنگ و سنت‌ های ایتالیایی می‌دهند.
همچنین، آشپزی ایتالیا با غذاهای خوشمزه و معروفی همچون پیتزا، پاستا، جلاتو و قهوه اسپرسو نیز شهرت دارد. در تابستان، می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌ها لذت ببرید و از طعم‌های محلی ایتالیا لذت ببرید.
به طور کلی، تابستان در ایتالیا فرصتی عالی برای سفر و تفریح است. با ترکیبی از طبیعت زیبا، شهرهای تاریخی و فرهنگ غنی، ایتالیا تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.


مقاصد گردشگری عالی برای تعطیلات تابستانی

یونان
یونان یکی دیگر از مقاصد ایده آل برای سفر در تابستان است.تابستان در یونان بسیار زیبا و جذاب است. یونان با آب‌های آبی و صاف دریای اژه و سواحل سفید و شنی، یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران تابستانی است. هوا در این فصل گرم و آفتابی است، با درجه حرارت متوسط بین 25-35 درجه سانتیگراد، اما در جزایر و مناطق ساحلی می‌توانید از تازگی و خنکی بادهای دریایی برخوردار شوید.
علاوه بر سواحل، یونان دارای تاریخ و فرهنگ غنی است و شهرهای تاریخی مانند آتن، دلفی نیز مقصدی محبوب برای گردشگران هستند. شما می‌توانید از آثار باستانی، معابد و تئاترهای قدیمی بازدید کنید و فرهنگ یونان باستان را بشناسید.
همچنین، تابستان در یونان زمانی است که جشنواره‌ ها و رویدادهای فرهنگی برگزار می‌شوند. جشنواره‌ های موسیقی، نمایشگاه‌ها و رقابت‌های ورزشی همه ساله در این کشور برگزار می‌شوند و به شما فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و سنت‌ های یونانی می‌دهند.
به طور کلی، تابستان در یونان فصلی بسیار مناسب برای سفر است. با ترکیبی از طبیعت زیبا، سواحل آرام و فعالیت‌های فرهنگی، یونان یک مقصد بسیار جذاب برای گذراندن تعطیلات تابستانی است.

تابستان به کجا سفر کنیم؟

کاپادوکیا
این شهر شگفت انگیز به دلیل صخره های منحصر به فرد خود که دارای غارهایی با کتیبه های باستانی اسلامی است، شناخته شده است. آمیخته با فرهنگ عجیب و غریب و تاریخ شگفت انگیز ترکیه، این مکان برای یک ماه عسل عاشقانه، سفر با خانواده، یا حتی یک ماجراجویی انفرادی کوله پشتی مناسب است، و آن را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ماه می در خارج از هند تبدیل می کند. آسمان کاپادوکیه تنها چیزی نیست که مردم را به خود جذب می کند. شهرهای زیرزمینی، غارها و دره‌های پرپیچ و خم آن به همان اندازه غافلگیر خواهید شد که باعث می‌شود بخواهید برای همیشه اینجا بمانید. از این مکان زیبا دیدن کنید و شاهد باشید که چرا اینجا یکی از بهترین مقاصد تابستانی در جهان است.

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان


کلمبو
کلمبو، پایتخت و شهر بزرگ سری‌لانکا، که در جنوب غربی کشور واقع شده است، یک مقصد محبوب برای تمام فصول سال است، از جمله تابستان. این شهر دارای آب و هوای گرمسیری با دمای متوسط در تابستان حدود 30-35 درجه سانتی ‌گراد می‌باشد. بنابراین، تابستان در کلمبو بسیار گرم و مرطوب است. با وجود اینکه هوا در تابستان بسیار گرم است، اما کلمبو دارای سواحل زیبا و خلیج‌ های جذابی است که می‌توان در آنها استراحت کرد و از آب و هوای گرم خود لذت برد. می‌توانید در سواحل تابستانی لذت ببرید، شنا کنید و فعالیت‌ های آبی مختلف را تجربه کنید.
کلمبو همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی غنی است که در تابستان می‌توانید به آنها سر بزنید. معابد بودا، قلعه ژائویا، تئاترهای تاریخی و بازارهای محلی برخی از جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در آنها به بازدید بپردازید. همچنین، کلمبو مشهور به مجموعه‌ های موزه‌ای خود است که می‌توانید بازدید کنید و از تاریخ و فرهنگ این منطقه بیشتر بدانید.
علاوه بر این، کلمبو دارای رستوران‌ ها، کافه ‌ها، مراکز خرید و بازارهای متنوعی است که به شما امکان می‌دهد از غذاهای محلی، خرید صنایع دستی و محصولات محلی لذت ببرید.
بنابراین، کلمبو در تابستان یک مقصد مناسب است، با سواحل زیبا، جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و فعالیت‌ های خرید جذاب. با این حال، همانند هر سفری، توصیه می‌شود قبل از سفر به کلمبو، اطلاعات مربوط به آب و هوا و شرایط جغرافیایی محل را بررسی کنید و برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

مقاصد ایده آل در تابستان

هامبورگ
هامبورگ یک شهر بزرگ و مهم در شمال آلمان است و برخلاف منطقه ساحلی، در تابستان هوا به طور کلی معتدل و خنک است. به طور معمول، در تابستان در هامبورگ دمای متوسط حدود 20-25 درجه سانتیگراد است. این شهر دارای اقلیم اقیانوسی می‌باشد که به این معنی است که تابستان‌های هامبورگ معمولاً نسبتاً خنک و مرطوب هستند.
در تابستان، هامبورگ دارای فعالیت‌ها و جاذبه‌های زیادی است که می‌توانید لذت ببرید. این شهر دارای سواحل زیبا در ساحل شمالی رود الب است که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دارد. می‌توانید در ساحل قدم بزنید، آفتاب بگیرید و از مناظر زیبای دریا لذت ببرید. همچنین، با قایق‌ رانی و ورزش‌های آبی مختلف مانند قایق‌سواری و ویندسرفینگ دریا را بیشتر بشناسید.
هامبورگ دارای مناظر شهری زیبا و معماری تاریخی است که در تابستان نیز قابل دیدن است. می‌توانید بازدیدی از منطقه سنت پائولی، رواق‌های رنسانسی و قدیمی، میدان راتهاوس و بناهای تاریخی دیگر داشته باشید. هامبورگ همچنین دارای موزه‌ها، گالری‌ها و مراکز فرهنگی است که در آنها می‌توانید با تاریخ و هنر شهر آشنا شوید.
هامبورگ همچنین دارای یک صنعت رستوران‌ها و کافه‌های پویا است. در تابستان می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی لذت ببرید و از غذاهای محلی و بین‌المللی لذت ببرید.
به طور کلی، هامبورگ در تابستان یک شهر دوست‌ داشتنی است که با مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، فعالیت‌های ساحلی و تنوع غذایی، شما را سرگرم خواهد کرد. 


مقاصد عالی برای تعطیلات تابستان

سامویی 
در حالی که مکان های زیادی برای دیدن و کاوش در تایلند وجود دارد، کوه سامویی یکی از بهترین مکان های تعطیلات تابستانی در جهان برای تعطیلات با عزیزانتان است. این مکان با ارائه تجربیاتی مانند مهمانی در ساحل در تمام شب و سرگرم شدن در انواع ماجراجویی، واقعاً می داند که چگونه یک تعطیلات تابستانی را به یاد ماندنی کند! زندگی شبانه کوه سامویی چیزی است که هنگام سفر در این بهشت ​​نمی توانید از دست بدهید. بنابراین، به تایلند بروید، یکی از بهترین کشورها برای سفر در تابستان.

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در تابستان

بالی 
بالی، یک جزیره زیبا و محبوب در اندونزی است و یک مقصد توریستی پرطرفدار در تابستان می‌باشد. با اقلیم استوایی خود، بالی در طول سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و تابستان نیز همچنان گرم و مرطوب است.
در تابستان بالی، شما می‌توانید از سواحل زیبا و دریاچه‌های طبیعی لذت ببرید. سواحل معروف بالی برای تفریح و استراحت انتخاب کنید. 
بالی همچنین دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی است. دارای معابد قدیمی و مکان‌ های مقدسی است که می‌ توانید از آنها بازدید کنید. همچنین، می‌توانید بازارها و فروشگاه‌ های محلی بالی را بررسی کنید و صنایع دستی محلی، مانند پارچه ‌های بالی، جواهرات و محصولات چوبی را تهیه کنید.
بالی همچنین مشهور به رستوران‌ ها و کافه ‌های متنوعی است که غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. می‌توانید از غذاهای بومی بالی لذت ببرید.
با کلیه جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و آب و هوای گرم خود، بالی در تابستان یک مقصد بسیار جذاب است. با این حال، قبل از سفر، بهتر است اطلاعات جدیدتری درباره شرایط هوا و جاذبه‌های موجود در بالی در تابستان بدست آورید و برنامه خود را بر اساس آنها تنظیم کنید.

مقاصد ایده آل برای سفر در تابستان

آنتالیا
آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا در جنوب ترکیه است و یک مقصد توریستی محبوب در تابستان است. آنتالیا به عنوان یکی از مقصدهای عمده تعطیلات در ساحل مدیترانه شناخته می‌شود و دارای آب و هوای گرم و خشک است.
در تابستان، با آب و هوای آنتالیا بسیار گرم است و درجه حرارت معمولاً بالای 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. شما مسافر محترم تور آنتالیا با قیمت مناسب می‌توانید از سواحل زیبا و شنی در مناطقی مانند کلیسه، لارا و کونیالتی برای استراحت و آب‌بازی لذت ببرید. آب دریا در آنتالیا گرم و شفاف است که شما را به شنا، غواصی و ورزش‌های آبی دعوت می‌کند.
همچنین، آنتالیا دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی است که می‌توانید در تابستان بازدید کنید. قدم زدن در کاخ دیدنی "کاله سلتی"، بازدید از بازار قدیمی "کاله پازاری" و بازدید از موزه‌ها و تماشای نمایش‌های فولکلوری محلی تجربه‌های جالبی هستند. همچنین، شهر قدیمی آنتالیا با خیابان‌های پر از خانه‌های سنتی و رستوران‌های محلی، جذابیت خاصی دارد.
آنتالیا همچنین دارای امکانات تفریحی و سرگرمی متنوعی است. شما می‌توانید به پارک‌های آبی، مراکز خرید بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع در شهر سر بزنید. همچنین، شما می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند گلف، تنیس و پیاده‌روی در محیط طبیعی آنتالیا لذت ببرید.
در کل، آنتالیا در تابستان یک مقصد بسیار دلپذیر است که با سواحل زیبا، فعالیت‌های تفریحی متنوع و جاذبه‌های تاریخی غنی، شما را سرگرم خواهد کرد.   
همچنین، برخی از افراد، علاقه‌مند به ورزش ‌های ماجراجویانه هستند و می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند پاراگلایدینگ، بانجی جامپینگ و کوهنوردی در مناطق اطراف آنتالیا استفاده کنند. در نهایت، آنتالیا همچنین مشهور به فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی است. در تابستان ممکن است شاهد برگزاری فستیوال‌های موسیقی، نمایشگاه‌ها، نمایش‌های آتش‌بازی و رویدادهای ورزشی باشید. این رویدادها می‌توانند تجربه‌های متنوع و جذابی را برای شما به ارمغان آورند.
با توجه به تنوع فعالیت‌ها و جاذبه‌های موجود در آنتالیا، شما می‌توانید برنامه‌ای متناسب با علاقه‌ها و سلیقه خود تنظیم کنید و از تابستان خاطره‌ سازی خوبی در این شهر ساحلی زیبا داشته باشید.


بهترین مقاصد گردشگری در تابستان

سنگاپور
سنگاپور یک شهر-دولت و جزیره در جنوب شرقی آسیا است و به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود. این شهر دارای آب و هوای استوایی است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را در تابستان ارائه می‌دهد.

در تابستان، آب و هوای سنگاپور بسیار گرم و مرطوب است. درجه حرارت معمولاً بالای 30 درجه سانتیگراد می‌رسد و رطوبت نیز بسیار بالاست. اما، شهر دارای سیستم تهویه مطبوع موثری است و بسیاری از اماکن داخلی همچون خرید در مراکز تجاری، رستوران‌ها و موزه‌ها کولر هوا دارند. بنابراین، ممکن است شما راحتی بیشتری در داخل فضاهای سرپوشیده احساس کنید.

با توجه به محدودیت‌های آب و هوایی، سنگاپور برخی از فعالیت‌های داخلی و بازدیدهای مکان‌های بسته را در تابستان ارائه می‌دهد. برای مثال:
مراکز خرید و بازارها: شما می‌توانید از خرید در مراکز تجاری معروف مانند Orchard Road لذت ببرید یا در بازارهای محلی مانند Chinatown و Little India گردش کنید.
موزه‌ها و نمایشگاه‌ها: سنگاپور دارای مجموعه‌ای بزرگ از موزه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی است که شما می‌توانید در آنها به دستاوردهای تاریخی، هنری و علمی این شهر پی ببرید.
باغ‌ها و پارک‌ها: شهر دارای باغ‌ها و پارک‌های زیبایی است که شما می‌توانید در آنها صبحانه بگیرید، پیک نیک کنید و از طبیعت استوایی لذت ببرید. باغ بوتانیک و باغ حیوان سنگاپور از جمله مقصدهای محبوب هستند.
رستوران‌ها و کافه‌ها: سنگاپور معروف به تنوع غذایی است و شما می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های محلی و بین‌المللی از غذاهای لذیذ لذت ببرید.
نمایش‌ها و رویدادها: در تابستان، ممکن است شاهد برگزاری فستیوال‌ها، نمایش‌های موسیقی، نمایش‌ های آتش‌ بازی و رویدادهای خاص دیگر در سنگاپور باشید.
بنابراین، در تابستان سنگاپور می‌توانید از تمام امکانات فرهنگی، خرید و تفریح این شهر لذت ببرید. با این حال، بهتر است در هنگام بازدید از خارج فضاهای سرپوشیده، از پوشیدن لباس‌های سبک و راحت و استفاده از کرم ضد آفتاب و محافظت از خود در برابر آفتاب مراقبت کنید. همچنین، حتماً آب معدنی بنوشید و از هیدراسیون مناسب برخوردار شوید تا از مشکلات دهیدراتاسیون جلوگیری کنید. قبل از انتخاب مقصد مورد نظر در تابستان حتما با مشاورین آژانس گردشگری سارنگ پرواز در ارتباط باشید.

بهترین مقاصد گردشگری در سنگاپور

ماله - مالدیو
پایتخت شلوغ مالدیو، دارای بازارهای رنگارنگ، مکان‌های تاریخی، و دسترسی آسان به جزایر اطراف است. شهرهای کوچک با جمعیت کم در جزایر، آب های تمیز، بدون آلودگی، و استراحتگاه های زیبا در نزدیکی آب، ماله را به مقصدی فوق العاده برای تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است. آب و هوای مالدیو هر از گاهی حتی در تابستان کمی بد می شود و به همین دلیل بررسی پیش بینی ها بسیار مهم است.
بهترین چیز در مورد این مکان این است که جمعیت زیادی ندارد و بنابراین آرام و بسیار تمیز است. مکان بسیار خوبی برای ورزش های آبی، تفریح ​​در ساحل و حتی آفتاب گرفتن. از آنجایی که گردشگری در مالدیو همچنان در حال توسعه است، نرخ ها در ماله نسبتا پایین است و آن را به مکانی بسیار خوب برای گذراندن تعطیلات تبدیل می کند.

مقاصد گردشگری عالی برای تابستان

استانبول
تابستان در استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان یک شهر ساحلی و جاذبه گردشگری معروف است. در طول تابستان، هوا در استانبول گرم و معتدل است با درجه حرارت متوسط بین 25-30 درجه سانتیگراد. این شهر یک مقصد محبوب برای تعطیلات تابستانی است و گردشگران تور استانبول لحظه آخری از سراسر جهان برای تجربه زندگی شبانه پرجنب و جوش استانبول به این شهر سفر می‌کنند.
استانبول دارای سواحل زیبا و شنی است که می‌توان در آن آفتاب بگیرید و تابستان خود را لذت برد. جاذبه‌ های طبیعی و تفریحی فراوانی دارند و مکان‌های منحصر به فردی را برای تعطیلات تابستانی فراهم می‌کنند.
علاوه بر سواحل، استانبول دارای امکانات ورزشی آبی متنوعی است که شامل شنا، اسکوبا، جت اسکی و کایاک می‌شود. همچنین، می‌توان از قایق‌رانی در دریای مرمره یا تجربه یک تور قایق در استانبول لذت برد.
همچنین، در تابستان استانبول چندین رویداد فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. مهمترین آنها شامل جشنواره موسیقی استانبول، جشنواره فیلم استانبول و جشنواره هنر استانبول است. این رویدادها فرصتی عالی را برای تجربه فرهنگ و هنر محلی به مسافران می‌دهند.
در کل، تابستان در استانبول زمانی بسیار مناسب برای سفر است. با هوای خوب، سواحل زیبا و فعالیت‌های متنوع، شهر بسیاری از امکانات لازم برای گذراندن تعطیلات تابستانی خاطره‌انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بهترین مقاصد گردشگری برای تابستان



:: برچسب‌ها: 12 مقصد ایده آل برای سفر در تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

هتل خورشید هشتم کوثر مشهد Khursheed-e-Hashtom Rauf Kowsar Hotel

هتل خورشید هشتم کوثر مشهد هتلی 5 ستاره در بلوار شوشتری مشهد قرار دارد. این هتل در سال 1401 با 158 اتاق در 11 طبقه طراحی و ساخته شده است. از هتل خورشید هشتم کوثر مشهد تا فرودگاه بین المللی مشهد 9.7 کیلومتر و تا ایستگاه راه آهن مشهد 4.4 کیلومتر فاصله است.


امکانات هتل خورشید هشتم کوثر مشهد شامل صبحانه رایگان، استخر سرپوشیده، سونا، باشگاه بدنسازی، ماساژ، کافی شاپ، پارکینگ رایگان، اینترنت وایفای رایگان در لابی و اتاق ها، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، کپسول آتش نشانی، هشدار آتش سوزی، دستگاه خودپرداز، نگهداری بار و چمدان، دسترسی طبقات بالا با آسانسور و پله، خدمات خشکشویی، نظافت روزانه اتاق، خدمات بیدارباش، دستگاه واکس کفش، باغ، فکس و کپی است. 


امکاناتی که هتل خورشید هشتم کوثر مشهد در اتاق ها به مسافرین تور مشهد ارزان قیمت ارائه می دهد شامل تلویزیون صفحه نمایش تخت، کانال های کابلی و دیجیتال، دستگاه چای‌ساز و قهوه ساز، مینی‌بار، میز کار و کمد لباس، یخچال، میز مطالعه، میز ناهار خوری، مبلمان است. اتاق های هتل دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهز به دستمال توالت، دمپایی، سشوار، لوازم بهداشتی رایگان، دوش هستند. 





آدرس هتل خورشید هشتم کوثر مشهد: مشهد، بلوار شهید شوشتری، انتهای شهید شوشتری ۷
شماره تماس هتل خورشید هشتم کوثر مشهد: 6333 3340 51 98+

 


:: برچسب‌ها: هتل خورشید هشتم کوثر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

هتل رز درویشی مشهد Rose Darvishi Hotel

هتل رز درویشی مشهد هتلی 4 ستاره در خیابان امام رضا مشهد قرار دارد. این هتل در سال 1391 با 107 اتاق در مشهد ساخته شده است. از هتل رز درویشی مشهد تا فرودگاه مشهد 8.6 کیلومتر و تا ایستگاه راه آهن مشهد 4.9 کیلومتر فاصله است. 


امکانات هتل رز درویشی مشهد شامل رستوران، سرویس اتاق، صبحانه رایگان، اینترنت وایفای رایگان در لابی و اتاق ها، آسانسور، کافی شاپ، لابی، سیستم اعلام حریق، رستوران ایرانی، IPTV، روف گاردن، نمازخانه، فضای سبز، تاکسی سرویس، سیستم تهویه مطبوع، کپسول آتش نشانی، صندوق امانات، انبار چمدان، عابر بانک، پذیرش 24 ساعته، خدمات نظافت روزانه، خدمات خشکشویی و اتو با هزینه اضافی است. هتل رز درویشی مشهد با فاصله خیلی کمی از حرم امام رضا قرار دارد و همین موقعیت فوق العاده قرار گیری هتل تا حرم از مزایای ویژه این هتل محسوب می شود که بسیاری از زائرین را ترغیب می کند این هتل را برای اقامت انتخاب کنند. 


امکاناتی که هتل رز درویشی مشهد در اتاق ها به مسافرین خود در تور مشهد لحظه آخری ارائه می دهد شامل مینی‌بار با هزینه، صندوق امانات، تلویزیون صفحه نمایش تخت، کانال های کابلی و دیجیتال، تلفن، سوکت نزدیک تخت، مبلمان، یخچال، کمد لباس، آباژور، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع است. اتاق های هتل دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهز به لوازم بهداشتی رایگان، دمپایی، دستمال توالت، سشوار، حوله، دوش هستند. 



آدرس هتل رز درویشی مشهد: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱ و ۳، هتل رز درویشی مشهد

 


:: برچسب‌ها: هتل رز درویشی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فریبا آردم

 هتل مدینه الجواد مشهد (لیان سابق) Lian Hotel

هتل مدینه الجواد مشهد هتلی 4 ستاره در بلوار شوشتری مشهد قرار دارد. این هتل قبلا با اسم لین فعالیت می کرده. هتل مدینه الجواد مشهد در سال 1400 با 126 اتاق تاسیس شد. از هتل مدینه الجواد مشهد تا فرودگاه بین المللی مشهد 10.6 کیلومتر و تا ایستگاه راه آهن مشهد 4.8 کیلومتر فاصله است.



امکانات هتل مدینه الجواد مشهد شامل رستوران، استخر سرپوشیده، پارکینگ رایگان، اینترنت وایفای رایگان در لابی، کافی شاپ (به سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم می پردازد)، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، تهویه مطبوع، کپسول آتش نشانی، هشدار آتش سوزی، هشدار امنیتی، دستگاه خودپرداز، نگهداری بار و چمدان، دسترسی طبقات بالا با آسانسور و پله، نظافت روزانه اتاق، ماساژ، سونا بخار، سونا خشک، سیستم گرمایشی، دستگاه واکس کفش، روم سرویس، کافه، فکس و کپی است. 




امکاناتی که هتل مدینه الجواد مشهد در اتاق ها به مسافرین خود در تور مشهد ارزان قیمت ارائه می دهد شامل تلویزیون صفحه نمایش تخت، کانال های کابلی، کانل های دیجیتال، تلفن داخلی، سوکت نزدیک تخت، اینترنت با حجم محدود، مینی‌بار، دستگاه چای‌ساز و قهوه ساز، صندوق امانات، سیستم تهویه مطبوع است. اتاق های هتل دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهز به دستمال توالت، دمپایی، دوش، لوازم بهداشتی رایگان، حوله هستند. 





آدرس هتل مدینه الجواد مشهد: مشهد، خیابان نواب صفوی. بلوار شهید شوشتری. بین شهید شوشتری ۸ و ۱۰
شماره تماس هتل مدینه الجواد مشهد: 6464 293 0915

 


:: برچسب‌ها: هتل مدینه الجواد مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()